Achiziție - Achiziționarea Transportului sanitar (ambulanțe de tip B) conform necesităților IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească

Achiziție CENTRUL PENTRU ACHIZITII PUBLICE CENTRALIZATE IN SANATATE

Informație generală

Achiziționarea Transportului sanitar (ambulanțe de tip B) conform necesităților IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească
5,032,813.00 EUR
activ
ocds-b3wdp1-MD-1675849186887

Achiziționarea Transportului sanitar (ambulanțe de tip B) conform necesităților IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Da
limba: Romana

publicată
08/02/2023 12:27
clarificări
26/03/2023 11:53
depunere
16/05/2023 11:53
deschidere oferte
17/05/2023 15:00
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 08/02/2023 10:17
Trezoreria de Stat

suma planificată 5,032,813.00 EUR

Detalii achiziție

Lot Valoare Pas minim CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare Deschidere oferte Link Public
Ambulanțe de tip B 4X4 1,918,453.00 EUR 19.18 EUR 34100000-8 Ambulanțe de tip B 4X4 23 Bucata 01.05.2023 - 31.12.2023
MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
2023-05-17 15:00:00
Ambulanțe de tip B 4x2 3,114,360.00 EUR 31.14 EUR 34100000-8 Ambulanțe de tip B 4x2 41 Bucata 01.05.2023 - 31.12.2023
MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
2023-05-17 15:18:30

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
Rg02-1465.semnat.pdfbiddingDocumentsAchizițieRg02-1465.semnat.pdf05/05/2023 09:57Descarca
agreement CNAMUP.docbiddingDocumentsAchiziție-01/05/2023 18:49Descarca
Participation notice28.04..signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-01/05/2023 18:42Descarca
anunt_de_participare28.04.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-01/05/2023 18:34Descarca
anunt_de_participare21.03.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-21/03/2023 18:03Descarca
participation notice21.03.2023.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-21/03/2023 18:03Descarca
anunt de participare15.03.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-15/03/2023 17:15Descarca
participation notice 15.03.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-15/03/2023 17:15Descarca
agreement cnamup.docbiddingDocumentsAchiziție-15/03/2023 17:15Descarca
anunt_de_participare08.02.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-08/02/2023 12:27Descarca
participation notice08.02.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-08/02/2023 12:27Descarca
request for participation- model.docxbiddingDocumentsAchiziție-08/02/2023 12:27Descarca
statement on the validity of the offer.docxbiddingDocumentsAchiziție-08/02/2023 12:27Descarca
espd.docbiddingDocumentsAchiziție-08/02/2023 12:27Descarca
technical proposal- model.docxbiddingDocumentsAchiziție-08/02/2023 12:27Descarca
financial proposal- model.docxbiddingDocumentsAchiziție-08/02/2023 12:27Descarca
duae_ro_0 (1).docbiddingDocumentsAchiziție-08/02/2023 12:27Descarca
offer guarantee- model.docxbiddingDocumentsAchiziție-08/02/2023 12:27Descarca
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docxbiddingDocumentsAchiziție-08/02/2023 12:27Descarca
formularele.xlsxbiddingDocumentsAchiziție-08/02/2023 12:27Descarca
agreement cnamup.docbiddingDocumentsAchiziție-08/02/2023 12:27Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Referinta: Pag 13, 7. Lista echipamentelor, Defibrilator semiautomat cu monitor, Sistemul trebuie să ofere module încorporate pentru: AED inclus, SPO2 inclus, modul NIBP, modul Wi-Fi (frecvența de bandă 2.4 GHz), modul Bluetooth (versiunea 4.0 sau 5.0, frecvența de bandă 2.402 GHz – 2.48GHz).
pentru Achiziție
20.02.2023 09:05

Va rugam sa acceptati si un defibrilator care are module încorporate pentru: AED inclus, SPO2 inclus, modul NIBP, modul Wi-Fi, dar nu are modul Bluetooth.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.03.2023 09:57

Conform necesităților beneficiarului final, nu se acceptă eliminarea modulului Bluetooth din configurația defibrilatorului.

