Reparația capitală a acoperișului din materiale bituminoase, cu instalarea jgeaburilor și burlanelor de scurgere.
suma planificată 371,206.40 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
371,206.40 MDL | 45200000-9 | Lucrări de reparație a acoperișului din membrane bituminoase la clădirea IMSP CS Glodeni | 1 Unitate |
22.05.2023 - 31.12.2023 str. Tricolorului nr.2 |
Solicităm excluderea vizitei obligatorii la obiect.
Considerăm că astfel de solicitare contravine principiilor de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice prevăzute de Art.7, lit. c) -asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice. Astfel, această solicitare încurajează concurența neloială, limitînd accesul operatorilor economici la procedura de achiziție, care din motive obiective (financiare sau lipsă de timp, sau neîncadrarea în graficul orar impus de entitatea contractantă) nu vor avea posibilitatea să se deplaseze sau să se prezinte la obiect.
Prin prisma Art. 18 Criterii de calificare și selecție, Legea nr.131 din 03 iulie 2015 privind achizițiile publice, putem constata că Autoritatea contractantă este limitată în aplicarea criteriilor de calificare și selecție iar solicitarea vizitei obligatorii a obiectului nu este un criteriu de calificare și selecție prevăzut de legislație.
În context, solicităm autorității contractante să efectueze modificările solicitate sau să confirme excluderea cerinței de vizitare obligatorie a obiectului pentru a nu tergiversa procedura.
Vă mulțumim pentru înțelegere.
Îm perioada clarificărilor, operatorii economici au posibilitatea și necesitatea vizitării obiectului de achiziție în teritoriu, în scopul verificării cu caietului de sarcini.
Conform Art.23, alin(2) LP 131/2015 Autoritatea contractantă are obligaţia de a accepta certificatele echivalente emise de organismele stabilite în statele membre ale Uniunii Europene sau orice alte certificări prezentate de operatorul economic respectiv, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător al asigurării standardelor calității. Astfel, solicităm Autorității contractante să confirme acceptarea deținerii de către operatorii economici a certificatului ISO 9001 ca echivalent al manualului calității. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Autoritatea contractantă a elaborat și a publicat anunțul de participare cu criteriile de calificare și selecție obligatorii pentru ofertanți, în scopul bunei desfășurări a procedurii de achiziție.
Solicitam operarea modificărilor necesare Caietului de sarcini publicat sau confirmarea că Autoritatea contractantă va accepta materiale analogice celor solicitate or, prin prisma Art.37, alin.(6) LP 131/2015- Specificațiile tehnice nu pot face referinţă la o anumită marcă comercială. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Autoritatea contractantă acceptă materialele analogice.
Conform răspunsului Dvs. din 16 mai 2023, 09:44, Vă comunicăm că posibilitatea vizitării obiectului și obligativitatea vizitării obiectului sunt 2 lucruri diferite. Elaborarea caietului de sarcini este responsabilitatea autorității contractante iar oferta se elaborează conform caietului de sarcini și nu a părerilor subiective a ofertanților în urma vizitei în teritoriu. Cu referire la toate argumentele enunțate supra, Vă îndemnăm repetat să excludeți cerințele care viciază procedura de achiziție în caz contrar vom fi nevoiți să contestăm documentația. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Autoritatea contractantă este de acord cu excluderea cerinței de vizitare obligatorie a obiectului.