Materiale de construcții
suma planificată 2,400,032.00 MDL
Lot | Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|---|
Materiale de construcții - lotul 1: SLP Chișinău, str. Vadul lui Vodă, 155. | 952,991.94 MDL | 44110000-4 | Materiale de construcții | 1 Bucata |
19.02.2024 - 30.12.2024 mun. Chișinău, str. Vadul lui Vodă, 155 |
Materiale de construcții - lotul 2: SLP Drochia, r-nul Drochia,s. Țarigrad | 988,697.74 MDL | 44110000-4 | Materiale de construcții | 1 Bucata |
19.02.2024 - 30.12.2024 mun. Chișinău, str. Vadul lui Vodă, 155 |
Materiale de construcții - lotul 3: SLP Vulcănești, r-nul Cahul, com. Вurlăсеni | 458,342.32 MDL | 44110000-4 | Materiale de construcții | 1 Bucata |
19.02.2024 - 30.12.2024 mun. Chișinău, str. Vadul lui Vodă, 155 |
Buna ziua rugam sa plasati va rog pe platforma caietul de sarcini pentru lotul, 1, 2, si 3 varianta word. Va multumim anticipat
Vă Aducem la cunoștință că materialele necesare pentru achiziție sunt prezentate în format „Word”, Anexa nr. 6 la Anunțul de participare. În plus, în scopul ușurării accesului dumneavoastră, publicăm caietele de sarcini pentru loturile 1-3 separat, tot în format „Word”.
Buna ziua, vă rugam sa divizați pe loturi bunurile, loturile sunt prea complexe pentru operatori economici mai mici. Vă multumim.
Vă comunicăm, că procedura de achiziții se desfășoară pentru toate pozițiile conform documentației de atribuire - Caietului de sarcini.
Bunurile au fost divizate pe trei loturi sub denumirea comună –«Materiale de construcții» și nu pot fi subdivizate în loturi mai mici, întrucît procedura de achiziție se desfășoară în strictă conformitate cu prevederile Legii nr.74 din 21.05.2020 „Privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale”, potrivit căreia entitatea contractantă nu are dreptul să divizeze bunuri similare cu scopul de a evita aplicarea procedurilor de atribuire prevăzute de legea vizată.
Astfel, în scopul respectării principiului transparenței în achiziții, SRL „Moldovatransgaz” nu divizează concursurile în loturi mici pentru a evita excluderea acestuia din domeniul de aplicare a Legii privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale, obligație prevăzută în art.28 alin. (2) din legea vizată.
Solicităm să ne clarificați daca materialele necesare, trebuie sa corespunda cu legislația in vigoare si sa respecte toate normativele tehnice actualizate si valabile ?
Vă confirmăm ca materialele necesare trebuie să corespundă cu legislația în vigoare și să respecte toate normativele tehnice actualizate și valabile.
Conform anunțului de participare Dvs solicitați certificate pentru materialele de construcție, certificatele trebuie sa fie valabile sau veți accepta si certificate cu GOST-uri expirate care încalcă legislația actuala a Republicii Moldova?
În ofertă se admit doar certificate de conformitate pentru materialele specificate în caietul de sarcini, care să fie valabile în momentul depunerii ofertei. Sunt acceptate doar referințe către documente normative și tehnice a căror valabilitate corespunde legislației în vigoare în momentul depunerii ofertei. Orice referințe către standarde GOST sau alte documente normative și tehnice expirate sau învechite nu sunt permise, deoarece acest lucru contravine legislației în vigoare a Republicii Moldova.
Solicitam modificarea caietului de sarcini conform Art 52 din LEGE Nr. 74 din 21-05-2020
privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale
În răspuns la solicitarea dvs. privind modificarea caietului de sarcini, vă informăm că caietele de sarcini pentru achiziționarea de bunuri sunt elaborate conform art. 52 al Legii nr. 74/2020 din 21.05.2020 „Privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale”. Dacă există observații specifice, vă rugăm să le expuneți mai detaliat.
Caietul de sarcini nu întrunește legalitatea prin prisma legii 74 și anume se încalcă Art 2 b) în cazul contractelor de achiziții de bunuri sau de servicii, o specificație menționată într-un document pentru a defini caracteristicile pe care trebuie să le aibă un bun sau serviciu, precum nivelurile de calitate, nivelurile de performanță ecologică, proiectarea pentru toate tipurile de utilizări (inclusiv accesul pentru persoanele cu dizabilități) și evaluarea conformității, performanțele, utilizarea bunului, siguranța sau dimensiunile acestuia, inclusiv cerințele aplicabile bunului în ceea ce privește denumirea sub care este comercializat, terminologia, simbolurile, testările și metodele de testare, ambalarea, marcarea și etichetarea, instrucțiunile de utilizare, procesele și metodele de producție în toate etapele ciclului de viață al bunului sau al serviciului, precum și procedurile de evaluare a conformității; astfel se ignoră Art 52 Articolul 52. Regulile privind descrierea bunurilor,
lucrărilor și serviciilor
(1) Specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor și serviciilor solicitate de entitatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă și completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de entitatea contractantă, să fie îndeplinite. solicităm modificarea caietului de sarcină prin completarea specificație tehnice corectă !