... afișează tot conținutul

Referinta: Pag 13, 7. Lista echipamentelor, Defibrilator semiautomat cu monitor, Greutatea maximă cu geantă 5,5 kg.
pentru Achiziție
20.02.2023 09:06

Va rugam sa acceptati si un defibrilator care are greutatea maximă cu geantă de 7 kg.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.03.2023 09:57

Având în vedere că Defibrilatorul semiautomat cu monitor va fi utilizat de echipele AMU și necesită o mobilitate sporită, o greutate mai mare de 5,5 kg, ar pune în dificultate activitatea echipei în cazul intervenției.

... afișează tot conținutul

Referinta: Pag 20, 1.2. Tipul caroseriei, Garda la sol minimum 200 mm, pentru ambulantele de tip B 4x2.
pentru Achiziție
20.02.2023 09:15

Pentru a permite ofertarea unei game cat mai largi de autovehicule, va rugam sa acceptati si autovehicule cu garda la sol de minim 160 mm.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.03.2023 09:46

Conform demersului beneficiarului final și conform necesității acestuia, se solicită Garda la sol minimum 200 mm +/-5%.

... afișează tot conținutul

Referitor la modalitatea de plata
pentru Achiziție
16.03.2023 13:39

Va rugam respectuos sa acceptati ca plata la termenul de 15 zile lucrătoare după recepţionarea Documentaţiei de însoţire a Bunurilor şi a Actului de predare-primire semnat de către Vînzător și Beneficiar sa se poata realiza prin acreditiv bancar (Letter of Credit).

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.03.2023 17:03

Se acceptă, pentru operatorii economici nerezidenți

... afișează tot conținutul

Referitor la modalitatea de plata 2
pentru Achiziție
16.03.2023 14:03

Va rugam respectuos sa acceptati ca plata la termenul de 15 zile lucrătoare după recepţionarea Documentaţiei de însoţire a Bunurilor şi a Actului de predare-primire semnat de către Vînzător și Beneficiar sa se poata realiza prin acreditiv documentar (Letter of Credit).

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.03.2023 17:03

Se acceptă, pentru operatorii economici nerezidenți

... afișează tot conținutul

Ответ необходимо предоставить в лаконичной и однозначной форме, исключающей двоякое толкование, без какого-либо бюрократического словоблудия и только в формате «Да» или «Нет».
pentru Achiziție
16.03.2023 15:06

Можно ли расценивать, что Центр по государственным централизованным закупкам в здравоохранении» (CAPCS), как на юридическое лицо публичного права, своим ответом от 15.03.2023 / 11:56: «Autoritatea contractantă a respectat prevederile actelor normative la toate etapele procedurii de achiziție. Totodată, menționăm că publicarea pe pagina web a anunțului de participare, inclusiv la rubrica transparență sunt mecanisme adiționale, proprii autorității contractante»
ПУБЛИЧНО ЗАЯВЛЯЕТ,
что размещение уведомления о приглашении к обсуждению проекта технической спецификации данной закупки на web-странице закупающего органа – CAPCS (https://capcs.md/5243-2/) 08.02.2023 в 17:34, т.е. на 5 часов 7 минут позже, чем было размещено на электронной платформе MTende само уведомление о начале процедуры закупки № ocds-b3wdp1-MD-1675849186887 (08.02.2023 12:27)
ПРОТИВОРЕЧИТ:
- мерам по обеспечению институциональной неподкупности, определенным Законом Республики Молдова № 82 от 25-05-2017 «О неподкупности», в частности, содержанию подпункта j) пункта (1) статьи 10 – «обеспечение прозрачности процесса принятия решений», НЕ нарушают положения пункта (4) Статьи 22. (Прозрачное и ответственное управление публичным имуществом, финансами, подлежащими и не подлежащими возврату) Закона, и в соответствии с подпунктом c) «нарушение правил инициирования и проведения процедур государственной закупки» пункта (2) статьи 46. Закона НЕ являются коррупционными деяниями.
- нормам, применяемым для обеспечения прозрачности процесса принятия решений в рамках центральных и местных органов публичного управления, иных органов публичной власти, в том числе, и в такой чувствительной сфере, как государственные закупки, предусмотренным Законом Республики Молдова № 239 от 13-11-2008 «О прозрачности процесса принятия решений»;
- процедуре публичных консультаций с гражданским обществом в процессе принятия решений, определённой Положением, утвержденным Постановлением Правительства Республики Молдова № 967 от 09-08-2016 «О механизме публичных консультаций с гражданским обществом в процессе принятия решений»;
- собственным правилам прозрачности процесса решений, о принятии которых сообщено циркулярным письмом Rg02-146 от 21.01.2022 г.
Ответ необходимо предоставить в лаконичной и однозначной форме, исключающей двоякое толкование, без какого-либо бюрократического словоблудия и только в формате «Да» или «Нет».

