Achiziție - Medicamente de uz veterinar și momeli vaccinale

Achiziție Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor

Informație generală

Medicamente de uz veterinar și momeli vaccinale
575,000.00 MDL
desemnare câștigător
ocds-b3wdp1-MD-1691052152235

Medicamente de uz veterinar și momeli vaccinale


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
03/08/2023 12:02
clarificări
08/09/2023 16:33
depunere
07/10/2023 16:33
deschidere oferte
07/10/2023 16:33
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 03/08/2023 08:43
Trezoreria de Stat

suma planificată 575,000.00 MDL

Detalii achiziție

Lot Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
Lot 1. Medicament de uz veterinar imunologic pentru vaccinarea contra bolii antrax la bovine, cabaline, ovine și caprine 100,000.00 MDL 33600000-6 Medicament de uz veterinar imunologic pentru vaccinarea contra bolii antrax la bovine, cabaline, ovine și caprine 50000 Bucata 10.10.2023 - 30.12.2023
mun.Chișinău,str.Mihail Kogălniceanu,63
Lot 2. Momeli vaccinale contra virusului rabic pentru imunizarea faunei sălbatice 475,000.00 MDL 33600000-6 Momeli vaccinale contra virusului rabic pentru imunizarea faunei sălbatice 50000 Bucata 10.10.2023 - 30.12.2023
mun.Chișinău,str.Mihail Kogălniceanu,63

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
anunt de participare medicamente și momeli vaccinale modificat.pdfbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2023 16:33Descarca
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021 medicamente și momeli vaccinale modificată.docxbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2023 16:33Descarca
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021 medicamente și momeli vaccinale modificată.docxbiddingDocumentsAchiziție-23/08/2023 12:02Descarca
anunt de participare medicamente și momeli vaccinale modificat.pdfbiddingDocumentsAchiziție-23/08/2023 11:56Descarca
nota informativa concestatie depusa.pdfbiddingDocumentsAchiziție-10/08/2023 10:00Descarca
duae_ro_0.docbiddingDocumentsAchiziție-03/08/2023 12:02Descarca
anunt de participare medicamente și momeli vaccinale.semnat.pdfbiddingDocumentsAchiziție-03/08/2023 12:02Descarca
declaratie_ro (1).docbiddingDocumentsAchiziție-03/08/2023 12:02Descarca
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021 medicamente și momeli vaccinale.docxbiddingDocumentsAchiziție-03/08/2023 12:02Descarca
rechizite bancare pentru garanția de bună execuție.docxbiddingDocumentsAchiziție-03/08/2023 12:02Descarca
rechizite bancare pentru garanția pentru ofertă.docxbiddingDocumentsAchiziție-03/08/2023 12:02Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Solicitam clarificari definitorii referitor la cerinta arbitrara si dubioasa stabilita pentru abalajul de 1flacon- max. 30 doze
pentru Achiziție
30.08.2023 14:31

Apreciem drept dubioasă si lipsita de argument cerinta restrictiva inclusa in Anuntul de participare privind stabilirea cerintei limitativă ce urmareste scopul calificarii in licitatia respectiva doar a unui anumit oparator economic prin stabilirea neintemeiata a cerintei de volum pentru lotul 1 a vaccinului si anume 1 flacon/fiolă-max/ 30 doze in contextul faptului ca acceptarea unei maje de pina la 40 doze per flacon deloc nu aduce rebut sau prejudicii bugetului in raport cu interesul general al achizitiei de asigurare cu vaccin necesar realizarii Programului antiepizootic al RM, pus in sarcina ANSA pentru asugurarea unei situatii epizootice favorabila din tara.
Respectiv, solicitam clarificari definitorii prin prezentarea efectiva a unui studiu la caz privind fundamentare cerintei limitatorii de volum 1 fiola/flacon-max. 30 doze.
In caz de lipsa a unui astfel de studiu practico-stiintific solicitam extinderea volumului de doze per flacon/fiola pina la 40 doze.
Altmiteri, unii reprezentatii ai grupului din cadrul ANSA se vor face complice la realizarea unor scheme de insusire a banilor publici prin scenariului respectiv bine chibziut si pus spre realizare de către alti reprezentati factori decisivi din cadrul ANSA inscop de interes eventual si material.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

