Renovarea trotuarelor bulevardului Dacia, partea impară (tronsonul bd. Cuza Voda - str. Burebista), din mun. Chișinău
suma planificată 6,878,266.43 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
6,878,266.43 MDL | 45200000-9 | Renovarea trotuarelor bulevardului Dacia, partea impară (tronsonul bd. Cuza Voda - str. Burebista), din mun. Chișinău | 1 Bucata |
20.12.2023 - 30.12.2024 str. Teilor 10 |
Buna ziua! in deviz Amenajare la poz nr16 Executarea mecanizata a straturilor de fundatie cu h=15cm din piatra sparta LA30 fr.8-31.5 la trotuare norma prevede pentru grosime strat 12cm (adica trebuia de aplicat k=1.25) deoarece in poz nr 17 DI112 Pentru fiecare 1 cm schimbare a grosimii stratului de piatra sparta se adauga sau se scade la norma Dl111. K=5 pentru grosime totala de 10 cm. Ori de prevazut poz 16 Dl111 cu grosime din norma 12cm, si la poa 17 Dl111. K=1.2 se scade - pentru grosime totala de 10 cm
Conform prevederilor caietului de sarcini pozițiile nr.16, 20, 28, 32 simbol DI111 de citit ca "Executarea mecanizată a stratului de fundație cu h=12cm". Tot odată la pozițiile nr.17, 21, 29, 33 simbol DI112, se va utiliza K=2.
La poz nr. nr.20,21,28,29,32,33 la fel ca la poz, nr. 16 si 17
Conform prevederilor caietului de sarcini pozițiile nr.16, 20, 28, 32 simbol DI111 de citit ca "Executarea mecanizată a stratului de fundație cu h=12cm". Tot odată la pozițiile nr.17, 21, 29, 33 simbol DI112, se va utiliza K=2.
Apropo colegii dtre din pretura centru solicita urmatoarele: Lichiditatea generală Declarație în formă liberă, confirmată prin semnătura electronică
șau în caz de prezentare pe suport de hârtie - original, confirmat
prin aplicarea semnăturii și ștampilei ofertantului.
Lichiditatea generală potrivit raportului financiar pentru anul
2022, (active circulante/datorii curente × 100): Autoritatea
contractantă stabileşte drept cerinţa minimă ca valoarea
indicatorului respectiv să fie peste 100 procente;
Cerința în cauză este solicitată în temeiul art. 7 lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și art. 42 din HG 638/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări.
Lichiditatea generală Declarație în formă liberă, confirmată prin
semnătura electronică.
Lichiditatea generală potrivit raportului
financiar pentru anul 2022 prezentat,
(active circulante/datorii curente × 100):
Autoritatea contractantă stabileşte drept
cerinţa minimă ca valoarea indicatorului
respectiv să fie peste 150 %.
Ne spuneti si noua de unde vati inspirat pentru acasta cerinta in speta luind in considerare ca sunt 11 luni trecute de la anul la care va referiti? De ce nu 200% sau 125% numai va rog fara raspunsuri de tipul asa a decis grupul de lucru, concret in baza caror prevederi legale se solicita acasta cerinta?
Cerința în cauză este solicitată în temeiul art. 7 lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și art. 42 din HG 638/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări.
poate va consultati pe problema lichiditatii si a vizitelor cu doamna Gutnic
Stimate ofertant, solicitarea Dvs contravine prevederilor art. 15 alin. 3 din Legea 131/2015 privind achizițiile publice ,,În exercitarea atribuţiilor, membrul grupului de lucru, precum și specialistul certificat în domeniul achizițiilor publice sînt autonomi, imparțiali şi se supun numai legii. Se interzice exercitarea oricărei influențe cu scopul de a determina membrul grupului de lucru, precum și specialistul certificat în domeniul achizițiilor publice, să îşi îndeplinească atribuţiile contrar prevederilor prezentei legi”.
Conform prevederilor legislatiei in vigoare toate schimbarile referitoare la volumele de lucru cu atat mai mult ca urmeaza majorarea la pozitiile cu aplicarea K-2 la mai multe pozitii faceti schimbarile mentionate in caietul de sarcini si incarcati in sistem.
Caiet de sarcini modificat și plasat
Pozitia 19 - TsE06A - Cantiatea ar trebui sa fie 4.6, avand in vedere unitatea de masura de 100m2. Clarifcati va rog
Caiet de sarcini modificat și plasat
Pozitia 19 - TsH05B - Cantiatea ar trebui sa fie 1765, avand in vedere unitatea de masura de 1m2. si nu 100m2. Clarifcati va rog
Caiet de sarcini modificat și plasat
Odata ce ati modificat caietul de sarcini va rugam sa prelungiti perioada de clarificare a procedurii.
Perioada a fost prelungită.
