Achiziție - Lucrări de proiectare cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere pe drumul R3 Chișinău - Hîncești - Cimișlia - Basarabeasca - fr. cu Ucraina, pe sectoarele km 13.400-14.400 și km 28.800-29.800, inclusiv și pe drumul R30 Anenii Noi – Căuşeni – Ştefan Vodă – frontiera cu Ucraina, km 55,700 – 56,700, definitivate ,,Puncte negre”.

Achiziție Î.S.”Administrația de Stat a Drumurilor”

Informație generală

Lucrări de proiectare cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere pe drumul R3 Chișinău - Hîncești - Cimișlia - Basarabeasca - fr. cu Ucraina, pe sectoarele km 13.400-14.400 și km 28.800-29.800, inclusiv și pe drumul R30 Anenii Noi – Căuşeni – Ştefan Vodă – frontiera cu Ucraina, km 55,700 – 56,700, definitivate ,,Puncte negre”.
1,260,876.00 MDL
nereușit
ocds-b3wdp1-MD-1698146374690

Conform Temei de proiectare


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
24/10/2023 14:38
clarificări
05/11/2023 15:29
depunere
15/11/2023 15:29
deschidere oferte
15/11/2023 15:29
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 24/10/2023 11:52
Trezoreria de Stat

suma planificată 1,260,876.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
1,260,876.00 MDL 71300000-1 Lucrări de proiectare cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere pe drumul R3 Chișinău - Hîncești - Cimișlia - Basarabeasca - fr. cu Ucraina, pe sectoarele km 13.400-14.400 și km 28.800-29.800, inclusiv și pe drumul R30 Anenii Noi – Căuşeni – Ştefan Vodă – frontiera cu Ucraina, km 55,700 – 56,700, definitivate ,,Puncte negre”. 1 Unitate 16.11.2023 - 30.12.2024
str. Bucuriei 12a

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
duae p pn r3 r30.docbiddingDocumentsAchiziție-24/10/2023 14:38Descarca
anunț de participare p r3 pn.docxbiddingDocumentsAchiziție-24/10/2023 14:38Descarca
dl proiectari (2).docxbiddingDocumentsAchiziție-24/10/2023 14:38Descarca
tp r3 13,400-14,400 vizat.pdfbiddingDocumentsAchiziție-24/10/2023 14:22Descarca
tp r3 28,800-29,800 vizat.pdfbiddingDocumentsAchiziție-24/10/2023 14:22Descarca
tp r30 55,700-56,700 vizat.pdfbiddingDocumentsAchiziție-24/10/2023 14:22Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Care este procedura de investigare a accidentelor rutiere pentru determinarea Punctelor negre?
pentru Achiziție
24.10.2023 17:16

Pentru inițierea proiectării cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere pentru îmbunătățirea siguranței unui sector de concentrare a accidentelor rutiere, având în vedere lipsa unei legislații interne, conform legislației UE este necesară o investigare a accidentelor rutiere cel puțin pentru ultimii 3 ani pentru stabilirea problemelor aferente infrastructurii în acest punct negru. Prin urmare, investigarea unui sector de concentrare a accidentelor rutiere se finalizează cu un raport cu detalii a cauzelor ce provoacă accidentele și propuneri de măsuri de îmbunătățire pe termen scurt, mediu și lung. Un asemenea raport poate și trebuie să servească ca temei pentru eventuale proiectări de reabilitare, iar de aici și întrebările: 1) Are ASD elaborate rapoarte de investigare acestor 2 sectoare, stabilite de concentrare a accidentelor rutiere? 2) Dacă da, de ce acestea nu sunt parte a ofertei? 3) În ce bază și sub ce raționament a fost stabilită necesitate investigațiilor solicitate în ofertă (geodezice, geologice, etc)? Sunt acestea cauze a accidentelor rutiere pe locațiile stabilite? De asemenea, în temeiul primei întrebări, consider că: 1) ASD trebuie să anuleze aceste achiziții, din motivul lipsei unei investigații a accidentelor rutiere pe sectoarele stabilite pentru ultimii 5 ani, cel puțin, în baza definiției din RCR; 2) Această investigație (raportul de investigație) trebuie să stabilească erorile și cauzele care au adus la faptul că sectoarele sunt de concentrare a accidentelor rutiere, să stabilească factorii (om - vehicul - drum), iar ulterior să vină cu argumentări pe termen scurt, mediu și lung asupra măsurilor necesare de îmbunătățire, care vor sta la baza eventualei proiectări. 3) În lipsa unei astfel de analize, consider această achiziție neîntemeiată.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.10.2023 15:32