01.09.2023 08:01

Bună ziua, analizând întrebarea D-voastră, vă sugerăm să analizați răspunsul oferit de autoritatea contractantă la data (23 aug 2023, 11:01) și la data (28 aug 2023, 08:55).
La fel, menționăm că, datele statistice despre numărul de animale pot fi consultate pe pagina web a Biroului Național de statistică, link: https://statbank.statistica.md/pxweb/pxweb/ro/40%20Statistica%20economica/40%20Statistica%20economica__16%20AGR__AGR030/?rxid=b2ff27d7-0b96-43c9-934b-42e1a2a9a774 .
La fel, vă recomandăm să vizitați câteva localități din diferite raioane pentru a vă convinge despre diminuarea drastică a animalelor.

... afișează tot conținutul

termenul limita de depunere a ofertelor
pentru Achiziție
04.08.2023 10:18

reesind din aceea ca noi colaboram cu producatorii europeni de vaccinuri veterinare, toata luna august aceste companii diun UE se afla in concediu si respectiv noi nu putem primi documentele solicitate si ofertele de pret pentru aceasta licitatie. Solicitam sa prelungiti termenul limita de depunere a ofertelor pina la inceputul lunii septembrie, ca sa reusim sa pregatim oferta.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.08.2023 13:26

Bună ziua, grupul de lucru al autorității contractante a analizat întrebarea dumneavostră și vă comunică următoarele: termenul de depunere a ofertelor a fost prelungit de la data de 23.08.2023, ora 15:00 până pe data de 12.09.2023, ora 09:00.

... afișează tot conținutul

cantitatile solicitate de vaccin
pentru Achiziție
04.08.2023 16:16

Buna ziua, cu privire la cantitatile solicitate de vaccin, dorim sa va informam ca aceste vaccinuri se produc la comanda si pentru a produce un lot de vaccin sunt necesare de produs 100000 - 300000 doze, in dependenta de vaccin. Deci pentru a putea livra 50000 doze trebuie de comasat aceasta comanda cu alte comenzi, pentru a ajunge la cantitatea necesara de producere, dar aceasta poate dura in timp si exista riscul de a nu putea livra la termenul solicitat. Luind in consideratie cele expuse mai sus, solicitam sa precautati posibilitatea de a mari cantitatile solicitate pina la 100000 doze

... afișează tot conținutul

Răspuns:

07.08.2023 08:56

Bună ziua, grupul de lucru din cadrul autorității contractante a analizat întrebarea D-voastră și vă comunică următoarele:
Numărul de momeli vaccinale contra virusului rabic a fost stabilit din necesarul asigurării imunoprofilaxiei rabiei în zonele rabigene corelat cu capacitatea de distribuire manuală într-un termen limitat.

... afișează tot conținutul

bugetul estimat
pentru Achiziție
04.08.2023 16:38

Buna ziua, cu privire la bugetul estimat la momelile vaccinale contra virusului rabic, va informam ca este ireal si nu corespunde cu preturile actuale. Daca facem o comparatie cu pretul acestor momeli vaccinale la licitatiile din anii precedenti, in 2018 au fost achizitionate 130000 doze la pretul de 10,35 lei MD per doza. A trecut mult timp de atunci si au crescut cheltuielile de producere si resursele energetice, la moment pretul real al unei doze este de aproximativ 17 lei. Plus la aceasta la asa cantitate mica de momeli vaccinale duce la marirea sinecostului cheltuielile de transport.
Cu privire la vaccinul contra antrax, se repeta aceeasi situatie, in ultimii ani au crescut cu mult cheltuielile de producere si resursele energetice, pretul real al unei doze de vaccin este de aproximativ 4,50 lei.
Luind in consideratie cele expuse mai sus, va rugam sa precautati posibilitatea de a mari bugetul la ambele pozitii de vaccin, pentru a putea participa la aceasta licitatie cu o oferta reala.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

