Lucrări de reparație de redeschidere a Gimnaziului nr. 52, din str. Cornului, 10, instituție din subordinea DETS sect. Buiucani
suma planificată 51,666,666.00 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
51,666,666.00 MDL | 45200000-9 | Lucrări de reparație de redeschidere a Gimnaziului nr. 52, din str. Cornului, 10, instituție din subordinea DETS sect. Buiucani | 1 Bucata |
12.12.2022 - 31.12.2022 str. Stefan Neaga 19 |
proiectul este? incarcati va rogum
Pentru a vedea proiectul vă apropiați la sediul autorității contractante.
Buna ziua, va rugăm să explicați care este logica cerinței dvs de a solicita 20 milioane în cont, în condițiile în care lucrarea urmează a fi executată aproximativ în 18 luni.? (Un calcul simplu demonstrează că sunt necesare cam 3 milioane lunar pentru executarea lucrării (51666666/18), respectiv după prima luna de activitate se înaintează primul proces și factură, care urmează a fi achitat de autoritate cam în 30 zile.)
Ținem să vă informăm că art. 17 alin. (9) din Legea nr. 131/2015 dispune că Autoritatea contractantă are obligaţia de a respecta principiul proporţionalităţii atunci cînd stabileşte criteriile de calificare şi selecţie, precum şi nivelul cerinţelor minime pe care ofertanţii/candidaţii trebuie să le îndeplinească.
Solicităm să vă revizuiți cerința deoarece este una disproporționată și are ca rol limitarea concurenței.
Bună ziua, grupul de lucru a examinat solicitarea Dvstră și a fost corectată eroarea tehnică.
Pentru a nu tergiversa procedura de achiziție publică prin a depune o contestație care va fi admisă, vă rugăm să faceți cunoștință cu decizia Nr. 03D-209-21 Data: 14.04.2021
privind soluționarea contestației formulată de către „5AQ INVEST” SRL, înregistrată la
Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor cu nr. 02/211/21 la data de 31.03.2021,
pe marginea procedurii de achiziție publică nr. MD-1616589461631, accesînd linkul https://www.ansc.md/ro/content/decizii-2021?Contestatar=&AutoritateaContractanta=%22bacioi%22&solr_document=&ObiectulAchizitiei=&solr_document_1=All&solr_document_2=All&solr_document_3=All&solr_document_4=All&solr_document_8=
Eroarea tehnică a fost corectată
Va rugam să indicați ce fel de extrase contabile la zi (dați un formularul anume)? și pentru care luni ale anului?
Extras din Formularul IPC-21, pentru ultimele 3 luni, conform dărilor de seamă lunare transmise la fisc și la statistică.
Documentația standard prevede următoarele forme de constituire a garanției pentru ofertă la pct. 98. Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din:
1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți;
2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate;
3) transfer pe contul autorității contractante.
În acest sens, solicităm să modificați punctul 16 subpct. 32 din anunțul de participare, deoarece contravine prevederilor normative și limitează concurența
Autoritatea contractantă, în condițiile cadrului legal, a specificat modalitatea de prezentare a garanției de bună execuție (art. 68 alin. 8 Legea 131/2015, pct. 152,152 HG nr. 638)
Documentația standard prevede următoarele forme de constituire a garanției pentru ofertă la pct. 98. Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din:
1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți;
2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate;
3) transfer pe contul autorității contractante.
În acest sens, solicităm să modificați punctul 32 din anunțul de participare deoarece contravine prevederilor normative și limitează concurența
Autoritatea contractantă, în condițiile cadrului legal, a specificat modalitatea de prezentare a garanției de bună execuție (art. 68 alin. 8 Legea 131/2015, pct. 152,152 HG nr. 638)
În condițiile în care fluxul mijloace financiare în cadrul unei companii se schimbă zilnic, vă rugăm să indicați în modalitatea de îndeplinire a cerinței și prin contracte de credit/ declarații bancare privind disponibilitatea de resurse resurse creditare, modalitate prevăzută de pct. 36 subpct.3 din documentația standard.