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.03.2023 17:03

Conform Legii nr. 131/2015 privind achizițiile pubice și anume art. 7) unul din principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice este transparența achizițiilor publice. Principiul TRANSPAENȚEI este asigurat de către grupul de lucru prin publicarea anunțului de participare pe patforma guvernamentală MTender și anunțul de intenție în Buletinul Achizițiilor Publice, inclusiv în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Cu referire la publicarea pe pagina web a CAPCS, rubrica transparență, menționăm că aceasta reprezintă o măsură suplimentară proprie CAPCS, implementată din anul 2022.

... afișează tot conținutul

Denunțarea acțiunilor arbitrare a autorității contractante de a modifica ilegal statutul licitației, stabilirii termenului –limită nou de depunere a ofertelor în pofida faptului existenței unei decizii ANSC privind suspendarea procedurii de achiziții în cauză
pentru Achiziție
16.03.2023 16:36

În conformitate cu prevederile art.84 alin. (2) din Legea nr.131 din 03.07.2015 privind achiziițile publice, Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor a adoptat Decizia nr.03DS-3-22 din 23.02.2023 prin care a dispus suspendarea procedurii de achiziție publică nr. ocds-b3wdp1-MD-1675849186887 în partea ce ține de termenul-limită de depunere a ofertelor, pînă la adoptarea unei decizii pe marginea Contestației nr. 02/609/23 din 17.02.2023 depusă de către FPC ,,GGA International Grup” SRL și Contestației nr.02/110/23 din 20.02.2023 depusă de către ,,Mercuriy Trade” SRL sau pînă a lua act Agenția de eventuala renunțare la contestațiile în cauză de către operatorii economici care le-au formulat.
În pofida acestor, lipseiunei decizii sau a retragerii contestatiilor formulate, contrar procedurii și în mod arbitrar Centrul pentru Achiziții Publice Centralizate în Sănătate în calitate de autoritate contractantă la data de 15.03.2023 a operat modificări și completări în documentația de atribuire, strabilind un termen-limită de depunere a ofertelor, modificind etapa procedurii achiziției ,,suspendat” în statut ,,etapa de clarificare” în cadrul platformei guvernamentale de achiziții publice MTender.
La fel a fost stabilit un termen nou de depunere a clarificărilor care este acordat operatorilor economici pînă la 17.03.2023, fapt care demonstreaza aceliasi intenții de rea-voință de a se eschiva de la această etapă de clarificari, reieșind din imposibilitat proceduri de achiziții publice in cauza.
În acest context, cerem autorității contractante (CAPCS) să revie la executarea corespunzătoare a Deciziei nr. 03DS-3-22 din 23.02.2023 ANSC și să suspende procedura de achiziții publice așa precum este dispus in decizie.
La fel, solicităm ANSC să ia act de ilegalitatea și acțiunile arbitrare ale autorității contractante (CAPCS) autosesizându-se iar în consecință să emită o decizie de dispunere a înlaturării ilegalităților comise de către CAPCS.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 10:53

Au fost respectate toate etapele procedurii de achiziție publică.

... afișează tot conținutul

На основании какого документа закупающим органом 15.03.2023 г. возобновлена процедура данной государственной закупки
pentru Achiziție
16.03.2023 17:57

Прошу сообщить на каком основании (на основании какого документа) закупающим органом 15.03.2023 г. возобновлена процедура данной государственной закупки, в то время, как на электронной платформе MTender (https://mtender.gov.md/tenders/ocds-b3wdp1-MD-1675849186887?tab=review) на данный момент (16.03.2023/ 17:45) в разделе «Procedura de contestare» жалобы компаний GGA INTERNATIONAL GRUP SRL и Mercuriy Trade SRL до сих пор находятся в статусе «În examinare»?
P.S. Screen сохранен с привязкой ко времени.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 10:53

Au fost respectate toate etapele procedurii de achiziție publică.

