Conform Caietului de sarcini
suma planificată 7,949,900.00 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
7,949,900.00 MDL | 45200000-9 | Lucrări de reparație a îmbrăcămintei rutiere pe drumurile G127, G122, G121, G122.1, raionul Cimișlia | 1 Unitate |
22.08.2023 - 31.12.2023 str. Bucuriei 12a |
Va rugăm să indicați în exact, în cite zile ASD face recepționarea finală a lucrărilor de la recepția ultimului proces-verbal?
Procedura de recepție a lucrărilor se va desfășura în conformitate cu prevederile H.G. Nr. 285 din 23.05.1996 cu privire la aprobarea Regulamentului de recepţie a construcţiilor şi instalaţiilor aferente.
Astfel recepția lucrărilor se va desfășura în 2 etape. Recepția la terminarea lucrărilor (care va fi convocată de investitor după terminarea tuturor lucrărilor în șantier și recepționarea tuturor proceselor verbale lunare) iar recepţia finală se va convoca de către investitor în după expirarea perioadei de garanţie stabilită în contract.
Pct. 3.6 din contract prevede că Garanţia de bună execuţie se va restitui Antreprenorului în baza recepției finale. iar pct. 4.9. Autoritatea contractantă eliberează/restituie garanţia de bună execuţie a contractului Antreprenorului după executarea integrală a contractului., respectiv vă rugăm să face ți claritate în contract, ce înseamnă recepție finală și execuția integrală și cînd are loc restituire garanției pentru ofertă?
Recepția finală este definită în H.G. Nr. 285 din 23.05.1996 cu privire la aprobarea Regulamentului de recepţie a construcţiilor şi instalaţiilor aferente. Astfel recepția finală a lucrărilor se va convoca de către investitor în după expirarea perioadei de garanție stabilită în contract. Prin urmare restituirea garanției de bună execuție se va face după semnarea procesului verbal de recepție finală.
HG privind achizițiile publice de lucrări prevede mai multe modalități de constituire a garanției pentru ofertă, respectiv solicităm modificarea documentației de atribuire prin completarea ,,rețineri succesive,, din considerent că pe de o parte nu faceți achitările la timp, iar noi operatorii suntem obligați să achităm procente pentru credite, inclusiv prin cerințele stabilite nu țineți cont că urmează să aveți o abordare care merge în susținerea antreprenorilor: Conform contractului vă stabiliți 20 zile pentru verificarea Proceselor-verbale, și 30 zile pentru a face plata, în total 50 zile, unde ajungem domnilor? diminuați numărul de zile în jumătate și nu irosiți resursele financiare publice, pe la pauze de cafea și tot felul de prostii.
Potrivit art.68 din Legea nr.131/2015, (9) Autoritatea contractantă va indica în documentația de atribuire cerinţele faţă de emitent, forma, cuantumul şi alte condiţii de bază ale garanţiei de bună execuţie a contractului.
Corespunzător pct.152 din Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări aprobat prin HG nr.638/2020, Autoritatea contractantă stabilește în documentația de atribuire următoarele aspecte:
1) cerințele față de emitent, forma și alte condiții de bază ale garanției de bună execuție a contractului, solicitate pentru executarea contractului;
2) cuantumul garanției de bună execuție a contractului, care nu trebuie să depășească 15% din valoarea totală a contractului de achiziții publice de lucrări. Garanția de bună execuție a contractului este valabilă până la expirarea contractului.
Așadar, autoritatea contractantă, conducându-se de prevederile precitate supra, a stabilit în documentația de atribuire forma și condițiile de bază ale garanției de bună execuție.
Totodată, remarcăm că potrivit pct. 153 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări aprobat prin HG nr.638/2020, prevede că Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din: 1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți;
2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile înaintate;
3) transfer pe contul autorității contractate.
Astfel, ce ține de garanția de bună execuție constituită din rețineri succesive, aceasta poate fi prevăzută doar în cazul în care părțile agreează forma dată.
Drept consecință, precizăm că în documentația de atribuire autoritatea contractantă a indicat expres forma de garanție pentru procedura de achiziție în cauză.
Buna ziua, HOTĂRÂRE Guvernului Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări la punctul 155. prevede că: Autoritatea contractantă eliberează/restituie garanția de bună execuție a contractului în termen de 15 zile de la data semnării procesului-verbal la terminarea lucrărilor.
Vă rugăm să modificați modelul de contract în condițiile în care cerința stabilită de dvs. este una ilegală..
Potrivit art.68 din Legea nr.131/2015, 8) La achiziţia de bunuri, lucrări și servicii, autoritatea contractantă va cere ca ofertantul să prezinte, la încheierea contractului, garanţia de bună execuţie a acestuia. Garanţia de bună execuţie se returnează de către autoritatea contractantă la momentul executării integrale a contractului de achiziții publice.