Autoritatea contractantă, consideră destul de corect și relevant pentru cazul dat de-a solicita disponibilitatea de bani lichizi 2 milioana lei. Or în cazul în care un agent econiomic pretinde un contract de 62 milioane lei, nu ar trebui să aibă în cont măcar cel puțin 2 milioame lei ? Referitor la contractul de credit (linie ctreditară), din experiență am avut situații când agentul economic a prezentat un contract de credit, care peste 2 luni deja expira.
Actele normative nu prevăd, Garanția de buna execuție (emisă de o bancă comercială), inclusiv cele citate de dvs., respectiv solicităm să modificați anunțul de participare, ne rezervăm dreptul de a contesta, documentația în cazul în care nu corectați conform prevederilor legale
Au fost efectuate unele modificări, verificați anunțul de participare.
Stimata autoritate contractată, dvs. sunteți în drept să indicați ca linia de credit să fie valabilă pe parcursul executării contractului, dar vă asigur că disponibilitatea de bani în cont este mult mai simplu sa obținem, vă rugăm să acceptați și resurse creditare
Au fost efectuate unele modificări, verificați anunțul de participare.
Solicitam de a modifica factorul de evaluare - termenul de garantie a lucrarilor, deoarece cerinta unui termen de garantie mai mare de 5 ani, incalca Legea privind calitatea in constructii nr. 721 din 02.02.1996, art. 34 si modificata privind Legea nr. 182 din 07.07.2022, art. 1. aln.7, lit. a) care prevede ca termenul de garantie postreceptie este de 5 ani. Respectiv, solicitarea din partea Dvs a unui termen mai mare de 5 ani este un abuz si o incalcare a principiiilor de reglementare a relatiilor privind achizitiile publice. Multumim
A fost examinată solicitarea Dvsră,verificați anunțul de participare
în conformitate cu prevederile descrise în anexa nr. 23 din documentația standard autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de devizare), respectiv solicităm publicarea acesteia. (Vă asigurați că solicitarea este întemeiată citiți decizia ANSC Nr. 03D-585-22 Data: 19.09.2022 )
Grupul de lucru va examina solicitarea Dvstră
Interesant ce vrea grupul de lucru să examineze, cînd solicitarea este una legală?
Vizavi de replica Dvstră, dacă nu e clar ce va examina grupul de lucru vă explicăm, serviciile de proiectare au fost executate de persoane specializate în domeniu. Autoritatea contractantă a solicitat răspunsul la întrebarea Dumneavoastră de la persoanele care au elaborat proiectul, devizul de cheltuieli și alte documente necesare.
In baza carui act normativ solicitați cifra medie de afaceri 60.000.000 lei?, prin aceasta cerință favorizați doar citeva companii, va rog modificați aceasta cerinta excesiva.
Autoritatea contractantă nu consideră că este o cerință excesivă, atunci cînd se pretinde la un contract de 60 milioane lei, dar grupul de lucru va revedea și această situație și va lua o decizie. Nu este un moft AC, dar din exeperiență avem foarte multe situații cînd AE pretind la contracte mari dar cu conturile goale. Cunoașteți foarte bine că achitările la buget nu se fac în avansuri, mai ales la așa tipuri de lucrări și procesele verbale intermediare care le prezintă AE trebuie să fie semnate de întrega comisie de recepție a lucrărilor, dar aceasta durează timp, ceea ce demonstreză că OE trebuie să aibă surse financiare pentru a executa contractul dar autoritatea este obligată să achite lucrările după recepția de către comisie. Am avut situații cînd comisia nu a semnat actul de recepție avînd obiecții la calitatea lucrărilor, respectiv autoritatea nu poate finanța, OE neavînd surse financiare a blocat executarea contractului , deoarece șantierul de lucru a fost părăsit de către muncitori, aceștea motivînd că, OE nu le achită salarii. În concluzie argumentele aduse de noi sunt relevante cazului dat. Oricum grupul de lucru va revedea.
Lucrari de constructie poz.CF15A Tencuieli de 2 cm dar conform caietului d sarcini este modificata in 3 cm , dar coeficient nu este stipulat .Cum vor proceda operatorii economici?
