Achiziție - Restaurarea blocurilor B, B1 și V1 a edificiului Muzeului Național de Artă al Moldovei, de pe str. 31 august 1989, nr.115 (repetată)

Achiziție Muzeul Național de Artă al Moldovei

Informație generală

Restaurarea blocurilor B, B1 și V1 a edificiului Muzeului Național de Artă al Moldovei, de pe str. 31 august 1989, nr.115 (repetată)
117,743,000.00 MDL
anulat
ocds-b3wdp1-MD-1687952424639

Lucrările se vor executa în conformitate cu normativele și standardele în vigoare din domeniul construcțiilor. Oferta se va elabora ținând cont de prevederile caietului de sarcini anexat.


Licitație deschisă
cel mai bun raport calitate-cost
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
28/06/2023 15:15
clarificări
19/08/2023 17:11
depunere
07/09/2023 17:11
deschidere oferte
07/09/2023 17:11
analiză
desemnare câștigător
contract
Procedură anulată
Cancellation of an invalid procedure.

Surse de finanțare

data validării: 28/06/2023 12:34
Trezoreria de Stat

suma planificată 117,743,000.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
117,743,000.00 MDL 45454100-5 Lucrări de restaurarea blocurilor B, B1 și V1 a edificiului Muzeului Național de Artă al Moldovei, de pe str. 31 august 1989, nr.115. 1 Unitate Lot anulat

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
202306281445_Caiet de sarcini Partea II Blocul B1.docxbiddingDocumentsAchizițieCaiet de sarcini bl B128/06/2023 14:48Descarca
202306281445_anunt de participare.pdfbiddingDocumentsAchizițieAnunț de participare28/06/2023 14:48Descarca
202306281445_Caiet de sarcini Partea I.pdfbiddingDocumentsAchizițieCaiet de sarcini Partea I28/06/2023 14:48Descarca
202306281445_Caiet de sarcini Partea II, blocul B.docxbiddingDocumentsAchizițieCaiet de sarcini bl B228/06/2023 14:48Descarca
202306281445_Caiet de sarcini Partea II Blocul V1.docxbiddingDocumentsAchizițieCaiet de sarcini bl V128/06/2023 14:48Descarca
202306281445_Caiet de sarcini Partea II, retele.docxbiddingDocumentsAchizițieCaiet de sarcini rețele inginerești28/06/2023 14:48Descarca
202306281445_Caiet de sarcini Partea II amenajare.docxbiddingDocumentsAchizițieCaiet de sarcini amenajare28/06/2023 14:48Descarca
202306281446_Documentatia standard.docxbiddingDocumentsAchizițieInstrucțiuni pentru ofertanți28/06/2023 14:48Descarca
202306281446_DUAE.docbiddingDocumentsAchizițieDUAE28/06/2023 14:48Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Anunt de participare
pentru Achiziție
28.06.2023 15:06

Buna ziua. Daca termenul de executie este de 5 ani, de ce cereti 60 mil de lei?
Daca sa calculam 117 743 000/5 se primeste 23,5 mil in an

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.07.2023 15:26

Referitor la Cifra de afaceri impusă de Autoritatea contractantă. Prevederile art.21 alin. 1) lit. (c) din Legea nr.131/2015, stabilesc, că cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, cu excepția cazurilor bine justificate, precum cele legate de riscurile speciale aferente naturii lucrărilor. Prin prisma normelor legale, specificăm, că condiția respectivă de calificare impusă în documentația de atribuire este una corectă.

... afișează tot conținutul

Pct 4 din anunt
pentru Achiziție
28.06.2023 15:11

Explicati va rog O E trebuie sa intruneasca ambele puncte sau una din ele ce tine la cifra de 60 mln lei?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.07.2023 15:29

Operatorul economic va demonstra realizarea unei cifre de afaceri anuale pentru anul 2022 și a unei cifre de afaceri medie pentru anii 2020-2022 (ambele).