... afișează tot conținutul

В дополнении к вопросу от 16.03.2023 / 15:06
pentru Achiziție
16.03.2023 18:33

Прошу разъяснить каким образом могут проходить консультации по технической спецификации если процедура государственной закупки уже объявлена и спецификация является неотъемлемой частью документации по закупке?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 10:53

Răspunsurile la clarificările depuse în sistemul electronic asupra documentației de atribuire, la fel constituie consultări publice.

... afișează tot conținutul

Nu vă grăbiți, făceți-le toate în succesiunea legală, altminteri sunt vizibile toate intențiile de a vă menține aranjamentele croite
pentru Achiziție
17.03.2023 12:45

Atestăm faptul că autoritatea contractantă în persoana Gheorghe GORCEAG, deja în mod cronic, admite multiple ilegalități și abuzuri în cadrul acestei intenții de achiziții a ambulanțelor demarată de la începutul anului 2022. Acest fapt este vizibil datorită comportamentului contradictoriu și a multiplelor decizii de contrast furnizate de către reprezentanții acestei entități dubioase reprezentată de către Gheorghe GORCEAG. Pe această cale, somăm conducerea acestei entități și reprezentanții grupului de lucru de achiziții publice și în particular a acelor specialiști-experți din respectivul grup de lucru care se autopercep la o autonomie decizională dominantă asupra altor reprezentanți ai grupului de lucru, să oprească aceste acțiuni arbitrare ce depășesc cîmpul legal al Republicii Moldova, inclusiv practicile europene de achiziții publice și să revină la respectarea strictă a principiilor de reglementare a relațiilor privind achizițiile publice consfințite în Legea nr. 131/2015.
Cerem să fie aplicate cu strictețe prevederile Legii nr. 131/2015 în cadrul respectivei proceduri de achiziție publică, însă acestea să nu fie prezentate drept slogane pe platforma MTender dar să fie aplicate strict asa cum a prevazut legiitorul.
Prin urmare, revizuiți minuțios documentația de atribuire, modelul contractului de achiziții publice, anunțul de participare în scopul conformării stricte și exacte potrivit cerințelor expuse în clarificările formulate de către operatorii economici potențiali de furnizare a ambulanțelor. În caz contrar, ne rezervăm dreptul să contestăm și să sesizăm către organele abilitate acțiunile DVS care au un comportament arbitrar, ilegal și distorsionat scopului menit unei proceduri de achiziții publice. Astfel, modificați documentația de atribuire conform clarificărilor formulate și nu mai prezentați răspunsuri de blanchetă pentru a da forma.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 10:53

Sunt respectate toate etapele procedurii de achiziție publică, în conformitate cu prevederile actelor normative.

... afișează tot conținutul

Nu vă grăbiți, făceți-le toate în succesiunea legală, altminteri sunt vizibile toate intențiile de a vă menține aranjamentele croite
pentru Achiziție
17.03.2023 12:51