07.08.2023 15:02

Bună ziua, grupul de lucru din cadrul autorității contractante a analizat întrebarea D-voastră și vă comunică următoarele: Valoarea bunurilor propuse spre achiziție a fost estimată de autoritatea contractantă ținând cont de achizițiile similare din anii precendenți și istoricul licitațiilor de acest gen pe parcursul anului de gestiune.

... afișează tot conținutul

Referitor la buget estimat in raport cu cantitatea bunurilor solicitate
pentru Achiziție
21.08.2023 11:53

Buna ziua, odata ce sunt invocate multiple afirmatii pe marginea bugetului estimat pentru fiecare lot de bunuri propus spre achizitie, reiteram faptul ca bugetul estimat de catre DVS nu este proportional costurilor actuale ale bunurilor in ansamblu. Este de avut in considerare si faptul disponibilitatii bugetului autoritatii contractante adica, ANSA, pentru anul 2023, insa solicitam respectuos sa identificam o solutie disponibila pentru toate partile implicate in aceasta procedura si sa nu impunem ambitii sau frustrari.
Deci, una din solutii in aceste imprejurari ar fi majoarea cantitatii de unitati de masura per ambalaj, asa in cit ar permite achizitia aceiasi cantitate de doze de vaccina la pretul scontat de ANSA.
In concluzie, solicitam a modifica in anuntul de Participare limita stabilita de 1 flacon - max. 30 doze cu limita de max. 50 doze pentru vaccinul contra bolii antrax, astfel in cit si ANSA va fi asigurata cu o participare mai larga de operatori economici cit si va fi asigurata un pret competitiv la participarea mai multor operatori economici.
Reamintim faptul ca o astfel de forma de ambalare de pina la max. 50 doze au fost cu succes practicata de catre medicii veterinari din teritoriu, ceia ce a asigurat ANSA cu un indici de rebut mic, deoarce respectivul medicament imunologic este destinat imunizarii profilactice tuturor speciilor de animale (ovine, caprine, bovine, cabaline s.a.) ceia ce asigura o maxima utilizare rationala in administrarea vaccinului respectiv, cu un rezultat minim de rebut tehnic.
Va multumim anticipat pentru o solutie corecta.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

23.08.2023 11:01

Bună ziua, urmare la întrebarea adresată de D-voastră, grupul de lucru pentru achiziții din cadrul autorității contractante vă comunică următoarele: grupul de lucru a stabilit pentru Lotul nr. 1 volumul de vaccin 1 flacon/fiolă - maxim30 doze, o doză este cantitatea capabilă să imunizeze o bovină matură. Reieșind din faptul că în localitățile Republicii Moldova, efectivul de animale a scăzut dramativ în ultimii ani, iar procurarea vaccinului într-un volum mai mare ar cauza rebut enorm de vaccin. Mai mult, având în vedere faptul că, în conformitate cu prospectele de utilizare a medicamentelor respective înregistrare în Registrul de Stat al medicamentelor de uz veterinar, are o perioadă limitată de valabilitate după prima deschidere a ambalajului. Astfel, procurarea vaccinului în volum mai mare ar cauza risipă nejustificată atât de medicamente cauzat de rebutul acestora, cât și de bani publici, contrar prevederilor Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice.