... afișează tot conținutul

Surse financiare disponibile în contul curent, la data deschiderii ofertelor, în mărime de cel puțin 2 000 000.00 lei MD
pentru Achiziție
28.06.2023 15:14

se accepta linie creditara?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.07.2023 15:30

Se acceptă mijloace bănești disponibile. (linie credu se acceptă)

... afișează tot conținutul

Autorizarea activității în domeniu restaurării?
pentru Achiziție
28.06.2023 15:15

Explicati va rog la ce fel de act faceti trimitere si cine este autoritatea emitenta a documentului dupa caz?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.07.2023 15:34

Se referă la operatorii economici străini, în cazul în care genul de activitate respectiv se autorizează. Operatorii economici ce depun oferta trebuie să dovedească o formă de înregistrare în condițiile legii din țara de rezidență, să reiasă că operatorul economic este legal constituit, că nu se află în niciuna dintre situațiile de anulare a constituirii precum și faptul că are capacitatea profesională de a realiza activitățile care fac obiectul contractului.

... afișează tot conținutul

15.2. Criterii de calificare și selecție a operatorilor economici
pentru Achiziție
30.06.2023 15:30

punctul 5. : Experiență similară în ultimii
10 ani, calculați până la data
limită de depunere a ofertelor.
Lucrări similare (monumente
de istorie și arhitectură)
însoțite de certificate de bună
execuție (recomandări),
executate și recepționate fără
obiecțiuni, cu o valoare de
75% din valoarea viitorului
contract, la nivel de maxim 6
contracte cumulate.
Vrem sa va aducem la cunostinta, ca aceasta conditie nu acopera nici-o companie din RM. Solicitam sa modificati aceasta conditie la valoarea unui an de implementare al contractului D-stra. Multumesc frumos anticipat.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.07.2023 15:47

Prevederile art.22 alin. 3) din Legea nr.131/2015, stabilesc, că în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. b) informaţii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obţinut de către ofertant, în special pentru asigurarea controlului calităţii. În acest sens, punctăm următoarele. Edificiile propuse pentru restaurare au statut de monument de arhitectură de categorie națională, înscrise cu nr. 205 în Registrul monumentelor Republicii Moldova ocrotite de stat. Prin urmare, proiectul de execuție prevede lucrări de restaurare a unui Monument arhitectural național din centru Chișinăului – imobil muzeal renumit în Republica Moldova, atât din punctul de vedere al patrimoniului său, cât și al prestigiului științific, autoritatea contractantă a stabilit în documentația de atribuire experiență profesională practică obligatoriu în domeniul restaurării, deținută atât de către specialiștii cheie propuși pentru executarea contractului în cauză, cât și de companie. !!!! Menționăm, că scopul autorității contractante este de a restaura edificiile corespunzător rigorilor naționale și internaționale acceptate pentru conservarea/restaurarea monumentelor de arhitectură, de către specialiști cu experiență bogată și profesioniști în domeniul restaurării/reabilitării monumentelor istorice-arhitecturale, în vederea păstrării aspectului originar și autenticității istorice a clădirii. Prin prisma normelor legale, specificăm, că condiția respectivă de calificare impusă în documentația de atribuire este una minimală și nici cum una abuzivă, care să promoveze anumiți operatori economici sau să limiteze concurența, întrucât: - autoritatea contractantă a extins perioada de la 5 ani la 10 ani pentru a oferi posibilitate operatorilor economici, de demonstrare a lucrărilor similare (monumente de istorie și arhitectură) executate în ultimii 10 ani, la nivel de 6 contracte cumulate. Cadrul legal în domeniul achizițiilor publice, oferă posibilitate de asociere a operatorilor economici, și/sau susținere tehnică din partea unor entități juridice, pentru demonstrarea capacității tehnică şi/sau profesională în scopul executării contractului de achiziție.

... afișează tot conținutul

CS
pentru Achiziție
26.07.2023 16:57

Partea II Bloc B1 Arhitectură – SAC la poz. 60, 69 (CG56A1 k=8), Corectia la norma CG56A: se scade la 1mm grosime: - 8 mm, Daca stratul ramine 8mm atuci pentru fiecare 2mm se scade - k=2, pentru fiecare (mm).
La poz. 165, 173 (RpIzC04I k=2mater) este necesar k=2 la tote resursele.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 11:54

Partea II bloc B1 Arhitectura – SAC la poz. 60, 69 (CG56A1, k = -8) se scade - 8 mm. Stratul șapei autonivelante rămâne de 2 mm, conform proiectului (vezi „Borderou pardoseli”, planșa 11). La poz. 165, 173 (RpIzC04I k = 2 mater) în baza planșelor 207-SAC și Album D pl. 48, 49, 50, 51 în deviz s-a luat în considerație aplicarea unui dublu strat de hidroizolare de „Linocrom” printr-un proces tehnologic.