Aducem la cunoștința dvs. că în caietul de sarcini pentru achiziția menționată mai sus, conform articolului 52 alineatul (1), este prezentată o descriere tehnică completă a obiectului achiziției. Mai mult de cît atît, în caietul de sarcini este evidențiată o secțiune separată intitulată «Марка, тип, ГОСТ, аналог», iar de asemenea, este specificată cantitatea necesară a materialelor achiziționate.
Legea 74 transpune Directiva 2014/25/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 26 februarie 2014, iar in directiva este menționat expres următoarele: „Achizițiile publice ar trebui adaptate la necesitățile IMM- urilor, În acest scop, și pentru a stimula concurența, autoritățile contractante ar trebui să fie în special încurajate să împartă în loturi contractele mari. O astfel de repartizare ar putea fi realizată pe baze cantitative, adaptând dimensiunea contractelor individuale astfel încât să corespundă mai bine capacității întreprinderilor mici și mijlocii, sau pe baze calitative, în conformitate cu diferitele meserii și specializări implicate, pentru a adapta conținutul contractelor individuale mai îndeaproape la sectoarele specializate ale IMM-urilor sau în conformitate cu diferitele faze ulterioare ale proiectului”.
La solicitarea dvs., vă informăm că această achiziție nu este achiziție publică și se desfășoară conform Legii nr.74 din 21.05.2020 „Privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale”. De asemenea, vă informăm că, pentru a asigura stimularea concurenței, această achiziție a fost deja împărțită în 3 loturi.. În conformitate cu prevederile art. 56 alin. (1) din Legea nr. 74/2020 - entitatea contractantă are dreptul de a recurge la atribuirea pe loturi a contractelor de achiziții/acordurilor-cadru și, în acest caz, de a stabili dimensiunea și obiectul loturilor, cu condiția includerii acestor informații în documentația de atribuire. Este de menționat că entitatea contractantă dispune de un drept expres prevăzut de legislație de a recurge la atribuirea pe loturi a contractelor în cadrul unei proceduri de achiziție iar acestuia nu îi este obligatoriu să argumenteze decizia de a diviza contractul pe loturi.
Art 52 (9) Specificațiile tehnice nu vor face referință la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiță sau un tip de bunuri, de lucrări și de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret. În cazul în care nu există un mod suficient de exact de expunere a cerințelor față de achiziție, iar o astfel de referință este inevitabilă, caracteristicile vor include cuvintele „sau echivalentul”. Modificati caietul de sarcini ca sa nu incalcati legislatia. multumim
Toate specificațiile menționate în caietul de sarcini respectă cerințele articolului 52 din Legea nr.74 din 21.05.2020 și nu încalcă legislația în vigoare a Republicii Moldova.
Buna ziua va rugam sa plasati caietul de sarcini Lot 1 in limba de stat ( limba romina) cind vom intocmi anexa nr.22 Specificatii tehnice sa nu perdem timpul pentru traducere..
Vă informăm că în documentația de atribuire nu există „anexa nr.22”.
În conformitate cu anunțul de participare, ofertele pot fi prezentate atât în limba română, cât și în limba rusă. Cu toate acestea, menționăm că în cazul unei traduceri incorecte de la o limbă la alta (în special de la rusă la română), calitatea traducerii nu va afecta evaluarea ofertei comerciale depuse. De asemenea, vă informăm că conform cerințelor Legii nr.74 din 21.05.2020 „Privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale”, termenul limită pentru depunerea ofertelor este de 20 de zile (fără a lua în considerare cele 10 zile de perioadă de clarificări), ceea ce este acceptabil pentru o elaborare corectă a unei oferte comerciale.
Rugam autoritatea contractanta sa incarce pe platforma Formularele tip Anexei nr.1,Anexa nr.3,Anexa nr.4,Anexa nr.5,Anexa nr.6
Buna ziua. Formularele : Anexele nr.1 - 8 - sunt anexate la ANUNŢUL DE PARTICIPARE № MTG-L-7/24 inclusiv și în format WORD.