AC referitor la întrebările puse,va veni cu un răspuns după ce persoana responsabilă de proiectarea acestui obiectiv va examina cele invocate de Dvstră și ne vor da un răspuns clar.
Sa intelegem ca odata ce nu publicati descifrat normele, punem ce vrem si deja in caz de ceva anulam procedura?
Cine are nevoie de Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat, ne transmiteți pe adesa de email achizitii.buiucanI@mail.ru, mesaj și noi le transmitem, deoarece formatul în care au fost prezentate de divizier, platforma nu acceptă, astfel AC nu le poate încărca în sistem.
Răspuns (16 nov 2022, 15:44):
Cine are nevoie de Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat, ne transmiteți pe adesa de email achizitii.buiucanI@mail.ru, mesaj și noi le transmitem, deoarece formatul în care au fost prezentate de divizier, platforma nu acceptă, astfel AC nu le poate încărca în sistem. Dar cine nu va face conform la F 5 atunci ce se primeste ?? Ofertele nu vor fi egale la operatorii economici ce tine de NORME...?
Proiectantul și divizierul lucrează la formatarea Listei cu cantitățile de lucrări, descifrat, pentru a fi publicat
Odată ce licitația este publică toți operatorii economici trebuie sa fie egali.Publicati un caiet de sarcini corect și clar pentru toți să fie.
Proiectantul și divizierul lucrează la formatarea Listei cu cantitățile de lucrări, descifrat, pentru a fi publicat
Din ce considerent ati solicitat 30 angajati in ultimele 3 luni, nu considerati ca sunt companii care din cauza crizei si respectiv a faptului ca investitiile in domeniul constructiilor sau redus drastic, incepind cu luna Martie 2022, au mai redus din personal? Astfel, asteptitnd sa-i reangajeze la momentul obtinerii unui contract. Sau considerati ca companiile trebuie sa tina angajatii si sa le achite salarii, doar pentru a intruni cerinte cosmice solicitate de catre autoritatile contractante? De ce AC nu schimbati ceva si in favoarea OE, de exemplu sa achitati un avans in cuantum macar de 10%, sau chiar mai mult? De ce incercati doar sa limitati concurenta? Sunt companii care au cifra de afaceri mai mica, dar mai responsabile. Sau cum calculati ca anume 180% lichiditatea generala, dar nu mai mare de 100%, sau 120?
Stimati agenti economici, aceste cerinte sunt impuse pentru asigurarea bunei executei a viitoarelor lucrari, reiesind din importanta sociala a obiectului si complexitatea lucrarilor ce urmeaza a fi executate. Astfel AC, intru respectarea principiior de reglementare a relatiilor in domeniaul achizitiilor publice si anume, utilizarea eficienta a banilor si minimalizarea riscurilor (art.7 Lege 131) AC a impus cerintele respective. In scopul asigurarii lucrarilor calitative si eficiente sunt necesari angajati calificati cu experienta de munca in cadrul companiei unei companii cu procese si algoritme de munca functionale pe termen lung, scopuri care nu pot fi atinse cu angajati provizorii si fara experienta.
Buna ziua.Stimata autoritate contractanta va rugam sa explicati conform la ce document legislativ sa intocmit devizul de cheltuieli pentru licitatia respectiva?Majoritatea normelor din programa Wincmeta ce tine de materiale marunte sunt eliminate sau pursisimplu din 1.015 transformate in 1.01 la multe pozitii .Cum va fi evaluarea conform catalogului de preturi?
Documentația de deviz pentru obiectul achiziției a fost elaborate conform CPL 01.01.2022.
Documentația de deviz a fost verificată de către verificatori atestați conform legislației în vigoare.
In blocurile A si B Apeduct este capitolul Utilaj cu pozitia Stingator de incendiu , dar ca lucrare nu se regaseste in lista cu cantitati.Cum procedam in acest caz?
Documentația de deviz pentru obiectul achiziției a fost elaborate conform CPL 01.01.2022.
Documentația de deviz a fost verificată de către verificatori atestați conform legislației în vigoare.