Potrivit pct.3 din Regulamentul de recepție a construcțiilor și instalațiilor aferente aprobat prin HG nr.285/1996, 3. Recepţia lucrărilor de construcţie şi a instalaţiilor aferente acestora se efectuează atît la lucrări noi, cît şi la intervenţiile în timp asupra construcţiilor existente (reparaţii capitale, consolidări, reconstrucţii, modificări, modernizări, extinderi etc.) şi se realizează în două etape:
1) recepţia la terminarea lucrărilor;
2) recepţia finală la expirarea perioadei de garanţie.
Așadar, executarea integrală a contractului presupune inclusiv și expirarea perioadei de garanție prevăzută în contract ca urmare a căreia se face recepția finală.
În contextual dat, autoritatea contractantă, conducându-se de normele citate supra, a prevăzut în contract care este momentul executării integrale a contractului și respectiv momentul când se returnează garanția de bună execuție.
Cu referire la prevederile pct.155 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări aprobat prin HG nr.638/2020, menționăm că potrivit Legii nr.100/2017, Legea este un act normativ cu forţă juridică superioară față de hotărârea Guvernului. Așadar, atât timp cât Legea nr.131/2015 prevede că Garanţia de bună execuţie se returnează la momentul executării integrale a contractului de achiziții publice, prevederea dată are prioritate față de prevederea de la pct.155 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări aprobat prin HG nr.638/2020, care se conține într-un act cu forţă juridică inferioară.
Or, conform Hotărârii Curții Constituționale nr. 6 din 28 februarie 2023, s-a concluzionat că actul normativ subordonat legii nu poate conține norme cu caracter primar, iar conținutul actului normativ urmează să fie în strictă corespundere cu normele şi scopul legii şi nu poate introduce reglementări noi, altele decât cele stabilite de lege (a se vedea HCC nr. 29 din 28 octombrie 2016, § 71; DCC nr. 121 din 21 noiembrie 2019, § 22).
In compartimentul acostamente sunt omise volume pentru transportare si descarcare pamintului. Sunt prevazute volume pentru incarcare pamintului in autobasculante.... si mai departe ???
Stimate Antreprenor, vă informăm că în caietul de sarcini la capitolul acostamente este utilizată norma TsC03F1, este necesar înlocuirea acestei norme cu TsC03B1.
Precizati va rog tipurile de Indicatoare de circulatie aferent normei DF19A
Stimate Antreprenor, vă informăm Indicatoarele de circulatie vor fi instalate dupa reparatia sectoarelor de drum, tipurile de indicatoare vor fi stabilite pe santier.
Clarificati va rog care este valoarea estimativa veridica pentru prezenta procedura de achizitie publica, mentionam faptul ca pe platforma SIA RSAP MTender este indicata o valoare insa in Anuntul de participare o alta valoare
1. Buna ziua. Din motive tehnice, care nu tin de Autoritate, in sistem nu poate fi modificata Valoarea estimata. La intrebarea noastra referitor la asta, ni s-a raspuns: ,,Lista modificărilor posibile: — adăugarea documentelor suplimentare sau schimbarea documentelor încărcate anterior; — mărirea perioadelor (este necesar de mări primele două perioade proporțional); — modificarea denumirii/descrierii lotului.,, Astfel, unica solutie a fost publicarea valorii estimative calculate (modificate) in Caietul de sarcini si in Anuntul de participare, la fel a fost modificata valoarea estimativa.
in temeiul legii 131/2015 art. 35 pct (2). Autoritatea contractantă are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, cît mai repede posibil, la orice clarificare solicitată. Va rugam sa va conformati prevederilor legislative in vigoare. Atragem atentia ca pretul de achizitie difera de la 700 lei pina la 3500 lei deci este un element important tipul inficatoarelor solicitate.
Stimate Antreprenor, vă informăm Indicatoarele de circulatie vor fi instalate dupa reparatia sectoarelor de drum, tipurile de indicatoare vor fi stabilite pe santier.
Precizati va rog tipurile de Indicatoare de circulatie aferent normei DF19A. Mentionam faptul ca pentru elaborarea corecta a ofertei este necesar sa cunoastem tipul indicatoarelor, deoarece pretul de achizitie al acestuia difera semnificativ.
Stimate Antreprenor, vă informăm Indicatoarele de circulatie vor fi instalate dupa reparatia sectoarelor de drum, tipurile de indicatoare vor fi stabilite pe santier.
Indicati va rog tipul si parametrii Stilpului din polietilena alba pentru dirijarea circulatiei aferent normei DF18A
cerintele tehnice si constuctia stalpilor de ghidare trebuie sa fie de tip D3 si sa corespunda in conformitate cu SM SR EN 12899-3:2010
Va rugam sa publicati raportul de verificare al devizului de cheltuieli estimativ
Caietul de sarcini publicat este alcatuit conform devizului de cheltuieli estimativ.