Atestăm faptul că autoritatea contractantă în persoana Gheorghe GORCEAG, deja în mod cronic, admite multiple ilegalități și abuzuri în cadrul acestei intenții de achiziții a ambulanțelor demarată de la începutul anului 2022. Acest fapt este vizibil datorită comportamentului contradictoriu și a multiplelor decizii de contrast furnizate de către reprezentanții acestei entități dubioase reprezentată de către Gheorghe GORCEAG. Pe această cale, somăm conducerea acestei entități și reprezentanții grupului de lucru de achiziții publice și în particular a acelor specialiști-experți din respectivul grup de lucru care se autopercep la o autonomie decizională dominantă asupra altor reprezentanți ai grupului de lucru, să oprească aceste acțiuni arbitrare ce depășesc cîmpul legal al Republicii Moldova, inclusiv practicile europene de achiziții publice și să revină la respectarea strictă a principiilor de reglementare a relațiilor privind achizițiile publice consfințite în Legea nr. 131/2015.
Cerem să fie aplicate cu strictețe prevederile Legii nr. 131/2015 în cadrul respectivei proceduri de achiziție publică, însă acestea să nu fie prezentate drept slogane pe platforma MTender dar să fie aplicate strict asa cum a prevazut legiitorul.
Prin urmare, revizuiți minuțios documentația de atribuire, modelul contractului de achiziții publice, anunțul de participare în scopul conformării stricte și exacte potrivit cerințelor expuse în clarificările formulate de către operatorii economici potențiali de furnizare a ambulanțelor. În caz contrar, ne rezervăm dreptul să contestăm și să sesizăm către organele abilitate acțiunile DVS care au un comportament arbitrar, ilegal și distorsionat scopului menit unei proceduri de achiziții publice. Astfel, modificați documentația de atribuire conform clarificărilor formulate și nu mai prezentați răspunsuri de blanchetă pentru a da forma.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 10:53

Sunt respectate toate etapele procedurii de achiziție publică, în conformitate cu prevederile actelor normative.

... afișează tot conținutul

Referitor la specificatia tehnica: Geantă frigorifică pentru medicamente termolabile,
pentru Achiziție
17.03.2023 13:18

Geantă frigorifică pentru medicamente termolabile, Unitățile de măsură: °C și °F.
Clarificare: Va rugam sa acceptati si genti frigorifice care afiseaza doar in grade Celsius.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 10:55

Se acceptă obligatoriu oC, obțional oF. Modificările vor fi efectuate în documentația de atribuire.

... afișează tot conținutul

Referitor la specificatia tehnica: Dispozitiv ECG
pentru Achiziție
17.03.2023 13:19

Dispozitiv ECG: Software de actualizare on line disponibil.
Clarificare: Va rugam sa acceptati si dispozitive ECG cu software de actualizare disponibil la cerere.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 11:05

Se acceptă doar cu condiția că acesta va fi oferit gratuit.

... afișează tot conținutul

Referitor la specificatia tehnica: Dispozitiv ECG
pentru Achiziție
17.03.2023 13:20

Dispozitiv ECG: Medicul trebuie să poată vizualiza ECG trimis de pe ambulanță la stația PC de la staționar Va rugam sa clarificati daca doriti ca aceasta transmisie de date sa se faca in timp real sau prin modulul Wi-Fi.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 11:05

Se expediază prin intermediul modulului Wi-Fi în format de fișier PDF sau alt standart ce ar permite transmiterea datelor pentru investigarea acestora.

... afișează tot conținutul

Dispozitive medicale
pentru Achiziție
17.03.2023 14:27

Referitor la dispozitivelor medicale din dotarea ambulantelor, va rugam sa ne mentionati daca este suficient ca acestea sa detina marcaj CE si sa fie insotite de declaratii de conformitate CE de la producător si/sau certificate de conformitate CE, conform legislatiilor europene in vigoare?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 11:30

Da este suficient la deschiderea ofertelor. Modificările vor fi efectuate în documentația de atribuire și vor fi încărcate în sistemul electronic în scurt timp.

... afișează tot conținutul

Прошу разъяснить позицию Центра по государственным централизованным закупкам в здравоохранении» (CAPCS), как центрального закупочного органа, относительно вопроса- (уточнения): Referitor la modalitatea de plata - «Va rugam respectuos sa acceptati ca plata la termenul de 15 zile lucrătoare după recepţionarea Documentaţiei de însoţire a Bunurilor şi a Actului de predare-primire semnat de către Vînzător și Beneficiar sa se poata realiza prin acreditiv documentar (Letter of Credit) 16.03.2023 / 13:39 и ответа на него «Se acceptă, pentru operatorii economici nerezidenți» 16.03.2023 / 16:32.
pentru Achiziție
17.03.2023 15:22

1. Пунктом h) Статьи 7. (Принципы регулирования отношений в сфере государственных закупок) Закон Республики Молдова № 131 от 03-07-2015 «О государственных закупках» гарантирует «равный подход, беспристрастность и недискриминационность в отношении всех оферентов и экономических операторов».
Однако, своим ответом в пользу экономического агента – нерезидента Центр по государственным централизованным закупкам в здравоохранении» (CAPCS), как центральный закупочный орган, нарушает принцип «недискриминационности», неправомерно выделяя экономических операторов-нерезидентов в отдельную категорию оферентов, которая не предусмотрена Законом, ущемляя при этом права экономических операторов-резидентов Республики Молдова.