... afișează tot conținutul

CS
pentru Achiziție
27.07.2023 12:37

Partea II Bloc B1 Arhitectură – SAC in poz 95 - CF15A avem Tencuieli interioare sclivisite, executate manual, cu mortar de ciment M 100-T de 2 cm grosime medie, la pereti din beton sau caramida, cu suprafete plane (Strat termoizolant "Termo Putz", gros. 25mm) -pereti exteriori, Explicati va rog daca stratul de Strat termoizolant "Termo Putz", gros. 25mm se aplica in loc de tencuiala mortar de ciment M 100-T de 2 cm, ori deasupra stratului de tenciuala.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 11:54

La poz. 95-CF15A stratul termoizolant „Termo Putz” se aplică în loc de tencuială mortar de ciment H100 de 2 cm cu norma de consum de 0,024 m3 / la 1 m2 , la grosimea stratului termoizolant de 2 cm. Poz. 96-CF17B se adaugă 5 mm grosime la stratul termoizolant. Deci, în total, stratul termoizolant „Termo Putz” este de grosime 25 mm, conform proiectului.

... afișează tot conținutul

CS
pentru Achiziție
27.07.2023 16:38

Partea II Bloc B1 Arhitectură – SAC in poz 135-CI11C Placaje din piatra "Cosauti" cu grosime pina la 5 cm inclusiv aplicate pe suprafete plane la pereti si stilpi exclusiv montarea glafurilor, fixate cu crampoane de otel si mortar de ciment M 100-T cu adaos de var de 3 cm grosime, rostuite cu mortar de ciment alb si praf de piatra, pentru dimensiuni ale placilor pina la 0,2 mp/buc inclusiv (pe adeziv). Este necesar de indicat care materiale se exclud (ciment, nisip, var pasta) si de indicat norma de consum clei la 1m2

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 11:54

În poz. 135-CI11C „Placaj din piatră Cosăuți” conform nodului poz. 1 la „Fațade” la placarea soclului se folosește și adezivul cu norma de consum clei de 6 kg la 1 m2, fără a exclude din articolul de normă celelalte materiale (mortar, crampoane etc.).

... afișează tot conținutul

Finantare
pentru Achiziție
31.07.2023 13:40

Buna ziua,
- care este sursa de finantare?
- in cazul ca sursele sunt din exterior care este proportia?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 11:54

Sursa de finanțare specificată în documentația de atribuire este bugetul de stat.

... afișează tot conținutul

caiet de sarcini
pentru Achiziție
01.08.2023 09:04

Va rugam sa publicati sau daca deja este un deviz general pentru a verifica numarul de devize publicate de catre dvstra.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 11:54

Caietul de sarcini publicat este în volum complet. Studiați Vă rog caietul de sarcini Partea I și Partea II. Pentru verificare, numărul devizelor locale constituie 30 seturi.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
02.08.2023 15:24

Buna ziua. Deviz 2-2-4 Punct termic individual. Automatizarea (marca ASM) Bloc B1 - poz 14 face parte din lucrarile de instalatii de incalzire centrala si gaze naturale la constructii si nu este parte componenta la lucrarile automatizare la care se refera devizul. Faceti schimbarile respective?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 11:54

Poz.14 face referire la montarea Termometrelor și Manometrelor (ca elemente de măsurare) prin intermediul robinetelor respective.

... afișează tot conținutul

CS
pentru Achiziție
03.08.2023 09:31

Buna ziua. Deviz 2-1-10 Paratrasnet, tensiune pina la10 kV sint indicate in set iar in utilaj sint in buc - precizati?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 11:54

Se are în vedere set, adică include mai multe componente.