Legea 131/2015 art.7 litera a) utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante; și art. 42 din HG 638/2020 Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat. XXXXXXX Întrebarea este următoarea unde în aceste două documente este indicat că lichiditatea generală tre să fie minimum 150%, sau unde este subînțeles că ofertanții în urma activităților sale trebuie să depășească un profit anual de 50%, pe când o cerință de minim 100% ar avea o logică și anume în urma activității OE raportul dintre activele proprii și datoriile să indice o cifra de peste 1 (compania nu se află în situație de pericol de insolvabilitate etc.); deci prin cerința dată nu promovați nimic altceva decât promovarea unor OE care activează la un profit extrem de mare, în urma cărora toate activele sunt considerabil majorate față de datorii
Cerința în cauză este solicitată în temeiul art. 7 lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și art. 42 din HG 638/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări.
Pentru a nu pierde timpul, vă îndemnăm să consultați Agenția Achiziții Publice dar și Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor asupra legalității cerinței de minim 150% lichiditate generală, la ultima au fost cazuri precedente și în urma contestațiilor depuse au fost considerate ca cerință abuzivă. Deci continuând procedura păstrând această cerință, ne puneți în situație de a contesta documentele de Licitație, ceia ce va duce pierderi de timp
Stimate ofertant, solicitarea Dvs contravine prevederilor art. 15 alin. 3 din Legea 131/2015 privind achizițiile publice ,,În exercitarea atribuţiilor, membrul grupului de lucru, precum și specialistul certificat în domeniul achizițiilor publice sînt autonomi, imparțiali şi se supun numai legii. Se interzice exercitarea oricărei influențe cu scopul de a determina membrul grupului de lucru, precum și specialistul certificat în domeniul achizițiilor publice, să îşi îndeplinească atribuţiile contrar prevederilor prezentei legi”.
Buna ziua. Deviz Amenajarea - 2. Pavaj tip100*200*60 sur (comerciale) iar poz 16 ...Pavaj vibropresat sur gr.40 mm asa este corect, care pozitie nu este corecta?
Grosimea pavajului solicitat pentru zona comercială este de 40mm. Pavaj tip 100*200*40 sur.
Stimată AC art. 7 lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și art. 42 din HG 638/2020 la care faceți trimitere au fost citate mai sus, Întrebarea este următoarea unde în aceste două documente este specificat ceva despre lichiditatea generală ??? Se creează impresia că ați copiat aceste cerințe fără a cunoaște ce anume prevăd ele. Astfel facem trimitere la art. 42 din HG 638/2020, dar și art. 15 alin. 3 din Legea 131/2015 reprezentanții AC <<<sînt autonomi, imparțiali şi se supun numai legii>>>. În continuare vă sugerăm să studiați ORDIN Nr. OMF69/2021 din 07.05.2021 cu privire la aprobarea Documentației
standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, Publicat : 18.06.2021 în MONITORUL OFICIAL Nr. 147-151 art. 658 Data intrării în vigoare. În special articolul 36 (2) referitor la Lichiditatea Generală
Stimați ofertanți, impresiile si sugerările expuse în cadrul rundei de solicitare a clarificărilor sunt bine venite doar în cazul cînd sunt relevante. Reiterăm ca Anunțul de participare respectă prevederile legislației în domeniul achizițiilor publice și nu limitează participarea ofertanților.
Conform art. 18 al ORDINULUI Nr. OMF69/2021 din 07.05.2021, Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoana fizică sau persoană juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane are dreptul de a participa la procedura de atribuire a contractului de achiziție publică de lucrări sau de servicii de proiectare și de lucrări.
Conform art. 42 din HG 638/2020, Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante bazându-se doar pe lege. Conform art. 36 din ORDIN MInistrului Finanțe Nr. OMF69/2021 din 07.05.2021; AC are dreptul de a solicita de la OE un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară conform alin. (2) lichiditate generală (active circulante/datorii curente) și nivelul minim de lichiditate (nu mai puțin de 100%); deci includerea în cerințe (DOCUMENTAȚIE STANDART) a unei cifre de 150% este un Abuz din partea AC, o samavolnicie care contravine principiului de liberă concurență și promovează un anumit grup de OE
Stimați ofertanți, art. 36 din ORDIN MInistrului Finanțe Nr. OMF69/2021 din 07.05.2021, stabilește cerințe minime ce pot fi admise în cazul procedurii de achiziție publică, cu plafonarea doar a cifrei medii anuale de afaceri. Tot odată ironat ați interpretat prevederile art. 42 din HG 638/2020. Acesta desigur nu permite încălcarea legislației, dar oferă dreptul AC stabilirea cerințelor minime de calificare, în dependență de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat. Prin urmare AC constată că cerința în cauză nueste una restrictivă și nu încălca prevederile legislației. Mai mult ca atit în temeiul art. 25 și 26 din ORDIN MInistrului Finanțe Nr. OMF69/2021 din 07.05.2021, AC are dreptul să stabilească criterii minime de calificare ce se referă la capacitatea economică şi financiară a ofertanților.