Construcția a:
1) 11,2 km rețele de apeduct construite, din care 3,02 km aducțiune și 8,18 km de distribuție
2) Un castel de apă cu un volum de 50 m3 construit și funcțional în satul Hitrești
3) 11 hidranți de incendiu
suma planificată 5,706,041.00 MDL
| Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
|---|---|---|---|---|
| 5,706,041.00 MDL | 45200000-9 | Construcția a: 1) 11,2 km rețele de apeduct construite, din care 3,02 km aducțiune și 8,18 km de distribuție 2) Un castel de apă cu un volum de 50 m3 construit și funcțional în satul Hitrești 3) 11 hidranți de incendiu | 1 Metru liniar |
01.10.2022 - 30.12.2022 s.Sarata Veche, rl. Falesti |
Vă rugăm să fim informați care va fi forma garanției de bună execuție?
La momentul încheierii contractului, dar nu mai tîrziu de data expirării Garanţiei pentru ofertă ofertantul cîştigător va prezenta Garanţia de bună execuţie în una din următoarele forme(p. 98 din documentația standart):
1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți;
2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate;
3) transfer pe contul autorității contractante.
In pct 5 cereti cifra de afacer min 16 mln pe ultimii trei ani, precizati pe fiecare an sau in total pe trei ani?
În total pentru 3 ani minim
Comunicati sursa de finansare si ce suma aveti alocata pentru anul 2022?
Sursa de finantare - Fondul Național pentru
Dezvoltare Regională și Locală
Prin ordinul Ministrului Finantelor nr. 69 , anexa 23 din documentatia standart aveti obligatia sa publicati forma 1 desfasurata, citim nota din anexa 23, deci cerem publicarea F1 desfasurata cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare pozitie, mentionam nu forma 5 ci 1 desfasurata. Acest fapt vi se impune si prin art. 37 din Legea 131.
In caietul de sarcini e publicat formularul 1 nu 5, verificati va rog
Buna ziua. Vă rugăm să precizați denumirea localității în care se va desfășura lucrările.
Localitatea Hitrești, comuna Sărata Veche, raionul Fălești
Conform ORDINULUI Nr. 69 din 07-05-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări al MINISTERULUI FINANȚELOR, 36. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară și să prezinte informații/documente privind capacitatea economică și/sau financiară pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului, cum ar fi:
1) realizarea unei cifre medii anuale de afaceri în ultimii 3 ani egală sau mai mare decât suma stabilită în pct. 16 din anexa nr. 2, care nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, Va rugam respectuos sa modificati cerinta prin care solicitati 16 000 000 lei cifra medie anuala de afaceri în ultimii 3 ani
Da multumesc
Rechizitele bancare va rog pentru Garantie?
Pentru care garanție
caiet de sarcini
Întrebare: Prin ordinul Ministrului Finantelor nr. 69 , anexa 23 din documentatia standart aveti obligatia sa publicati forma 1 desfasurata, citim nota din anexa 23, deci cerem publicarea F1 desfasurata cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare pozitie, mentionam nu forma 5 ci 1 desfasurata. Acest fapt vi se impune si prin art. 37 din Legea 131.
Răspuns (15 aug 2022, 09:44):
In caietul de sarcini e publicat formularul 1 nu 5, verificati va rog
Cred ca nu am fost intelesi. Noi cerem F1 desfasurata asa cum prevede documentatia standart, F1 desfasurata nu e identica cu F1 care ati publicato. Am scris ca daca nu aveti posibilitatea sa publicati F1 desfasurata atunci publicati cel putin F5 fara preturi.
mai jos va dam un extras din decizia ANSC, Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022:, care nu va lasa loc de interpretari si cerem publicareaformei desfasurate a caietului de sarcini: Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de lege. Analizând pretențiile formulate de către contestator, Agenția constată că acestea vizează în principal dezacordul autorității contractante de a publica Formularul de deviz nr. 1 – ”Lista cu cantitățile de lucrări” cu descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, invocând că aceste acțiuni ale autorității contractante ar contravine principiilor de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice statuate la art. 7 al Legii nr. 131/2015. Procedând la examinarea în fond a contestației, se atestă că Agenția de Dezvoltare Regională Centru a publicat în Buletinul achizițiilor publice pe portalul guvernamental de acces online: www.mtender.gov.md, la data de 08.07.2022, un anunț de participare la procedura de achiziție publică nr. MD-1657181465676, privind achiziția „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”. Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct. 28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. 6 Mai mult decât atât, art. 40 alin. (1) din Legea nr.131/2015, prevede expres obligația autorității contractante de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. Totodată, relevant speței, Agenţia învederează următoarele dispoziții din Regulamentul privind achiziţiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvenrului nr. 638/2020: pct. 24 - autoritatea contractantă are obligația să elaboreze caietul de sarcini, după caz, documentul descriptiv pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă și explicită privind obiectul achiziției. pct. 25 - caietul de sarcini este parte integrantă din documentația de atribuire și constituie ansamblul cerințelor în baza cărora se elaborează propunerea tehnică de către fiecare ofertant. pct. 26 - Conținutul caietului de sarcini pentru proiectarea lucrărilor indică sarcina de proiectare, standardele, normativele și alte prescripții tehnice exacte și complete ale obiectului achiziției. Pct. 27 - Conținutul caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor cuprinde: 1) descrierea