Achiziție - Reabilitarea și extinderea sistemului de apeduct în or. Căinari, r-nul Căușeni zona I Sector II

Achiziție Primaria orasului Cainari

Informație generală

Reabilitarea și extinderea sistemului de apeduct în or. Căinari, r-nul Căușeni zona I Sector II
7,893,933.00 MDL
desemnare câștigător
ocds-b3wdp1-MD-1660564823629

Reabilitarea și extinderea sistemului de apeduct în or. Căinari, r-nul Căușeni zona I Sector II


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Da
limba: Romana

publicată
15/08/2022 17:57
clarificări
25/08/2022 00:00
depunere
28/08/2022 00:00
deschidere oferte
29/08/2022 15:00
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 15/08/2022 12:00
Trezoreria de Stat

suma planificată 7,893,933.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare Pas minim CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare Deschidere oferte Link Public
7,893,933.00 MDL 78,939.33 MDL 45200000-9 Reabilitarea și extinderea rețele de apă 13 Kilometru conducta conventionala 30.09.2022 - 30.12.2023
or.Cainari str.C.Negraia 8
2022-08-29 15:00:00

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
anunt de participare_0001.pdfbiddingDocumentsAchiziție-anunt de participare_15/08/2022 17:57Descarca
documentația standard .docxbiddingDocumentsAchiziție-documentația standard15/08/2022 17:57Descarca
DUAE 0001.pdfbiddingDocumentsAchiziție-DUAE15/08/2022 17:57Descarca
anunt de participare_0001.pdfbiddingDocumentsReabilitarea și extinderea sistemului de apeduct în or. Căinari, r-nul Căușeni zona I Sector II-anunt de participare15/08/2022 17:57Descarca
documentația standart .docxbiddingDocumentsReabilitarea și extinderea sistemului de apeduct în or. Căinari, r-nul Căușeni zona I Sector II-documentația standart 15/08/2022 17:57Descarca
DUAE.pdfbiddingDocumentsReabilitarea și extinderea sistemului de apeduct în or. Căinari, r-nul Căușeni zona I Sector II-DUAE15/08/2022 17:57Descarca

