Extinderea sistemului de apeduct
suma planificată 8,893,218.68 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
8,893,218.68 MDL | 45200000-9 | Extinderea sistemului de apeduct | 1 Kilometru conducta conventionala |
19.09.2022 - 30.12.2023 Stefan cel Mare 53 |
Prin ordinul Ministrului Finantelor nr. 69 , anexa 23 din documentatia standart aveti obligatia sa publicati forma 1 desfasurata, citim nota din anexa 23, deci cerem publicarea F1 desfasurata cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare pozitie, mentionam nu forma 5 ci 1 desfasurata. Acest fapt vi se impune si prin art. 37 din Legea 131. Noi cerem F1 desfasurata asa cum prevede documentatia standart, F1 desfasurata nu e identica cu F1 care ati publicato. Mai jos va oferim un extras din decizia ANSC, Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022:, care nu va lasa loc de interpretari si cerem publicareaformei desfasurate a caietului de sarcini: Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de lege. Analizând pretențiile formulate de către contestator, Agenția constată că acestea vizează în principal dezacordul autorității contractante de a publica Formularul de deviz nr. 1 – ”Lista cu cantitățile de lucrări” cu descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, invocând că aceste acțiuni ale autorității contractante ar contravine principiilor de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice statuate la art. 7 al Legii nr. 131/2015. Procedând la examinarea în fond a contestației, se atestă că Agenția de Dezvoltare Regională Centru a publicat în Buletinul achizițiilor publice pe portalul guvernamental de acces online: www.mtender.gov.md, la data de 08.07.2022, un anunț de participare la procedura de achiziție publică nr. MD-1657181465676, privind achiziția „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”. Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct. 28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. 6 Mai mult decât atât, art. 40 alin. (1) din Legea nr.131/2015, prevede expres obligația autorității contractante de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. Totodată, relevant speței, Agenţia învederează următoarele dispoziții din Regulamentul privind achiziţiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvenrului nr. 638/2020: pct. 24 - autoritatea contractantă are obligația să elaboreze caietul de sarcini, după caz, documentul descriptiv pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă și explicită privind obiectul achiziției. pct. 25 - caietul de sarcini este parte integrantă din documentația de atribuire și constituie ansamblul cerințelor în baza cărora se elaborează propunerea tehnică de către fiecare ofertant. pct. 26 - Conținutul caietului de sarcini pentru proiectarea lucrărilor indică sarcina de proiectare, standardele, normativele și alte prescripții tehnice exacte și complete ale obiectului achiziției. Pct. 27 - Conținutul caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor cuprinde: 1) descrierea elementelor tehnice și calitative menționate în planșe și prezentarea informațiilor, precizărilor și prescripțiilor complementare planșelor; 2) detalierea notelor ce includ caracteristicele și calitățile materialelor utilizate, testele și probele acestora, descrierea lucrărilor care se execută, calitatea, modul de realizare, testele și probele acestor lucrări, ordinea de execuție și de montaj, precum și aspectul final; 3) referirea la documentele care reglementează nivelul de performanță a lucrărilor, precum și cerințele, condițiile tehnice și tehnologice, condițiile de calitate pentru produsele care urmează a fi încorporate în lucrare, testele, inclusiv cele tehnologice. Subsecvent, potrivit pct. 54 sub-pct. 1) lit. b) din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, oferta elaborată de ofertant trebuie să cuprindă propunerea tehnică - ofertantul elaborează propunerea tehnică, astfel încât aceasta să respecte în totalitate cerințele de calificare, precum și cerințele prevăzute în caietul de sarcini, cât și lista cu cantitățile de lucrări. În acest scop propunerea tehnică conține documentația de deviz (formularele 3, 5 și 7 corespunzător CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii), conform Formularului de deviz nr. 1, din anexa nr. 23, lista cu cantitățile de lucrări, în speță, caietul de sarcini al autorității contractante. La caz, examinând caietul de sarcini prin prisma pretențiilor contestatorului, Agenția atestă că autoritatea contractantă a publicat Formularul de deviz nr.1 – Lista cu cantitățile de lucrări a obiectului de achiziție „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni”, fără a descifra/detalia consumul de resurse aferent fiecărei 7 norme de deviz, astfel cum impune Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, care prevede în notă de la Anexa nr. 23 CAIET DE SARCINI FORMULARUL DE DEVIZ NR.1 – LISTA CU CANTITĂȚILE DE LUCRĂRI „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”. La caz, prin prisma prevederilor enunțate mai sus și în vederea respectării principiului transparenței consfințit la art. 7 din Legea nr. 131/15, autoritatea contractantă urmează să publice recetele clare a consumurilor de resurse utilizate, în conformitate cu proiectul tehnic de execuție și a necesităților reale ale instituției, aplicarea căruia asigură vizibilitatea regulilor, posibilitatea anticipării succesiunii activităților pe parcursul derulării unei proceduri, claritatea documentelor elaborate pe parcursul derulării procesului de achiziție publică și nu în ultimul rând înțelegerea de către potențialii ofertanți a necesităților obiective ale autorității contractante și a modului în care aceste necesități se reflectă în cadrul documentației de atribuire. Principiul