Achiziție - Servicii de dezvoltare a unui sistem de raportare a participanților profesioniști la piața de capital

Achiziție Comisia Națională a Pieței Financiare

Informație generală

Servicii de dezvoltare a unui sistem de raportare a participanților profesioniști la piața de capital
583,500.00 MDL
activ
ocds-b3wdp1-MD-1671448028496

Servicii de dezvoltare a unui sistem de raportare a participanților profesioniști la piața de capital


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
19/12/2022 13:13
clarificări
01/01/2023 11:38
depunere
05/01/2023 11:38
deschidere oferte
05/01/2023 11:38
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 19/12/2022 11:07
Trezoreria de Stat

suma planificată 583,500.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
583,500.00 MDL 72200000-7 Servicii de dezvoltare a unui sistem de raportare a participanților profesioniști la piața de capital 1 Bucata 04.01.2023 - 30.12.2023
bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 77

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
anunt de participare.pdftenderNoticeAchiziție- Anunt de participare19/12/2022 13:13Descarca
caiet de sarcini.pdfbiddingDocumentsAchiziție- Caiet de sarcini19/12/2022 13:13Descarca
anexa nr. 1.pdfbiddingDocumentsAchiziție- Anexa 1 19/12/2022 13:13Descarca
duae.pdfbiddingDocumentsAchiziție- DUAE19/12/2022 13:13Descarca
declarație.docxbiddingDocumentsAchiziție- Declaratii19/12/2022 13:13Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Criterii de eligibilitatea a operatorilor economici
pentru Achiziție
28.12.2022 13:27

În Anunțul de participare, la pct. 11 din secțiunea 16 este specificată cerința ca:
„Compania să dețină personal cu experiență profesională de cel puțin 10 ani în domeniu
IT și a pieței financiare”, ceea ce reprezintă un criteriu exagerat de majorat și
discriminatoriu față de ofertanți, întrucât companiile IT nu au necesitatea de cunoștințe
speciale din domeniul pieței financiare pentru a dezvolta produsul în baza caietului de
sarcini, care reprezintă toate componentele tehnice necesare. Astfel, solicităm să revizuiți
acest criteriu de calificare.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

30.12.2022 11:45

Procedura de achiziții publice este efectuată în conformitate cu principiului tratamentului egal, imparțial și nediscriminatoriu în privința tuturor ofertanților și operatorilor economici (art. 7 lit. h din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice). Astfel, caracterul discriminatoriu urmează a fi perceput doar prin prisma drepturilor și obligațiilor în raport cu toți și cu fiecare ofertant în parte. În fapt, menționăm că criteriul de calificare și selecție stabilit la pct. 11 (aferent experienței de cel puțin 10 ani în domeniul IT și în domeniul pieței de capital al personalului ofertantului), este relevant și obligatoriu tuturor ofertanților. Astfel criteriul dat generează și impune anumite condiții identice pentru toți ofertanții, aceștia urmând a se conforma tuturor criteriilor considerate drept relevante pentru CNPF. În astfel de condiții, afirmația privind caracterul discriminatoriu al criteriului dat este una pur formală și declarativă, reprezentând, mai degrabă, nemulțumirea ofertantului cu condițiile stabilite de autoritate. Totodată, simpla nemulțumire a ofertantului aferent condițiilor stabilite în documentația de atribuire nu constituie temei just pentru anularea procedurii de achiziție conform art. 71 din Legea nr. 131/2015.
Cu privire la caracterul exagerat de majorat al respectivei condiții (pct. 11 din secțiunea 16) menționăm că, odată ce astfel de criteriu de calificare și de selecția a fost inclus în Anunțul de participare, acesta a fost constatat drept o condiție necesară și obligatorie pentru ofertanți, în contextul obiectului achiziției publice. Mai mult, ofertantul nu poate invoca caracterul de oportunitate asupra deciziei Grupului de lucru aferent condițiilor achiziției publice. Totodată, este relevant faptul că, până în prezent, nici un alt ofertant nu a invocat un astfel de argument, ceea ce denotă faptul că, o astfel de condiție nu a fost considerată exagerat de majorată.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini - Pagina de înregistare în Sistem - Validare datelor
pentru Achiziție
28.12.2022 18:38