Persoană de contact

Clarificări

caietul de sarcini
pentru Achiziție
17.08.2022 09:11

Prin ordinul Ministrului Finantelor nr. 69 , anexa 23 din documentatia standart aveti obligatia sa publicati forma 1 desfasurata, citim nota din anexa 23, deci cerem publicarea F1 desfasurata cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare pozitie, mentionam nu forma 5 ci 1 desfasurata. Acest fapt vi se impune si prin art. 37 din Legea 131. Noi cerem F1 desfasurata asa cum prevede documentatia standart, F1 desfasurata nu e identica cu F1 care ati publicato. Mai jos va oferim un extras din decizia ANSC, Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022:, care nu va lasa loc de interpretari si cerem publicareaformei desfasurate a caietului de sarcini: Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de lege. Analizând pretențiile formulate de către contestator, Agenția constată că acestea vizează în principal dezacordul autorității contractante de a publica Formularul de deviz nr. 1 – ”Lista cu cantitățile de lucrări” cu descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, invocând că aceste acțiuni ale autorității contractante ar contravine principiilor de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice statuate la art. 7 al Legii nr. 131/2015. Procedând la examinarea în fond a contestației, se atestă că Agenția de Dezvoltare Regională Centru a publicat în Buletinul achizițiilor publice pe portalul guvernamental de acces online: www.mtender.gov.md, la data de 08.07.2022, un anunț de participare la procedura de achiziție publică nr. MD-1657181465676, privind achiziția „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”. Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct. 28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. 6 Mai mult decât atât, art. 40 alin. (1) din Legea nr.131/2015, prevede expres obligația autorității contractante de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. Totodată, relevant speței, Agenţia învederează următoarele dispoziții din Regulamentul privind achiziţiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvenrului nr. 638/2020:  pct. 24 - autoritatea contractantă are obligația să elaboreze caietul de sarcini, după caz, documentul descriptiv pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă și explicită privind obiectul achiziției.  pct. 25 - caietul de sarcini este parte integrantă din documentația de atribuire și constituie ansamblul cerințelor în baza cărora se elaborează propunerea tehnică de către fiecare ofertant.  pct. 26 - Conținutul caietului de sarcini pentru proiectarea lucrărilor indică sarcina de proiectare, standardele, normativele și alte prescripții tehnice exacte și complete ale obiectului achiziției.  Pct. 27 - Conținutul caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor cuprinde: 1) descrierea elementelor tehnice și calitative menționate în planșe și prezentarea informațiilor, precizărilor și prescripțiilor complementare planșelor; 2) detalierea notelor ce includ caracteristicele și calitățile materialelor utilizate, testele și probele acestora, descrierea lucrărilor care se execută, calitatea, modul de realizare, testele și probele acestor lucrări, ordinea de execuție și de montaj, precum și aspectul final; 3) referirea la documentele care reglementează nivelul de performanță a lucrărilor, precum și cerințele, condițiile tehnice și tehnologice, condițiile de calitate pentru produsele care urmează a fi încorporate în lucrare, testele, inclusiv cele tehnologice. Subsecvent, potrivit pct. 54 sub-pct. 1) lit. b) din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, oferta elaborată de ofertant trebuie să cuprindă propunerea tehnică - ofertantul elaborează propunerea tehnică, astfel încât aceasta să respecte în totalitate cerințele de calificare, precum și cerințele prevăzute în caietul de sarcini, cât și lista cu cantitățile de lucrări. În acest scop propunerea tehnică conține documentația de deviz (formularele 3, 5 și 7 corespunzător CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii), conform Formularului de deviz nr. 1, din anexa nr. 23, lista cu cantitățile de lucrări, în speță, caietul de sarcini al autorității contractante. La caz, examinând caietul de sarcini prin prisma pretențiilor contestatorului, Agenția atestă că autoritatea contractantă a publicat Formularul de deviz nr.1 – Lista cu cantitățile de lucrări a obiectului de achiziție „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni”, fără a descifra/detalia consumul de resurse aferent fiecărei 7 norme de deviz, astfel cum impune Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, care prevede în notă de la Anexa nr. 23 CAIET DE SARCINI FORMULARUL DE DEVIZ NR.1 – LISTA CU CANTITĂȚILE DE LUCRĂRI „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”. La caz, prin prisma prevederilor enunțate mai sus și în vederea respectării principiului transparenței consfințit la art. 7 din Legea nr. 131/15, autoritatea contractantă urmează să publice recetele clare a consumurilor de resurse utilizate, în conformitate cu proiectul tehnic de execuție și a necesităților reale ale instituției, aplicarea căruia asigură vizibilitatea regulilor, posibilitatea anticipării succesiunii activităților pe parcursul derulării unei proceduri, claritatea documentelor elaborate pe parcursul derulării procesului de achiziție publică și nu în ultimul rând înțelegerea de către potențialii ofertanți a necesităților obiective ale autorității contractante și a modului în care aceste necesități se reflectă în cadrul documentației de atribuire. Principiul transparenței presupune aducerea la cunoștința publicului larg a tuturor informațiilor referitoare la aplicarea procedurii de atribuire, totodată, acesta impune informarea și/sau crearea condițiilor pentru o informare corectă și adecvată a tuturor celor interesați, cu privire la orice informații privind inițierea și desfășurarea unei proceduri de achiziție publică, în scopul garantării eliminării riscului de favoritism și de comportament arbitrar din partea autorității contractante. Astfel, toate informațiile cu privire la procedura de achiziție trebuie să fie formulate clar, precis și univoc, oferind operatorilor economici o poziție de egalitate atât în momentul în care aceștia își pregătesc ofertele, cât și în momentul în care ofertele sunt evaluate de către autoritatea contractantă, precum și la finalizarea acesteia. În acest context, nu pot fi reținute argumentele autorității contractante precum că nu există un Formular de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat, or esența prevederii din documentația standard constă în publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, scopul căreia nu este doar să asigure operatorilor economici o poziție de egalitate la elaborarea ofertelor în sensul excluderii interpretărilor multiple, ci și de a asigura continuitatea procedurii de achiziție publică sau finalizarea acesteia în termen rezonabil. De asemenea, Agenția nu va reținenici motivul invocat de reprezentanții autorității contractante în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației în cauză precum că nu ar dispune de Formularul nr. 5 care nu ar conține prețurile estimate de elaboratorul devizului estimativ per fiecare resursă , or în considerarea normelor învederate supra aceasta este obligată să depună toată diligența și să asigure publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz. Concluzionând, Agenția va admite pretențiile contestatorului XXXXXXXXXXX în contextul în care, apariția litigiului în cauză a fost generat de către 8 autoritatea contractantă prin refuzul acesteia de a publica descifrat Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări și anume descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, ceea ce reprezintă o transparență insuficientă a acesteia în procesul de inițiere și desfășurare a procedurii de achiziție publică din litigiu. Reieșind din cele expuse, în conformitate cu prevederile art. 80 alin. (1), art. 82 alin. (1), art. 86 alin. (2) lit. a), alin. (3), alin. (4) și alin. (9) din Legea nr. 131/2015, Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor, Deci cerem repetat publicarea F1 DESFASURATE