transparenței presupune aducerea la cunoștința publicului larg a tuturor informațiilor referitoare la aplicarea procedurii de atribuire, totodată, acesta impune informarea și/sau crearea condițiilor pentru o informare corectă și adecvată a tuturor celor interesați, cu privire la orice informații privind inițierea și desfășurarea unei proceduri de achiziție publică, în scopul garantării eliminării riscului de favoritism și de comportament arbitrar din partea autorității contractante. Astfel, toate informațiile cu privire la procedura de achiziție trebuie să fie formulate clar, precis și univoc, oferind operatorilor economici o poziție de egalitate atât în momentul în care aceștia își pregătesc ofertele, cât și în momentul în care ofertele sunt evaluate de către autoritatea contractantă, precum și la finalizarea acesteia. În acest context, nu pot fi reținute argumentele autorității contractante precum că nu există un Formular de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat, or esența prevederii din documentația standard constă în publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, scopul căreia nu este doar să asigure operatorilor economici o poziție de egalitate la elaborarea ofertelor în sensul excluderii interpretărilor multiple, ci și de a asigura continuitatea procedurii de achiziție publică sau finalizarea acesteia în termen rezonabil. De asemenea, Agenția nu va reținenici motivul invocat de reprezentanții autorității contractante în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației în cauză precum că nu ar dispune de Formularul nr. 5 care nu ar conține prețurile estimate de elaboratorul devizului estimativ per fiecare resursă , or în considerarea normelor învederate supra aceasta este obligată să depună toată diligența și să asigure publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz. Concluzionând, Agenția va admite pretențiile contestatorului XXXXXXXXXXX în contextul în care, apariția litigiului în cauză a fost generat de către 8 autoritatea contractantă prin refuzul acesteia de a publica descifrat Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări și anume descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, ceea ce reprezintă o transparență insuficientă a acesteia în procesul de inițiere și desfășurare a procedurii de achiziție publică din litigiu. Reieșind din cele expuse, în conformitate cu prevederile art. 80 alin. (1), art. 82 alin. (1), art. 86 alin. (2) lit. a), alin. (3), alin. (4) și alin. (9) din Legea nr. 131/2015, Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor, Deci cerem repetat publicarea F1 DESFASURATE
In scurt timp vom publica cele solicitate
Aceasta persona trebuie sa detina careva studii?
Certificatul de studii nu va fi solicitat.
Poz 6 de ce nu a-ti sters din resurs tabla? ea este in utilaj
Devizul a fost întocmit conform proiectului de execuție și verificat de organele competente.
Valoarea estimată fără TVA
8 893 218,68 MDL aceasta este valoarea estimata
În anunțul de participare este indicată valoarea estimată.
pct. 16. Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici, sub pct. 9 Declarație privind lista principalelor lucrări executate în ultimii 3 ani de activitate. D-stre de fapt ați modificat formularul aprobat de Ministerul Finanțelor, care prin ORDIN-ul Nr. OMF69/2021 din 07-05-2021 a aprobat Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări. Deci anexa nr. 13 are următorul conținut: lista principalelor lucrări executate în ultimul an de activitate. Solicităm să fie modificat anunțul de participare în conformitate cu ORDIN Nr. OMF69/2021 din 07-05-2021
În acest caz autoritatea contractantă s-a condus de art. 22 p. 3 lit. (a) al Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, care stipulează: În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele:
a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit; Autoritatea contractantă în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, a solicitat informația pentru ultimii trei ani.
pct. 16. Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici, sub pct. 20 Certificat de înregistrare a întreprinderii / Extras din Registrul de Stat al persoanelor juridice. Copie. Valabil în ziua depunerii ofertelor. Vom menționa că certificatele la care faceți referință nu au termen de valabilitate. Dacă vom prezenta Extrasul din Registrul de Stat al persoanelor juridice eliberat în luna martie vom fi descalificați?
Nu veți fi descalificați.
pct. 16. Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici, sub pct. 2 Propunere financiară și sub pct. 25 Oferta, sunt formulare diferite sau se repetă?
Este lăsat la discreția operatorilor economici cum să formuleze aceste documente, care sunt identice.
pct. 16. Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici, sub pct. 28 Disponibilitate de bani lichizi, pentru executarea contractului în avans: Minim 100% din valoarea ofertei cu TVA; extras din cont curent;
nu vi se pare prea restrictivă cerința dată?
Încălcați principiile transparenţei achiziţiilor publice, consfințite la art. 7 Legii 131/15:
b) transparenţa achiziţiilor publice;
c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice;
h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici;
P.S. presupunem că nici D-stre nu aveți toată suma pentru proiectul dat.
Corectat 10%.
pct. 20. Garanția de execuție a contractului în cuantum 10%. (Scrisoare de garanție bancară. Original.). Conform HG 638/20 Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări,
și anume art. 153. Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din:
1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți;
2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile înaintate;
3) transfer pe contul autorității contractate.