în Caietul de sarcini - pagina 9 "Butonul ,,VALIDARE ȘI EXPEDIERE”. După verificarea informației în regimul ,,MOD DE VIZUALIZARE” a informației și datelor introduse, precum și asigurarea de faptul că, acestea sunt complete și veridice, utilizatorul accesează butonul ,,VALIDARE ȘI EXPEDIERE”.
După accesarea butonului ,,VALIDARE ȘI EXPEDIERE” informația este automat procesată de sistemul de raportare electronic, iar pe ecran va apărea inscripția utilizator înregistrat cu succes."
Întrebările: 1. Procesul de procesare a datelor implică vreo validare a datelor? La validarea datelor din Sistem se presupune integrarea cu registre externe (de exemplu, din Registrul de stat al persoanelor juridice și al întreprinzătorilor individuali, Registrul de stat al populației sau din alte resurse informaționale ale Agenției Servicii Publice)?
2. În descriere lipsește etapa semnării documentelor (cererii de înregistrare, rapoartelor). De aici rezultă că semnarea rapoartelor cu semnătură electronică digitală prin intermediul MSign nu este necesară în sistem - vă rugăm să confirmați dacă e așa?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

29.12.2022 15:56

Validarea datelor se efectuează până la expedierea rapoartelor și presupune inclusiv contrapunerea cu datele din registrele externe.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini - Modalitate de încărcare a datelor
pentru Achiziție
28.12.2022 18:52

In Caiet de sarcini - pagina 27: Utilizatorul va selecta opțiunea de încărcare a datelor prin modalitatea 1 în cazul în care dispune de raportul zilnic completat în formatul XLS, XSLX sau XML care este absolut identic cu raportul predefinit disponibil în sistemul de raportare electronic.
Întrebare: Este necesar să existe în sistem posibilitatea de a importa/exporta date într-unul dintre formatele specificate sau în toate?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

29.12.2022 15:56

Este necesara existența în sistem a posibilității de a importa/exporta date în toate formatele specificate XLS, XLSX sau XML

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini - clarificari
pentru Achiziție
29.12.2022 11:04

1. Stack-ul de tehnologii e flexibil ?
2. Ca stack de tehnologii / limbada/ frameworks e acceptabil pentru a dezvolta sistemul?
3. Sistemul este dezvoltat de la zero ori necesita sa fie integrat intr-un sistem deja existent?
4. Ce presupune CONSTRUCTOR DE DIAGRAME / GRAFICE?
5. Consideram ca, MENIUL ADMINISTRATORULUI SISTEMULUI DE RAPORTARE este descris insuficient, putem primi o descriere mai detailata, Va rog?
6. Costurile de infrastructura/ environment pentru perioda de dezvoltare va fi suportat de catre cine?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

30.12.2022 11:45

1. Stack-ul de tehnologii este predefinit, actualmente utilizat in infrastructura CNPF.
2. Sunt utilizate tehnologiile ExtJS / PHP / Firebird.
3. Sistemul se va baza pe o solutie existenta, fara necesistea dezvoltarii de la zero. E necesară crearea unui nou modul și integrarea lui în sistemul deja existent. (Sistemul urmează a fi creat, adaptat, configurat și integrat pe o platformă deja existent).
4. Un instrument flexibil care permite generarea de diagrame/grafice de către utilizatorii sistemului utilizând datele din sistem.
Utilizatorii vor putea alege setul de date, criteriile de selectare, după care vor specifica tipul diagremelor/graficelor.
5. Consideram ca functionalul este descris suficient. Rugăm să concretizați ce nu eeste clar.
6. Costurile de infrastructura/ environment pentru perioda de dezvoltare vor fi suportate de executor.

... afișează tot conținutul

Clarificari tehnice!
pentru Achiziție
29.12.2022 11:08

1. Asistența de business în termeni de suport în ceia ce ține business-flow al softului si procese pentru fiecare flow va fi oferit ?
2. Detalii referitor la acest flow. Sistemul este unul web, deci cum aceste notificari pot aparea pe calculatorul administratorului?
Sistemul de alerte, presupune ca alertele vor apărea pe calculatorul administratorului sistemului de raportare indiferent de faptul dacă acesta este autentificat (logat) sau nu în sistemul de raportare.......

... afișează tot conținutul

Răspuns:

30.12.2022 11:45

1. Fluxurile (business-flow-urile), logica sunt descrise suficient in termenii de referinta.
Rugăm să concretizați ce nu este clar.
2. Notificarile urmează a fi de tip Push notifications (Utilizatorul trebuie sa dețină o sesiune autentificată) sau E-mail.

... afișează tot conținutul

Participanți

Servicii de dezvoltare a unui sistem de raportare a participanților profesioniști la piața de capital 583,500.00 MDL
05/01/2023 10:33
580,000.00 MDL