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2022 15:32

În anexa nr.23 la documentația standart publicat la 15.08.2022 se regăsește formularul de deviz nr.1 - Lista cu cantitățile de lucrări (pag 36-46) cu 158 de poziții.
La sfîrșirul formularului de deviz nr. 1 a fost plasat și Formularul nr,5 (pag.47-67) fără a fi indicat denumirea "Catalogul de prețuri" la solicitarea finanțatorului conform contractului de finanțare.

... afișează tot conținutul

Sursa de finantare
pentru Achiziție
16.08.2022 10:34

Comunicati sursa de finansare si ce suma aveti alocata pentru anul 2022?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2022 16:38

Sursa de finanțare - Bugetul de stat.
Achitarea se va efectua în tranșe pentru volumele de lucrări executate în baza rapoartelor de audit tehnic elaborat de specialiștii Finanțatorului.

... afișează tot conținutul

Intrebare
pentru Achiziție
16.08.2022 13:55

Buna ziua, de ce optati pentru licitatie electronica la lucrari de milioane?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2022 16:39

Sursa de finanțare - Bugetul de stat. Achitarea se va efectua în tranșe pentru volumele de lucrări executate în baza rapoartelor de audit tehnic elaborat de specialiștii Finanțatorului.

... afișează tot conținutul

caiet de sarcini
pentru Achiziție
23.08.2022 14:45

Pozitia 110 Coloana de conectarela HI pentru realizarea alimentarii cu apa in caz de eventual incendiu 3 buc, analizind forma 5 desfasurata, nu am observat ca la aceasta pozitie lipseste resursa cu materialul indicat, cum procedam noi, in acest caz|?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

24.08.2022 15:59

Codul resursei lipsește în F5 - se acceptă prețul firmei.

... afișează tot conținutul

anunut de participare
pentru Achiziție
24.08.2022 09:43

care este garantia pentru oferta in % , pentru procedura data

... afișează tot conținutul

Răspuns:

24.08.2022 15:59

Garanția pentru ofertă nu se aplică. Vezi p.17 din anunțul de participare.

... afișează tot conținutul

Licitatie electronica
pentru Reabilitarea și extinderea sistemului de apeduct în or. Căinari, r-nul Căușeni zona I Sector II
24.08.2022 14:03

La acest concurs va fi folosita licitatia electronica de micsorare a pretului ?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

24.08.2022 15:59

Tehnici și instrumente de atribuire a licitației electronoce sunt stipulate în p.21 din annțul de participare.

... afișează tot conținutul

Participanți

Reabilitarea și extinderea sistemului de apeduct în or. Căinari, r-nul Căușeni zona I Sector II 7,893,933.00 MDL
26/08/2022 14:05
5,685,000.00 MDL
Ofertă refuzată
26/08/2022 18:33
5,690,000.00 MDL
Ofertă acceptată
25/08/2022 01:02
6,149,149.00 MDL
26/08/2022 18:00
6,149,150.00 MDL
27/08/2022 19:23
6,983,574.10 MDL
25/08/2022 12:01
7,600,000.00 MDL
26/08/2022 16:54
7,637,225.44 MDL