... afișează tot conținutul

Dispozitia nr. 8 din 07.03.2022 a CSE RM
pentru Achiziție
21.08.2023 18:54

Limpede este faptul ca potrivit pct.3 din Dispozitia nr. 8 din 07.03.2022 a Comisiei pentru Situatii Exceptionale a RM, prin derogare de la prevederile art.4 din Legea nr. 119/2019 cu privire la medicamente de uz veterinar, in perioada de sitiatiei de urgenta este permisa introducerea pe piata a medicamentelor de uz veterinar, inregistrate centralizat de catre Agentia Europeana a Medicamentelor (EMA).
In acest context, insasi DVS in redactia actuala a Anuntului de Participarare, publicat pe SIA RSAP, confirmati spiritul acestei derogari, conform subpct. 11 al pct.16 din Anunt.
Insa, probabil a fost admisa o eroare sau scapare la cerinta imperativa impusa Lotului nr. 2 prin exigenta obligativitatii inregistrarii unice doar in RM.
Asadar, solicitam respectuos sa ajustati redactia cerintei unice obligatorii limitative din Anuntul de Paricipare, stabilite pentru Lotul 2, in sensul admiterii sau a Dovezii inregistrarii/autorizarii vaccinului ofertat de catre Agentia Europeana a Medicamentelor (EMA)

... afișează tot conținutul

Răspuns:

23.08.2023 12:01

Bună ziua, grupul de lucru a analizat întrebarea D-voastră și vă comunică următoarele: Documentația de atribuire a fost modificată cu anumite completări, în Anunțul de participare la speficifațiile Lotului nr.2 la pct. 1 a fost adăugată sintagma ”... sau Dovada înregistrării/autorizării de către Agenția Europeană a Medicamentelor (EMA) ”.

... afișează tot conținutul

Рабочей группы закупающего органа
pentru Achiziție
22.08.2023 13:33

Граждане, из так называемой рабочей группы закупающего органа, имейте честь и наберитесь наконец-то мужества признать, что вы давно, последовательно и целенаправленно создаете преференции конкретному, определенному, скорое всего не вами, экономическому оператору для неправомерного присуждения ему договора поставки. Прекратите раз за разом менять технические требования, ничем не обосновывая подобные изменения. Прекратите издеваться над экономическими операторами, создавая видимость законности и прозрачности подготовки и проведения закупки автомашин скорой медицинской помощи. Либо уже объявите нужного вам победителя, даже НЕ дожидаясь окончания срока подачи оферт, либо отмените этот постыдный тендер. Соберите заинтересованных экономических операторов и проведите честные и открытые консультации с рынком, как это предусматривает статья 38. Закона «О государственных закупках».

... afișează tot conținutul

Răspuns:

23.08.2023 11:24

Bună ziua, grupul de lucru pentru achiziții al Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) nu va comenta acțiunile ostile relatate de dumneavoastră.

... afișează tot conținutul

Извинение!
pentru Achiziție
22.08.2023 16:05

Коллегами был поставлен вопрос: 22 aug 2023, 13:33.
Информирую вас что данный вопрос не относится рабочей группы ANSA и данному тендера.
Ошибочно был направлен к вам.
Извините.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

23.08.2023 11:26

Bună ziua, grupul de lucru pentru achiziții al Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) nu va comenta acțiunile ostile relatate de dumneavoastră.

