Servicii de mentenanță preventivă și corectivă a Sistemului Informațional Automatizat ”Registrul Patrimoniului Public”
suma planificată 541,666.66 MDL
Lot | Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|---|
Servicii de mentenanță preventivă (abonament) | 125,000.00 MDL | 72200000-7 | Servicii de mentenanță preventivă (abonament) | 6 Luna |
24.07.2023 - 31.12.2023 Piata Marii Adunari Nationale, 1 |
Servicii de mentenanță corectivă (tarif per oră) | 416,666.66 MDL | 72200000-7 | Servicii de mentenanță corectivă (tarif per oră) | 1430 Ora |
24.07.2023 - 31.12.2023 Piata Marii Adunari Nationale, 1 |
textul cerințelor de la pagina 1:
Serviciile respective vor fi asigurate de către Prestator in perioada iunie - decembrie anului 2023.
Întrebare:
Înțelegem corect că termenii de prestare a serviciilor vor fi depășiți, din considerente că tenderul este deplasat în finele lunii iunie. Indicați vă rog, ce perioada va avea contractul privind prestarea serviciilor?
Bună dimineața, serviciile menționate vor fi asigurate de către Prestator în perioada iulie-decembrie 2023
textul cerințelor de la pagina 2:
Mentenanța infrastructurii web " al APP, amplasate pe platforma MCloud:
Întrebare:
Pentru o înțelegere corectă identificați vă rog, pe ce tehnologii este realizată SIA ”Registrul Patrimoniului public”?
Bună ziua, Tehnologii de tip cloud computing şi platforme de virtualizare, Linux, Inginer de rețea.
textul cerințelor de la pagina 9:
Procedurile de continuitate menite să asigure posibilitatea restabilirii disponibilități
Întrebare:
Spuneți vă rog, dacă în sistem este realizată posibilitatea restabilirii disponibilității acestuia?
Proceduri de restabilire automatizata a disponibilității nu exista. Restabilirea disponibilității sistemului se face manual.
textul cerințelor de la pagina 9:
În cazul apariției situațiilor de incident ce au dus la pierderea datelor, Beneficiarul va restabili integral datele pierdute de la sursele din copiile de rezervă proprii
Întrebare:
Spuneți vă rog, dacă este realizată procedura creării copiilor de rezervă a sistemului la moment?
În alineatul: “Timpul Obiectiv pentru Restabilire specificat în tabelul de mai sus este valabil în perioada orelor de lucru. În cazul apariției situațiilor de incident ce au dus la pierderea datelor, Beneficiarul va restabili integral datele pierdute de la sursele din copiile de rezervă proprii. Beneficiarul este responsabil pentru alocarea resurselor necesare organizării planului de restabilire.” a survenit o eroare. Cuvântul “Beneficiar” se va înlocui cu cuvântul “Prestator”. La momentul actual procedura creării copiilor de rezervă a sistemului se efectuează manual.
textul cerințelor de la pagina 10:
Pentru efectuarea testerelor funcționale a sistemului pune Ia dispoziția Beneficiarului un mediu de test
Întrebare:
Spuneți vă rog, dacă la moment este desfășurat mediul de test sau Prestatorul trebuie să asigure desfășurarea lui?
La momentul actual mediul de test pentru efectuarea testelor funcționale a sistemului nu există. Toate testările sunt efectuate manual.
textul cerințelor de la pagina 10:
Accesarea sistemelor informatice in mediul de testare se face in autentificarea similară cu mediul de producție.
Întrebare:
Spuneți vă rog, dacă Beneficiarul are instrucțiuni pentru desfășurarea mediului de test și mediului de producție?
Instrucțiuni pentru desfășurarea mediului de test nu sunt.
textul cerințelor de la pagina 4:
Volumul estimativ de resurse pe car Beneficiarul preconizează și le contacteze sunt indicate in
tabelul de mai jos.
Întrebare:
În punctul ”Cerințe privind calcul tarifului pentru servicii de mentenanță preventivă și corectivă”, în tabel este indicat personalul implicat, vă rugăm să descrieți ce sarcini vor fi atribuite specialistului în managementul securității informației
Sarcinile unui astfel de specialist vor include:
1. Evaluarea și analiza riscurilor de securitate: Specialistul în managementul securității informației va efectua o evaluare a vulnerabilităților sistemului și va identifica eventualele amenințări sau riscuri de securitate.
2. Dezvoltarea și implementarea politicilor și procedurilor de securitate: Bazându-se pe evaluarea riscurilor, specialistul va dezvolta și implementa politicile și procedurile de securitate necesare pentru protejarea sistemului. Acestea pot include politici de autentificare și autorizare, gestionarea accesului la date sensibile, criptarea datelor, politici de securitate fizică etc.
textul cerințelor de la pagina 4:
Volumul estimativ de resurse pe car Beneficiarul preconizează și le contacteze sunt indicate in
tabelul de mai jos.
Întrebare:
Vă rugăm să precizați lista tehnologiilor de care specialiștii au nevoie pentru a asigura mentenanța, și anume:
1. tehnologii pentru
• frontend,
• backend,
• tipul bazei de date,
• tehnologia de virtualizare si instrumentele utilizate.
2. alte tehnologii pe care trebuie să le cunoască specialiștii de mentenanță
Frontend: Vue.js, Backend Go(Golang), Baza de date: PostgreSQL, Virtualizarea la nivel de servere: VMware.
Conform răspunsului dvs. din 5 iulie 2023, 08:45: ” În alineatul: “Timpul Obiectiv pentru Restabilire specificat în tabelul de mai sus este valabil în perioada orelor de lucru. În cazul apariției situațiilor de incident ce au dus la pierderea datelor, Beneficiarul va restabili integral datele pierdute de la sursele din copiile de rezervă proprii. Beneficiarul este responsabil pentru alocarea resurselor necesare organizării planului de restabilire.” a survenit o eroare. Cuvântul “Beneficiar” se va înlocui cu cuvântul “Prestator”. La momentul actual procedura creării copiilor de rezervă a sistemului se efectuează manual.”
Întrebare:
Înțelegem corect, Prestatorul trebuie să furnizeze componentele hardware și alte echipamente necesare pentru stocarea copiei de rezervă?
Nu, Prestatorul nu trebuie sa furnizeze componentele hardware pentru stocare. Stocarea se va face pe platforma guvernamentala MCloud.
textul cerințelor de la pagina 10:
Prestatorul menține in stare actuală documentația tehnică aferenta sistemelor informatice
Întrebare:
Vă rugăm să enumerați documentația tehnică existentă și care trebuie să fie actualizată.
Ghidul Administratorului, Documentul Arhitectura sistemului.