Scopul elaborării proiectului de execuție, inclusiv și ulterioara implementare a acestuia, este de sporire a siguranței circulației rutiere pentru îmbunătățirea siguranței unor sectoare de concentrare a accidentelor rutiere, definitivate ,,puncte negre” conform legislației naționale, în baza definiției din RCR. Astfel, investigațiile accidentelor rutiere pe sectoarele stabilite pentru ultimii 5 ani (sau cel puțin 3 ani) sunt înregistrate (timpul producerii, cauzele, schema de producere a accidentului, prejudicii, etc.), drept urmare, definitivate ,,puncte negre” de către Inspectoratul General al Poliție (IGP), respectiv datelor colectate (ce conțin și date cu caracter personal), vor fi solicitate de către Prestator, după încheierea contractului.
Referitor la investigația accidentelor rutiere pe sectoarele stabilite și întocmirea raportul de investigație menționat de Dvs., care va stabili erorile și cauzele care au condus la producerea și concentrarea accidentelor rutiere pe sectorul nominalizat, va fi elaborat de către Prestator în cadrul elaborării proiectului de execuție, cu utilizarea datelor de la IGP (după încheierea contractului Prestatorul va obține materialele menționate), în scopul întocmirii raportului de investigație, care va sta la baza soluțiilor de proiect (mențiuni indicate și în tema de proiectare). Mai mult, Prestatorul în cadrul etapei de analiză tehnico-economică, va identifica, studia și propune minim 2 scenarii/ opțiuni tehnico-economice diferite, fundamentând și recomandând, justificat și documentat, scenariul/opțiunea tehnico-economică optimă pentru realizarea obiectivului de investiții (desigur cu realizarea scopului de bază sus menționat a acestui proiect de excuție) .
Necesitate investigațiilor solicitate în ofertă (geodezice, geologice, etc), sunt necesare pentru elaborarea proiectului de execuție (conținutul-cadru a documentației de proiect pentru construcții), fără de care nu se poate realiza un proiect de execuție, precum și nici adoptarea unei/unor soluții tehnice.

... afișează tot conținutul

La răspunsul din 26.10.2023
pentru Achiziție
26.10.2023 15:09

Consider că Dvs eronat încercați să induceți opinia că cele indicate sunt în documentele aferente acestei oferte comerciale, ceea ce nu este adevărat.
Repet, oferta de achiziții a serviciilor de proiectare, dacă vă referiți la ”sectoarele de concentrare a accidentelor rutiere” (puncte negre) poate avea loc doar după producerea unui raport de constatare (investigare) a accidentelor rutiere, care au format acest punct negru, iar Dvs nu ați făcut această investigație, sau dacă ați produs-o, nu o menționați în nici unul din documentele anexate la achiziție.
Urmare celor expuse, consider că ceea ce faceți este cu încălcare gravă a legislației în vigoare.
Pentru o asemenea achiziție, baza trebuie să fie Raportul de investigare a sectorului de concentrare a accidentelor rutiere sau Raportul inspecției de siguranță rutieră.
Vă rog studiați ce înseamnă o procedură de investigare a accidentelor rutiere din punct de vedere a infrastructurii sau ce este o inspecție de siguranță rutieră.
În cazul în care această achiziție nu va fi anulată, vom acționa în consecință, fiindcă diminuați importanța unei proceduri de siguranță a infrastructurii rutiere, stabilite legal

... afișează tot conținutul

Răspuns:

03.11.2023 15:30

Menționăm că sectoarele de concentrare a accidentelor rutiere, definitivate ,,puncte negre” s-au definitivat în conformitate cu legislația națională, în baza definiției din RCR, în cadrul analizei de către Inspectoratul General al Poliție (IGP) a investigațiilor accidentelor rutiere înregistrate pe sectoarele stabilite pentru ultimii 5 ani (sau cel puțin 3 ani).
Totodată, având în vedere lipsa unei proceduri legislative naționale, cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere, pentru îmbunătățirea siguranței unui sector de concentrare a accidentelor rutiere (după caz, definitivat ,,punct negru”). Inclusiv, și necesitatea stringentă (se impune în mod imperios, fără amânarea acesteia) de sporire a siguranței circulației rutiere, în vederea stopării eventualelor prejudicii cauzate de accidentele rutiere. Drept urmare, ASD va acționa în conformitate cu cele relatate anterior (răspunsul din 26.10.2023). Mai mult, aspectele invocate de Dvs. sunt lipsite de acoperire legală, respectiv le considerăm neîntemeiate.

... afișează tot conținutul

Participanți

Lucrări de proiectare cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere pe drumul R3 Chișinău - Hîncești - Cimișlia - Basarabeasca - fr. cu Ucraina, pe sectoarele km 13.400-14.400 și km 28.800-29.800, inclusiv și pe drumul R30 Anenii Noi – Căuşeni – Ştefan Vodă – frontiera cu Ucraina, km 55,700 – 56,700, definitivate ,,Puncte negre”. 1,260,876.00 MDL