... afișează tot conținutul

EXCUDETI CERINTELE RESTRICTIVE
pentru Achiziție
25.08.2023 20:29

Argumentele aduse de catre Grupul de lucru pentru a sustine temeinicia cerintelor stabilite fata de ambalare vaccinului solicitat in Lotul nr. 1 si anume volumul de vaccin 1 flacon/fiolă - maxim30 doze, o doză este cantitatea capabilă să imunizeze o bovină matură nu sunt plauzibile si nici relevante sustinerii unor astfel de plafonari arbitrare si unilaterale, deoarece majorarea solicitata a volumului de vaccin din ambalajul impus nu are nici un impact negativ asupra cantitatii rebutului, avind in vedere efectivul actual de animale din Republica Moldova. Argumentele aduse de catre DVS drept temei a solicitarii unei astfel de ambalaj ca cerinte restrictive, asa precum este CERUT in actuala redactie a Anuntului de licitatie este o justificare de blancheta fara esenta in scopul de a vaforiza si a sustine un anumit producator de vaccin. AFIRMATIILE DE ORDINUL CA "în localitățile Republicii Moldova, efectivul de animale a scăzut dramativ în ultimii ani, iar procurarea vaccinului într-un volum mai mare ar cauza rebut enorm de vaccin. Mai mult, având în vedere faptul că, în conformitate cu prospectele de utilizare a medicamentelor respective înregistrare în Registrul de Stat al medicamentelor de uz veterinar, are o perioadă limitată de valabilitate după prima deschidere a ambalajului. Astfel, procurarea vaccinului în volum mai mare ar cauza risipă nejustificată atât de medicamente cauzat de rebutul acestora, cât și de bani publici, contrar prevederilor Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice" constituie un verbiaj fara justificare si prezentare a unui studiu de caz. Efectivul de animale din tara, in fiecare an este oscilant, insa acest motiv nu poate servi la caz justificarea promovarii anumitui producator care are flacoane de anumit volum.
REITERAM faptul ca acceptarea unui flacon cu un volum de pina la 50 doze nu pericliteaza nici intr-un caz bunele practici de vaccinare realizate de catre medicii veterinari de sector si nici intr-un caz nu genereaza rebuturi enorme, datorita tehnicilor traditionale efectiv aplicate de vaccinare practicate util pina la moment de catre abilii specialisti veterinari, fapt care bine o cunosc cei de la conducerea de profil veterinar din cadrul ANSA. Insa, o astfel de plafonare per flacon prin impunerea cerintei obligatorii de catre GRUPUL DE LUCRU precum ar fi la Lotul nr. 1 volumul de vaccin 1 flacon/fiolă - maxim 30 doze, constituie un element de specula a unui scenari regizat in folosul unui anumit operator economic.
In cazul daca nu se accepta admiterea unei majorari solicitate de pina la 50 doze per flacon ATUNCI in scopul confirmarii impartialitatii si neurmaririi interesului de favorizare a unui anumit operator economic demonstrati obiectivitatea si impartialitatea DVS prin majorarea unui volum admisibil atunci cel mult pina la un volum si mai mic si anume de pina la 40 doze per flacon, volum care ar permite o concurenta efectiva prin participare cu un numar si mai mare de operatori economici la licitatia demarata. In caz contrar ANSA va fi nevoita sa procure un lot de vaccin cu pret maxim admisibil de +30% de la suma estimata, de la operatorul economic leganat de unii factori de decizie din cadrul ANSA.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

28.08.2023 08:55

Bună ziua, abalizâns întrebarea dumneavoastră, reiterăm faptul că grupul de lucru a stabilit pentru Lotul nr. 1 volumul de vaccin 1 flacon/fiolă - maxim 30 doze (volumul maxim admisibil fiind 30 doze), o doză este cantitatea capabilă să imunizeze o bovină matură. Reieșind din faptul că în localitățile Republicii Moldova, efectivul de animale a scăzut dramativ în ultimii ani, iar procurarea vaccinului într-un volum mai mare ar cauza rebut enorm de vaccin. Mai mult, având în vedere faptul că, în conformitate cu prospectele de utilizare a medicamentelor respective înregistrare în Registrul de Stat al medicamentelor de uz veterinar, are o perioadă limitată de valabilitate după prima deschidere a ambalajului. Astfel, procurarea vaccinului în volum mai mare ar cauza risipă nejustificată atât de medicamente cauzat de rebutul acestora, cât și de bani publici, contrar prevederilor Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice.