Solicităm să fie modificat anunțul de participare în conformitate cu HG 638/20 Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări.
Corectat cu p.3
Solicităm publicarea formei F(1) desfășurată cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare poziție, menționăm nu forma 5 ci 1 desfășurată. Acest fapt vi se impune Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres că „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, totodată și prin art. 37 din Legea 131.
O vom publica
Comunicati sursa de finansare si ce suma aveti alocata pentru anul 2022?
Bugetul de stat. FNDRL. 10 mln. lei alocați pe perioada de implementare.
Conform ORDINULUI Nr. 69 din 07-05-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări al MINISTERULUI FINANȚELOR, 36. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară și să prezinte informații/documente privind capacitatea economică și/sau financiară pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului, cum ar fi: 1) realizarea unei cifre medii anuale de afaceri în ultimii 3 ani egală sau mai mare decât suma stabilită în pct. 16 din anexa nr. 2, care nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, Va rugam respectuos sa modificati cerinta prin care solicitati 16 000 000 lei cifra medie anuala de afaceri în ultimii 3 ani
Valoarea estimată este de 10 671 862,42 lei.
Conform ORDINULUI Nr. 69 din 07-05-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări al MINISTERULUI FINANȚELOR, 36. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară și să prezinte informații/documente privind capacitatea economică și/sau financiară pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului, cum ar fi: 1) realizarea unei cifre medii anuale de afaceri în ultimii 3 ani egală sau mai mare decât suma stabilită în pct. 16 din anexa nr. 2, care nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, Va rugam respectuos sa modificati cerinta prin care solicitati 20 000 000 lei cifra medie anuala de afaceri în ultimii 3 ani
Valoarea estimată este de 10 671 862,42 lei.
Va fi acceptata o garantie de buna executie exprimata prin:
1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată
2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate;
3) Transfer pe contul autorității contractante.
ursa de finantare
Întrebare: Comunicati sursa de finansare si ce suma aveti alocata pentru anul 2022?
Răspuns (16 aug 2022, 11:16):
Bugetul de stat. FNDRL. 10 mln. lei alocați pe perioada de implementare.
Azi au fost publicate localitatile cu care sa incheiat contracte de finantare, Panasastii nui. Confundati suma aprobata cu suma alocata?
Nu confund nimic.
Informație referitor la sistemul
de management de mediu
-Contractul cu întreprinderea ce urmează să
gestioneze/ recicleze deșeurile de pe urma lucrărilor
de construcție;Aceasta informatie se prezinta nemijlocit cind autoritatea contractata desemnata cistigatoare va incepe lucrarile?
-Autorizație emisie poluanți în atmosferă, valabil
pentru perioada de execuție a lucrărilor licitate;
-Ordinul de numre a persoanei responsabile;
Corect
Informație referitor la sistemul de management de mediu -Contractul cu întreprinderea ce urmează să gestioneze/ recicleze deșeurile de pe urma lucrărilor de construcție; -Autorizație emisie poluanți în atmosferă, valabil pentru perioada de execuție a lucrărilor licitate; -Ordinul de numre a persoanei responsabile; Aceasta informatie se prezinta nemijlocit cind agentul economic desemnat cistigator si contractat incepe lucrarile?,in cazul in care aceasta informatie trebuie prezentata in momentul depunerii ofertelor incălcați principiile transparenţei achiziţiilor publice, consfințite la art. 7 Legii 131/15: b) transparenţa achiziţiilor publice; c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice; h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici
Conform anunțului de participare.
Specificati autoritatile ce ce au avizat acest proiect
ANSP, A.Mediului
a fi acceptata o garantie de buna executie exprimata prin: 1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată 2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate;
Răspuns (16 aug 2022, 11:20):
3) Transfer pe contul autorității contractante.
Sa intelegem ca la o oferta de 10 mln. la semnarea contractului vom fi nevoiti sa transferam 1 mln. lei pe contul primariei? De e asa atunci ati depasit limitile unei achizitii. V notificam ca aveti si pbligatia asigurarii unei participari cit mai largi, iar principiul proportionalitatii masurelor chiar lati ignorat total.
Suntem de acord. P. 20 va fi modificat.
stimata autoritate contractanta, rugam sa va conformati documentatiei standart, referitor actelor de calificare, dar sa nu modificati cum va place Dvs, pentru a nu intra in contestatii, si a taragana procedura data
Ca si autoritate contractanta trebuie sa cunoasteti, ca trebuie sa cooperati cu suma FARA TVA, la fel va rugam sa studiati legile achizitiilor publice, sau sa va informati din alta sursa veridica, referutor Anexei 13, ati impus niste certinte dubioase, mai cititi inca odata legea 131/2015 art.22 al.3 lit.4
Pentru Anexa 12 lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract SAU Pentru anexa 13 valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ULTIMUL AN de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract, iata asa se discifreaza acest alineat, pentru ca nu participam prima data la licitatii, va indemnam sa mai revedeti inca odata cele mentionate mai sus
Ne-am conformat.