Achiziționarea Transportului sanitar (ambulanțe de tip B) conform necesităților IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească
suma planificată 5,032,813.00 EUR
Potrivit specificației tehnice depline solicitate de către autoritatea contractantă la pct. 7.3 sunt enumerate unele module ce trebuie să ofere defibrilatorul solicitat. Astfel, sunt enumerate următoarele module ale sistemului defibrilator: AED inclus, SPO2 inclus, modulul NIBP, modulul Wi-fi (frecvența de bandă 2.4 GHz), modulul Bluetooth (versiunea 4.0 sau 5.0 frecvența de bandă GHz-2, 48 GHz). Prin urmare, este clar și indicat concret că sistemul să dețină inclus: AED și SPO2, însă nu este indicat nimic față de includerea în sistemul ofertat/livrat a potențialilor module incorporabile precum sunt: modulul NIBP, modulul Wi-fi și modulul Bluetooth. Or, autoritatea contractantă respectiva scăpare/eroare a corectat-o în anterioarele proceduri desfășurate prin mențiunile exprese în text de a fi incluse aceste module, însă actualmente a fost admisă aceiași eroare prin excluderea acestui text din intenție sau din imprudență sau poate de a facilita speculatorii de oferte?
Cerem să fie inclus expres cerință de includere sau de neincludere a modulelor sistemului defibrilator, modulul NIBP, modulul Wi-fi, modulul Bluetooth, dacă aceste module sunt obligatorii așa conform declarațiilor anterioare expuse de către grupul de lucru.
Cerința nu se modifică la defibrilatorul semiautomat cu monitor.
Cerem excludererea pct. 1.3 din contractul de achizitii al documentelor de atribuire din modivul nerelevantei partilot contractuale.
Dat fiind faptul că mijloacele financiare sunt distribuiți Ministerului Sănătății, CAPCS poate efectua plata, doar după recepționarea acestora de la finanțator.
Pentru a nu limita ofertarea unor game cat mai diverse de ambulante tip B 4x4, va rugam sa acceptati si ambulante cu minim 145 CP.
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind:
a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3).
Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Уточнение на ответ 24.03.2023/09:26 "În vederea asigurării participării pe scară largă a operatorilor economici, inclusiv, a operatorilor economici nerezidenți, pentru tranzacțiile internaționale, se va utiliza acreditivul în scopul minimizarea riscurilor". Прошу сообщить каким решением рабочей группы (укзать № и дату протокола заседания рабочей группы) закупающего органа была принята подобная позиция и на основании какого нормативно-правового акта Республики Молдова.
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind:
a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3).
Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Уточнение № 2 на ответ 24.03.2023/09:26 "În vederea asigurării participării pe scară largă a operatorilor economici, inclusiv, a operatorilor economici nerezidenți, pentru tranzacțiile internaționale, se va utiliza acreditivul în scopul minimizarea riscurilor". Прошу уточнить каким поположением (пунктом) документации по присуждению для нерезидентов предусмотрена возможность "pentru tranzacțiile internaționale, se va utiliza acreditivul în scopul minimizarea riscurilor".
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind:
a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3).
Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Уточнение № 3 на на ответ 24.03.2023/09:26 "În vederea asigurării participării pe scară largă a operatorilor economici, inclusiv, a operatorilor economici nerezidenți, pentru tranzacțiile internaționale, se va utiliza acreditivul în scopul minimizarea riscurilor".
Подобным ответом закупающий орган фактически декларирует, что использование для международных транзакций аккредитива направлено на минимизацию финансовых рисков исключительно для нерезидентов. То есть, закупающий орган изначально ставит резидентов и нерезидентов в неравные условия, создавая нерезидентам преференцию в виде снижения уровня финансового риска.
Вопрос: является ли подобное неравенство нарушением принципа недискриминационности, установленного Законом № 131?
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind:
a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3).
Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Dupa multiple sesizari si cereri catre VOI ati fost determinati sa indicati in ultima instanta cerinta prioritara care cu multa osteneala ati incercat sa o ascundeti, sa o omiteti si sa o musamalizati. Anume, a fost cerut sa indicati cert si fara tertipuri anul producerii bunului solicitat.