2. Пунктом (1) статьи Статьи 16. (Участие экономического оператора в процедурах государственной закупки) Закона № 131 от 03-07-2015 определено, что «Любой экономический оператор – резидент или нерезидент, физическое лицо или юридическое лицо публичного или частного права либо объединение таких лиц – вправе участвовать в соответствии с настоящим законом в процедуре присуждения договора о государственных закупках». При этом, в соответствии с пунктом (2) «Иностранный экономический оператор пользуется в Республике Молдова такими же правами в отношении участия в процедурах присуждения договоров о государственных закупках, какими пользуются экономические операторы Республики Молдова в стране, в которой он является резидентом».
Однако, CAPCS, еще не имея информации о стране регистрации потенциального оферента-нерезидента, уже на стадии государственной закупки «clarificări și modificări», не обладая какой-либо информации о том, какими правами пользуются экономические операторы Республики Молдова в стране, в которой потенциальный оферент является резидентом, фактически выдает нерезиденту законодательно «необеспеченный вексель», чем неправомерно расширяет его потенциальные возможности участия в государственной закупки, создавая непредусмотренные Законом преференции.
3. В ОБРАЗЦЕ ДОГОВОРА о государственных закупках товаров и услуг (Приложение к Положению о закупках товаров и услуг для нужд в системе здравоохранения), утвержденном Постановлением Правительства Республики Молдова № 1128 от 10-10-2016 «О Центре по государственным централизованным закупкам в здравоохранении» в разделе статья 3.4. раздела 3. (Стоимость Договора и условия оплаты) предусматривает, что «Оплата осуществляется банковским переводом на расчетный счет Продавца, указанный в настоящем Договоре».
Аналогичные условия оплаты - «Платежи осуществляются путем банковского перевода на расчетный счет Продавца/ Поставщика, указанный в настоящем Договоре» предусмотрены и в пункте 3.5. ОБРАЗЦА ДОГОВОРА - приложение № 24 ИНСТРУКЦИИ ДЛЯ ЗАКУПАЮЩИХ ОРГАНОВ И ОФЕРЕНТОВ, утвержденной Приказом Министерства финансов Республики Молдова № 115 от 15-09-2021 «Об утверждении Стандартной документации для осуществления государственных закупок товаров и услуг».
Таким образом, нормативно неопределенное допущение CAPCS о возможности использования аккредитива как, в случае запроса экономического оператора – нерезидента, формы международного платежа не предусмотрена Стандартной документацией для осуществления государственных закупок товаров и услуг.


4. Как следует из документации по присуждению государственной закупки «Achiziționarea Transportului sanitar (ambulanțe de tip B) conform necesităților IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească» № ocds-b3wdp1-MD-1675849186887 и письма Министерства здравоохранения Республики Молдова № Rg02-573 от 20.01.2023 г., данная закупка осуществляется на средства, полученные от кредита, предоставленного Банком развития Совета Европы (БРСЕ) для реализации проекта «Модернизация бригад скорой медицинской помощи Национального центра догоспитальной неотложной медицинской помощи», финансируемого на основе Рамочного кредитного соглашения между Республикой Молдова и Банком развития Совета Европы (БРСЕ), подписанного 12 июля 2018 г. (ратифицировано Законом № 171/2018)».
В соответствии с пунктом (8) статьи 74. Закона № 131 от 03-07-2015 «Договор о государственных закупках/рамочное соглашение, для которого финансовые средства выделяются из государственного/местного бюджета, регистрируется в обязательном порядке в одном из территориальных казначейств Министерства финансов и вступает в силу с даты регистрации или с иной указанной в нем последующей даты после регистрации в одном из территориальных казначейств Министерства финансов».
Аккредитив, как форма международного платежа представляет собой независимое от контракта денежное обязательство, предусматривающее дополнительное взаимодействие плательщика-закупающего органа со своим банком, что в свою очередь не предусмотрено положениями Закона № 131 от 03-07-2015. При этом, на всех этапах аккредитива банк, который не является субъектом государственной закупки, основывается только на представленных документах, а не на содержании представленных товаров/услуг.

