Lucrări de construcție a patru obiecte de infrastructură militară în cadrul Proiectului „Tabăra Militară nr.136”, Băcioi, contract multianual 2024-2025.
suma planificată 42,117,480.00 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
42,117,480.00 MDL | 45216200-6 | Lucrări de construcție a patru obiecte de infrastructură militară în cadrul Proiectului „Tabăra Militară nr.136”, Băcioi, contract multianual 2024-2025. | 1 Reparatie conventionala |
01.04.2024 - 31.12.2024 şos.Hînceşti 84 |
Va rugam frumos sa atasati caiet de sarcini nedesfasurat
Caietul de sarcini se află în procesare, urmează să fie atașat.
Va rugam sa ne raspundet mai urgent este important pentru calcul
S-a remis răspunsul solicitat.
Buna ziua,
O intrebare aferenta caietului de sarcini:
La sfirsitul fiecarei liste de cantitati sint indicate urmatoarele cheltuieli limitate:
Total
Fondul social (24%)
Total
Transportarea materialelor (max 7%)
Cheltuieli de depozitare (max 2%)
Cheltuieli directe
Cheltuieli de regie (max 14,5%)
Total
Beneficiul de deviz (max 6%)
Total
Clădiri şi construcţii provizorii (max -1,5%)
Total
Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros (max 0,8%)
Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.)
Total
Cheltuieli neprevăzute (max 2%)
Total
TVA
Total Deviz
Intrebarea este , avem dreptul sa luam ( sa ne calculam la sfirsitul devizului) in cadrul licitatiei urmatoarele cheltuieli limitate:
Clădiri şi construcţii provizorii (max -1,5%)
Total
Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros (max 0,8%)
Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.)
Total
Cheltuieli neprevăzute (max 2%)
Valorile indicate sunt maximale, care nu pot fi depășite. Potrivit NCM L.01.01-2012 ,,Reguli de determinare a valorii obiectivelor de construcţii”, în procesul de elaborare a devizului de cheltuieli prin metoda de resurse de determinare a valorii obiectivelor de construcţii, toate cheltuielile suplimentare, se stabilesc pe baza cotei individuale de cheltuieli, prin calcularea propriilor cheltuieli efective, ţinând cont folosind datele din evidenţa contabilă precum și de consumurile suportate pe anumite perioade: anul precedent, semestrul, trimestrul.
Buna ziua,
O intrebare aferenta caietului de sarcini:
La sfirsitul fiecarei liste de cantitati sint indicate urmatoarele cheltuieli limitate:
Total Fondul social (24%)
Total
Transportarea materialelor (max 7%)
Cheltuieli de depozitare (max 2%)
Cheltuieli directe Cheltuieli de regie (max 14,5%)
Total
Beneficiul de deviz (max 6%)
Total
Clădiri şi construcţii provizorii (max -1,5%)
Total
Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros (max 0,8%)
Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.)
Total
Cheltuieli neprevăzute (max 2%)
Total TVA
Total Deviz
Intrebarea este , avem dreptul sa luam ( sa ne calculam la sfirsitul devizului) in cadrul licitatiei urmatoarele cheltuieli limitate:
Clădiri şi construcţii provizorii (max -1,5%)
Total
Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros (max 0,8%)
Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.)
Total Cheltuieli neprevăzute (max 2%)
Valorile indicate sunt maximale, care nu pot fi depășite. Potrivit NCM L.01.01-2012 ,,Reguli de determinare a valorii obiectivelor de construcţii”, în procesul de elaborare a devizului de cheltuieli prin metoda de resurse de determinare a valorii obiectivelor de construcţii, toate cheltuielile suplimentare, se stabilesc pe baza cotei individuale de cheltuieli, prin calcularea propriilor cheltuieli efective, ţinând cont folosind datele din evidenţa contabilă precum și de consumurile suportate pe anumite perioade: anul precedent, semestrul, trimestrul.
Vrem o mica claritate:
Deci, din raspunsul DVs am inteles ca noi putem sa includem in calculul ofertei :
1) Clădiri şi construcţii provizorii
2) Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros
3) Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.)
4) Cheltuieli neprevăzute, % fiind determinat de datele din evidenţa contabilă precum și de consumurile suportate pe anumite perioade: anul precedent, semestrul, trimestrul
se include devizul oferta: 1) Clădiri şi construcţii provizorii 2) Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros 3) Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.) 4) Cheltuieli neprevăzute, % fiind determinat de datele din evidenţa contabilă precum și de consumurile suportate pe anumite perioade: anul precedent, semestrul, trimestrul, etc
Referitor la acest raspuns mai avem o intrebare:
Cheltuieli neprevăzute (max 2%) - daca noi le includem in devizul oferta- cum aceste cheltuieli se v-or reflecta in Procesul Verbal de executare a lucrarilor ?
Aceste cheltuieli vor fi achitate suplimentar, în cazul apariției acestor lucrări, care vor fi actate suplimentar în limita acestor valori.
1)Cheltuieli neprevăzute (max 2%) - suma data participa la evaluarea ofertelor ?
2) daca lucrari suplimentare o sa fie in valoare mai mare de 2% - cum o sa fie achitate?
1) Cheltuieli neprevazute se are in vedere careva lucrari aferente volumelor din caietul de sarcini si odata ce ele vor fi incluse in devizul oferta, respectiv vor fi luate in considerare la evaluare. 2) ce se refera la careva Volume suplimentare celor din caietul de sarcini vor fi actate si achitate conform prevederilor legislatiei si normelor in contrucții.
Din ce considerent sa inclus certificatul ISO 45001? Solicitam excluderea acestui punct pe baza legislatiei RM si deciziei ANSC. Va transmitem o sectiune din aceasta decizie. Subsecvent, cu referire la art. 73 din Legea nr. 131/2015 citat de către autoritatea contractantă, se reține că acesta reglementează „Condițiile speciale de executare a contractului de achiziții publice”, care sunt stabilite de către autoritatea contractantă în anunțul de participare și urmează a fi implementate pe parcursul derulării/executării contractului de achiziție atribuit în scopul asigurării îndeplinirii obiectivelor stabilite de norma prenotată, iar având în vedere faptul că standardul ISO 45001:2018 reflectă modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul de management implementat, în partea ce ține de domeniul sănătății și securității ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice. Astfel, Agenția apreciază faptul că autoritatea contractantă eronat a identificat, reieșind din prevederile enunțate mai sus, condițiile speciale care țin de executarea viitorului contract de achiziții publice, care ar determina în consecință „îmbunătățirea condițiilor de muncă și securitatea muncii”. În context, este de menționat că Agenția nu pune la îndoială necesitatea executării lucrărilor care constituie obiectul procedurii de achiziție publică litigante de către ofertanți calificați, cât și impunerea unor condiții speciale de executare a acestora, având în vedere regulile impuse în acest sens de către organizațiile de profil, fapt menționat în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației, însă aceste cerințe/condiții urmează a fi stabilite prin prisma prevederilor legislației din domeniul achizițiilor publice, în măsura în care standardul contestat nu reprezintă un act permisiv care urmează a fi implementat/deținut în mod obligatoriu de către operatorii economici. Va rugam sa modificati cerintele Anuntului de participare. Va multumim!
Respectivul certificate ISO, este solicitat de Autoritatea contractantă, pentru a se asigura că Ofertantul, posedă pregătirea necesară în scopul asigurării unui nivel ridicat de calitate și eficiență în cadrul organizației, pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților. Subsidiar, rugăm să scrieți numărul și data Deciziei ANSC, la care se face referință.