... afișează tot conținutul

CS
pentru Achiziție
03.08.2023 10:01

Buna ziua. Deviz 2-1-10 poz 25 in lucrari de montare 90 buc iar in utilaj se regasesc doar 78 buc. Clarificati?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 12:18

În conformitate cu legislația în vigoare, documentul ce servește ca bază pentru achitare este procesul-verbal de recepție a lucrărilor îndeplinite.

... afișează tot conținutul

Clarificari
pentru Achiziție
04.08.2023 10:52

Buna ziua. Anexati va rog F1 desfasurata - Conform Anexa nr. 23 la Documentația standard nr.69 din 7 mai 2021 -CAIET DE SARCINI FORMULARUL DE DEVIZ NR.1 – LISTA CU CANTITĂȚILE DE LUCRĂRI -Notă: Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de devizare). Reesind din legislatia in vigoare Autoritatea contractant publica F1 desfasurata primita de la PROIECTANT DEVIZIER. SOLICITAM SA FIE PUBLICATA F1 desfasurata.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 12:18

Autoritatea contractantă este obligată să publice Caietului de sarcini (forma № 1), și anume volumul lucrărilor specificate în devizele locale, fapt pentru care poartă răspunde de corectitudinea întocmirii caietului de sarcini propus. Publicarea altor Formulare din documentația de deviz nu este posibil.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
04.08.2023 15:00

Buna ziua. La devizul 2-1-9 lipseste un capitol intreg si anume 1.18 . Clarificati va rog.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 12:18

Este greșeală de tipar, poziția 371 – 377 constituie cap. 1.18.

... afișează tot conținutul

anunt de participare
pentru Achiziție
07.08.2023 13:55

In anunt de participare la licitatie este stipulat organizarea de santier 643 mii lei. Ca parte de deviz unde se incadreaza ?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 12:18

Modul de organizare a lucrărilor. Devizul ofertă va cuprinde un compartiment separat ”Organizarea lucrărilor de șantier”, cu specificarea costurilor de lucrări, sau operatorul economic va rezerva resurse ținând cont de prevederile NCM L.01.03-2012 și albumul Organizarea lucrărilor de construcții. Utilizarea resurselor rezervate în acest mod se va efectua în conformitate cu legislația în vigoare. Antreprenorul va estima costurile pentru organizarea lucrărilor, conform documentației de execuție albumul – Organizarea lucrărilor de construcții.

... afișează tot conținutul

deviz
pentru Achiziție
07.08.2023 17:06

deviz nr.2-1-3 poz.158 in capitolul 2.2.4 nu este clar pozitia R12A17D cu coeficientii k=3.5*1.7 man.Care este coeficientul care este necesar de atribuit acestei norme?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 12:18

Deviz Nr.2-1-3 (Lucrări de restaurare), capitolul 2.2.4, poz.158 (Capitel de pilastrei) R12 A 17D, coeficientul la manoperă este K= 3,5 * 0,7 = 2,45; Coeficientul la materiale K= 3,5*1,02=3,57

... afișează tot conținutul

CS
pentru Achiziție
08.08.2023 10:18

Buna ziua. Deviz 2-1-17 poz 30 Jgheb perforat de metal 60x200мм, l=3,0m precizati daca se prevede capac pentru acest jgheab?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 12:18

Nu se prevede. În cazul când este necesar se prevede aparte (vezi poz. 31, 32).

... afișează tot conținutul

documentatia standart
pentru Achiziție
09.08.2023 10:28

Care este cauza Beneficiarului de nu se raspunde la intrebari conform termenelor legii???

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 12:18

Persoana responsabilă de procedura achizițiilor publice se afla în concediu .

... afișează tot conținutul

Care este cauza Beneficiarului de nu se raspunde la intrebari conform termenelor legii???
pentru Achiziție
09.08.2023 10:42

Vacanta sau concediu???

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.08.2023 12:18

Persoana responsabilă de procedura achizițiilor publice se afla în concediu .

... afișează tot conținutul

Participanți

Lucrări de restaurarea blocurilor B, B1 și V1 a edificiului Muzeului Național de Artă al Moldovei, de pe str. 31 august 1989, nr.115. 117,743,000.00 MDL Lot anulat