Следовательно, регистрируется Договор о государственных закупках в обязательном порядке в одном из территориальных казначейств Министерства финансов и депонирование на специальном казначейском счете средств в размере расчетной оценочной стоимости договора является необходимой и достаточной формой государственной гарантией выполнения финансовых условий самой государственной закупки.
Предоставление дополнительных финансовых гарантий исполнения финансовых условий договора о государственной закупке нормативно-правовыми актами Республики Молдова не предусмотрено.


5. Открытие плательщиком аккредитива и его последующее раскрытие при выполнении всех предусмотренных условия предполагает обязательную выплату плательщиком (покупателем) комиссионных своему банку, комиссионных международной системе SWIFT и комиссионных банку – корреспонденту.
Пункт (1) Статьи 4. (Порядок расчета оценочной стоимости договоров о государственных закупках и планирование таких договоров) Закона № 131 от 03-07-2015 предусматривает, что «Расчет оценочной стоимости договора о государственных закупках основывается на общей сумме платы, без налога на добавленную стоимость, оцененной закупающим органом. Структура общей суммы платы включает любую форму вознаграждения, в том числе любые виды премий, сборов, комиссионных, полученную прибыль и/или уплату взносов или выплаты в пользу оферентов, при этом принимается во внимание любая форма возможного выбора и возможность продления договора».

То есть, комиссионные, которые должны быть выплачены третьим лицам, а в случае использования LC – это комиссионных банку плательщика, комиссионных международной системе SWIFT и комиссионных банку – корреспонденту, но не поставщику (оференту), не могут быть включены расчет оценочной стоимости договора государственной закупки.
Следовательно, подобные платежи (комиссионные выплаты) могут сделаны плательщиком (закупочным органом) только за счет своих собственных средств, что приведет к снижению прибыли, и, как следствие, уменьшению базы налогообложения самого закупочного органа.

6. В сфере банковской деятельности под широко распространённым термином LC понимается целый ряд банковских инструментов. В частности, открытие SBLC позволяет использовать его как банковскую гарантию для открытия кредитной линии.
Превышая свои полномочия центрального закупочного органа – выдавая нерезиденту законодательно «необеспеченный вексель» в форме положительного ответа относительно его возможности использовать в качестве формы оплаты LC, CAPCS, либо из лукавства, либо, из-за полного непонимания особенностей использования различных видов LC, не указал об использовании какого конкретного вида LC, по его мнению, может идти речь в условиях данной государственной закупки.

Таким образом, highly likely, можно предположить, что экономический агент-нерезидент, задавший вопрос относительно возможности использования LC, является экономически несостоятельным, и, пытающимся подобным образом получить финансирование, необходимое для участия в данной государственной закупки. А центральный закупочный орган – CAPCS, опять-таки, highly likely, неправомерно оказывает этому «неизвестному» для широкой общественности и экономических операторов нерезиденту неправомерное содействие, путем фаворитизма (действие публичного агента при исполнении должности, выражающееся в оказании помощи физическим или юридическим лицам в решении их проблем, независимо от побуждений, которое не предусмотрено нормативными актами и которое не содержит признаков конфликта интересов или признаков состава преступления), создавая инцидент неподкупности (коррупционное проявление, происшедшее в реальных обстоятельствах, иное проявление, подобное коррупционному проявлению).

На основании вышеизложенного (пункты 1 -6) убедительно рекомендую аннулировать ответ CAPCS «Se acceptă, pentru operatorii economici nerezidenți» от 16.03.2023/16:32, как дискриминирующий в данной государственной закупке национальных экономических операторов Республики Молдова, создающий фаворитизм и инцидент неподкупности.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 11:30

Condițiile de plată atât pentru rezidenți cât și pentru nerezidenți este : , în termen de 15 zile lucrătoare după recepţionarea Documentaţiei de însoţire a Bunurilor şi a Actului de predare-primire semnat de către Vînzător și Beneficiar, doar că pentru nerezidenți plata se va efectua prin Letter of Credit.