... afișează tot conținutul

Referitor la contrapunerea termenilor de livrare a bunurilor
pentru Achiziție
06.09.2023 14:21

Buna ziua,
recent a fost stabilit un nou termen de depunere si deschidere a ofertelor pentru procedura in cauza si anume 06.10.2023. Acesta fiind dictat de unele imprejurari privind contestatia formulata. Insă, menționam ca astfel de modificari au fost deja 4, prin extinderea acestor termeni si apropierea directa de termenul constant fixat in documentatia de atribuire de livrarea a bunurilor pentru lotul 1 si anume 01.11-30.11.2023. Prin urmare, aceste modificari imprevizibile au un impact direct si de constrigere a termenilor executorii a livrarii bunurilor, solicitate conform redactiei actuale a anunțului de participare, fixați pentru lotul 1. Odata cu extiderea termenilor de depunere si deschidere a ofertelor nu extindeți termenii de livrare a bunurilor fixați pentru lotul invocat. Respectiv, operatoror interesați de obținerea atribuirii acestui contract de achiziții publice se intinde o competitie incerta si nepredictibilă din imprejurarile sus-enuntate care pot genera imposibilitatea de livrare a acetui lot de vaccin. Incercam sa nu calificam aceste procedeie aplicate in folosul unui operator economic care deja ar avea stoc de marfa respectiv si deja ar fi pregatit prealabil pe picior de livrare după o eventuala posibilă mimare a acestei proceduri de achiziții publice!
De aceia solicitam respectuos grupului de lucru, sa ia atitudine de aceste inconvenețe și să interveniti printr-o decizie obiectivă care ar exclude aceasta constrîngere și ar asigura unii termeni reali de livrare ce ar corespunde si ar fi adaptivi urmare a multiplelor modificari a termenilor de depunere și deschidere a ofertelor, operate în aceasta procedura de achiziție publică în circumstanțe ce nu depind de către grupul de lucru de achiziții.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

06.09.2023 16:43

Bună ziua, La etapa de inițiere și elaborare a documentației de atribuire, grupul de lucru a stabilit un termen optim pentru livrarea lotului nr.1 perioada 01-30 noiembrie 2023. La etapa de publicare perioada de actualizare era 14.08.2023 ora 09:00 și perioada de depunere a ofertelor data 12.09.2023 (perioadă la fel extinsă prin solicitarea care a-ți exprimat-o la data 04.08.2023, 10:18, verificați clarificările pe platformă). Ulterior, la data de 09.08.2023 a fost depusă o contestație pe marginea procedurii la Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor. Conform Legii nr.131/2015 privind achizițiile publice art.41 și art.85 perioada de actualizare și termenul de depunere a ofertelor va fi prelungit până la emiterea unei Decizii de către Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor. La fel, autoritatea contractantă nu are dreptul de a încheia contractul de achiziţii publice până la emiterea unei decizii finale pe marginea contestaţiei de către Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor. Din cauza contestației depuse, autoritatea contractantă a fost impusă de cadrul legal ca să extindă perioada de actualizare, iar perioada de depunere a ofertelor a fost extinsă automat, aceasta fiind funcționalitatea SIA RSAP. Astăzi, data de 06.09.2023 a fost adoptată Decizia ANSC, contestația fiind respinsă ca neîntemeiată. La moment, perioada de actualizare este de 08.09.2023, ora 16:33 și perioada de depunere a ofertelor este 07.10.2023, ora 16:33. Din cauza contestației care a fost respinsă ca neîntemeiată, a constituit o tergiversare a procedurii de achiziții, astfel, termenul de livrare pentru lotul nr. 1 va constitui 40 de zile de la înregistrarea Contractului la Trezoreria de Stat. Prin urmare la Lotul nr.1 în Anunțul de participare la termenul de livrare, sintagma ”1-30 noiembrie 2023” se substituie cu sintagma ” 40 de zile de la înregistrarea Contractului la Trezoreria de Stat”.

... afișează tot conținutul

Participanți

Lot 1. Medicament de uz veterinar imunologic pentru vaccinarea contra bolii antrax la bovine, cabaline, ovine și caprine 100,000.00 MDL
Lot 2. Momeli vaccinale contra virusului rabic pentru imunizarea faunei sălbatice 475,000.00 MDL
06/10/2023 15:55
617,500.00 MDL
Ofertă acceptată