ATI PROCEDAT IN STIL SMECHERESTE-INTELIGENT si ati divizat, raportind anul producerii in parte pentru echipamente medicale si pentru restul de parca obiectul achizitionat nu ar fi unul tot intreg. Dar nu aici este smecheria, smecheria care are scop de a inpinge pe git cetatenilor Republicii Moldova autovehicolele din stocul unora selecti voua, ce au fost fabricate in perioada 2020-2021 se mentine cu inversunare de catre VOI doar ca incercati VOI sa o ambalati frumos, indicind evidentiat pentru ochii lumii si a presei in Specificatia tehnica deplină solicitată de către autoritatea contractantă cerinta speculativa – ANUL PRODUCERII AUTOAMBULANTEI NU MAI VECHI DE ANUL 2022! Insa, presa si mai putinii infrmati nu pot sesiza faptul ca o asa de cerinta ascunde o mare speculare si anume – TOATE AUTOVEHICOLELE PRODUSE IN ANUL2020-2021 POT USOR DEVENI AMBULANTE PRODUSE DIN 2022, datorita simplului fapt ca AMBULANTA este un nou produs fabricat.
Respectiv, intentia Voastra de a impinge moldovenilor stocul de masini produs in anii 2020-2021 si pregatit pentru licitatiile arajante de catre voi persista.
CEREM SA EXLUDETI CERINTELE SPECULATVE SI INCLUDETI IN Specificatia tehnica deplină solicitată de către autoritatea contractantă concreta obligatiune – ANUL PRODUCERII AUTOVEHICOLULUI NU MAI VECHI DE ANUL 2022.
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind:
a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3).
Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
La alin. (5), pct. 14 din Specificatia tehnica deplină solicitată de către autoritatea contractantă indicati: – Costul consumabilelor, pieselor de schimb si executarii, mentenantei periodice in timpul perioadei de garantie sunt conforme cu termenii de referinta. In acelasi timp IN DOCUMENTELE DE ATRIBUIRE ASTFEL DE TERMENI LA CARE FACETI REFERINTA IN CERINTA NU INDICATI.
Clarificari;
- ofertantul trebuie sa asigure permanent pe toata perioada de garantie beneficiarul cu toate consumabilele necesare pentru functionoare continua a ambulantei si echipamentului din dotare?
- costul ofertei necesita sa includa si costul piesele de schimb urmare a culpei de folosire a ambulantei?
Nu VA BATETI JOC DE OPERATORII ECONOMICI CARE DORESC SA PARTICIPE IN LICITATIE IN ASA MOD, fiti amabili si indicati clar si integral cerintele pentru a fi exprese si ehaustive dar detuctibile si speculatorii.
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind:
a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3).
Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
In tot textul documentelor de atribuire si a cerintelor operati cu termenul - Deservirea tehnica gratuita a vehicolului si a echipamentului medical furnizat în timpul perioadei de garantie, lucru care nu este particular obiectivului faptului implinit, deoarece potentuialul ofertant cistigator va asigura deservirea tehnica gratuita a vehicolului si a echipamentului medical furnizat în timpul perioadei de garantie DOAR IN CAZUL APARITIE DEFECTIUNILOR TEHNICE DE PRODUCERE/FABRICARE IN TIMPUL EXPLOATARII CORESPUNZATOARE dar defectiunile tehnice din culpa explotatorului de ambulanta cu tot echipamentul sau nu intra in asumarea firnizorului de ambulanta. Respectiv, cerem sa fie mentionat clar, pe intelese si fara dialitati in cerintele documentatiei de atribuire acest lucru. Nu diceti in confizie operatorii economici, nui speriati si nui determinati sa formuleze oferte de pret cu preturi eronate PENTRU A VA PERMITE SA ACORDATI CISTIGUL OFERTANTULUI SELECT AL VOSTRU. Indicati contret aceste cerinte simple dar totodata previzibile si transparente la aceasta etapa de procedura si anume pina la desfasurarea si prezentarea ofertelor pentru a asigura reguli egale, predictibile si transparente tuturor operatorilor econimici potentiali.
INCLUDETI CERINTE PREDICTIBILE PENTRU TOTI; NU LASATI ASI PENTRU SPECULARI!!!
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind:
a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3).
Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Se mentioneaza in documentatia de atribuire si anume in Specificatia tehnice deplină solicitată de către autoritatea contractantă o cerinta incerta si multiplu interpretatoare – Toti ofertantii vor examina existenta facilitatilor tehnice necesare pentru serviciile pentru ambulante, in conformitate cu conditiile generale de garantie si ghidul de utilizare al producatorului. Asadar, intrebarea de clarificare este in faptul carui producator (de autovehicol sau de ambulanta) necesita sa fie asigurate respectarea conditiilor generalr de garantie si gidului de utilizare?
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind:
a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3).
Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.