Lucrări de restabilire a rosturilor de perete între panouri și de demontare și montare geamuri
suma planificată 1,458,317.47 MDL
Lot | Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|---|
Lucrări de restabilire a rosturilor de perete între panouri | 458,331.19 MDL | 45400000-1 | Lucrări de restabilire a rosturilor de perete între panouri | 1 Bucata | Lot anulat |
Lucrări de demontare și montare geamuri | 999,986.28 MDL | 45400000-1 | Lucrări de demontare și montare geamuri | 1 Bucata | Lot anulat |
Solicităm interpretarea pct.19 din Anexa nr.2 și anume sintagma- Termenul de valabilitate al garanției de bună execuție va fi cu 15 zile lucrătoare mai mare decât termenul de valabilitate a contractului. Conform Anexei nr.25, pct.13.4 - Contractul urmează a fi valabil pînă recepția finală a lucrărilor. HG 285/1996 pct.36 specifică că Recepția finală este convocată... în cel mult 15 zile după expirarea perioadei de garanție. Legea nr.721/1996, Art.24, lit.L) prevede o perioadă minimă de garanție postrecepție a lucrărilor de 5 ani. Prin urmare valabilitatea contractului conform Anexei nr.25, pct.13.4 va fi de peste 5 ani iar beneficiarul solicită garanția de bună execuție pentru o perioadă de 5 ani și 15 zile din data semnării procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor. Subsecvent, să înțelegem că garanția de bună execuție îi va fi restituită executantului peste 5 ani și 15 zile și anume la recepția finală?
A se vedea punctul suplimentar inclus de autoritate:
II. PARTEA CE ȚINE DE CONDIȚIILE SPECIALE A CONTRACTULUI
d) prin proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor se subînțelege proces-verbal de recepție a lucrărilor executate.
Prin urmare valabilitatea garanției va fi cu 15 zile lucrătoare mai mare decât termenul de valabilitate a contractului.
Stimată autoritate contractantă, Vă îndemnăm repetat să faceți cunoștință cu HG 285/1996 din 23.05.1996 (Capitolul 2 și Capitolul 3) și CP L.01.01-2012 (Anexa E) pentru a înțelege că Procesul verbal de recepție a lucrărilor executate, Procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor și Procesul verbal de recepție finală sunt 3 acte/formulare diferite care se întocmesc la anumite etape de implimentare a proiectului. În context, solicităm ajustarea pct. 13.4 din Anexa nr.25 la următorul conținut- Contractul urmează a fi valabil pînă la recepția la terminarea lucrărilor- (și nu pînă la recepția finală) sau eliminarea sintagmei- Termenul de valabilitate al garanției de bună execuție va fi cu 15 zile lucrătoare mai mare decât termenul de valabilitate a contractului- din pct.19 din Anexa nr.2 pentru a armoniza Anexa nr.2 la Anexa nr.25 pct. 3.6.
Vă mulțumim pentru înțelegere.
Bună ziua!
A se vedea punctul din modelul contractului din Caietul de sarcini:
3.6. Garanţia de bună execuţie se va restitui Antreprenorului în baza notificării Beneficiarului către agentul bancar. Notificarea se va face după semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor în cel mult 15 zile. În cazul recepţiei cu obiecţii, garanţia se va restitui în cel mult 15 zile după înlăturarea acestora.