... afișează tot conținutul

Efectuarea modificărilor la specificația tehnică a echipamentului Dispozitiv ECG cu geantă de transportare
pentru Achiziție
17.03.2023 16:14

Rugăm să fie efectuate următoarele modificări în specificațiile tehnice din ambele versiuni romînă și engleză la Dispozitivul ECG cu geantă de transportare, ca cerințele solicitate să fie conforme între ele și anume:
în versiunea romînă este indicat în specificația tehnică: - Canale de înregistrare ECG: Standard 3 canale și - hârtie pentru printer - 1 buc. În versiunea engleză sunt indicate alte cantități și anume: -Canale de înregistrare ECG: standard 3, 6, 12 channels și - hîrtie pentru printer - 5 bucăți minim.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 11:33

În ultima versiune a traducerii specificației tehnice din limba Română în limba Engleză sa eliminat eroarea dată. Modificările vor fi încărcate în sistemul electronic în scurt timp.

... afișează tot conținutul

Operarea modificărilor la specificația tehnică a echipamentului: ,,Aspiratoare"
pentru Achiziție
17.03.2023 15:54

Bună ziua, Rugăm să fie operate următoarele modificări în specificațiile tehnice din versiunile romînă și engleză, pentru ca acestea să dețină aceleași cerințe și redacții uniforme. Respectiv, s-au constatat unele divergențe în specificațiile tehnice la echipamentul medical: ,,aspiratoare” și anume:
- în versiunea romînă se solicită: filtre antibacteriene - 1 bucată, iar în versiunea engleză se solicită filtre antibacteriene - minim 5 bucăți.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 11:33

În ultima versiune a traducerii specificației tehnice din limba Română în limba Engleză sa eliminat eroarea dată. Modificările vor fi încărcate în sistemul electronic în scurt timp.

... afișează tot conținutul

Operarea modificărilor la specificația tehnică a echipamentului Defibrilator semiautomat cu monitor
pentru Achiziție
17.03.2023 16:07

S-au depistat divergențe la specificația tehnică a echipamentului Defibrilator semiautomat cu monitor în versiunile romînă și engleză și anume:
- În versiunea romînă se solicită ­Hârtie pentru imprimantă – 1 bucată, iar în versiunea engleză: Hârtie pentru imprimantă – 5 bucăți.
Rugăm să fie efectuate modificările corespunzătoare, ca specificațiile tehnice solicitate să fie conforme în ambele versiuni.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 11:33

În ultima versiune a traducerii specificației tehnice din limba Română în limba Engleză s-a eliminat eroarea dată. Modificările vor fi încărcate în sistemul electronic în scurt timp.

... afișează tot conținutul

Operarea modificărilor la specificația tehnică a echipamentului Seringă electrică automată cu baterie încorporată
pentru Achiziție
17.03.2023 16:20

În specificația tehnică din limba engleză a fost indicată următoarea solicitare: Automatic recognition of mode and of software for syringe; însă în versiunea romînă nu este indicată această cerință.
Rugăm să operați modificările corespunzătoare, astfel încît specificațiile tehnice să fie identice în ambele versiuni.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.03.2023 11:34

În ultima versiune a traducerii specificației tehnice din limba Română în limba Engleză sa eliminat eroarea dată. Modificările vor fi încărcate în sistemul electronic în scurt timp.

... afișează tot conținutul

Participanți

Ambulanțe de tip B 4X4 1,918,453.00 EUR
16/05/2023 11:39
83,411.00 EUR
Ofertă refuzată
Ambulanțe de tip B 4x2 3,114,360.00 EUR
16/05/2023 11:40
75,960.00 EUR
Ofertă refuzată
15/05/2023 19:24
3,423,500.00 EUR
Ofertă acceptată
16/05/2023 11:11
4,048,340.00 EUR
Ofertă refuzată
16/05/2023 09:55
68,693,200.00 EUR
Ofertă refuzată