elementelor tehnice și calitative menționate în planșe și prezentarea informațiilor, precizărilor și prescripțiilor complementare planșelor; 2) detalierea notelor ce includ caracteristicele și calitățile materialelor utilizate, testele și probele acestora, descrierea lucrărilor care se execută, calitatea, modul de realizare, testele și probele acestor lucrări, ordinea de execuție și de montaj, precum și aspectul final; 3) referirea la documentele care reglementează nivelul de performanță a lucrărilor, precum și cerințele, condițiile tehnice și tehnologice, condițiile de calitate pentru produsele care urmează a fi încorporate în lucrare, testele, inclusiv cele tehnologice. Subsecvent, potrivit pct. 54 sub-pct. 1) lit. b) din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, oferta elaborată de ofertant trebuie să cuprindă propunerea tehnică - ofertantul elaborează propunerea tehnică, astfel încât aceasta să respecte în totalitate cerințele de calificare, precum și cerințele prevăzute în caietul de sarcini, cât și lista cu cantitățile de lucrări. În acest scop propunerea tehnică conține documentația de deviz (formularele 3, 5 și 7 corespunzător CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii), conform Formularului de deviz nr. 1, din anexa nr. 23, lista cu cantitățile de lucrări, în speță, caietul de sarcini al autorității contractante. La caz, examinând caietul de sarcini prin prisma pretențiilor contestatorului, Agenția atestă că autoritatea contractantă a publicat Formularul de deviz nr.1 – Lista cu cantitățile de lucrări a obiectului de achiziție „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni”, fără a descifra/detalia consumul de resurse aferent fiecărei 7 norme de deviz, astfel cum impune Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, care prevede în notă de la Anexa nr. 23 CAIET DE SARCINI FORMULARUL DE DEVIZ NR.1 – LISTA CU CANTITĂȚILE DE LUCRĂRI „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”. La caz, prin prisma prevederilor enunțate mai sus și în vederea respectării principiului transparenței consfințit la art. 7 din Legea nr. 131/15, autoritatea contractantă urmează să publice recetele clare a consumurilor de resurse utilizate, în conformitate cu proiectul tehnic de execuție și a necesităților reale ale instituției, aplicarea căruia asigură vizibilitatea regulilor, posibilitatea anticipării succesiunii activităților pe parcursul derulării unei proceduri, claritatea documentelor elaborate pe parcursul derulării procesului de achiziție publică și nu în ultimul rând înțelegerea de către potențialii ofertanți a necesităților obiective ale autorității contractante și a modului în care aceste necesități se reflectă în cadrul documentației de atribuire. Principiul transparenței presupune aducerea la cunoștința publicului larg a tuturor informațiilor referitoare la aplicarea procedurii de atribuire, totodată, acesta impune informarea și/sau crearea condițiilor pentru o informare corectă și adecvată a tuturor celor interesați, cu privire la orice informații privind inițierea și desfășurarea unei proceduri de achiziție publică, în scopul garantării eliminării riscului de favoritism și de comportament arbitrar din partea autorității contractante. Astfel, toate informațiile cu privire la procedura de achiziție trebuie să fie formulate clar, precis și univoc, oferind operatorilor economici o poziție de egalitate atât în momentul în care aceștia își pregătesc ofertele, cât și în momentul în care ofertele sunt evaluate de către autoritatea contractantă, precum și la finalizarea acesteia. În acest context, nu pot fi reținute argumentele autorității contractante precum că nu există un Formular de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat, or esența prevederii din documentația standard constă în publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, scopul căreia nu este doar să asigure operatorilor economici o poziție de egalitate la elaborarea ofertelor în sensul excluderii interpretărilor multiple, ci și de a asigura continuitatea procedurii de achiziție publică sau finalizarea acesteia în termen rezonabil. De asemenea, Agenția nu va reținenici motivul invocat de reprezentanții autorității contractante în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației în cauză precum că nu ar dispune de Formularul nr. 5 care nu ar conține prețurile estimate de elaboratorul devizului estimativ per fiecare resursă , or în considerarea normelor învederate supra aceasta este obligată să depună toată diligența și să asigure publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz. Concluzionând, Agenția va admite pretențiile contestatorului XXXXXXXXXXX în contextul în care, apariția litigiului în cauză a fost generat de către 8 autoritatea contractantă prin refuzul acesteia de a publica descifrat Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări și anume descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, ceea ce reprezintă o transparență insuficientă a acesteia în procesul de inițiere și desfășurare a procedurii de achiziție publică din litigiu. Reieșind din cele expuse, în conformitate cu prevederile art. 80 alin. (1), art. 82 alin. (1), art. 86 alin. (2) lit. a), alin. (3), alin. (4) și alin. (9) din Legea nr. 131/2015, Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor,
Am înțeles, merci
Comunicati sursa de finansare si ce suma aveti alocata pentru anul 2022?
Răspuns (15 aug 2022, 09:39):
Sursa de finantare - Fondul Național pentru Dezvoltare Regională și Locală
Se cunoaste ca FNDRL inca nu a alocat bani pe obiecte nici contracte de finantare nu aveti, aveti doar proiecte aprobate ceia ce nu e o baza legala pentru a purcede la licitatie. In caz ca nu avem dreptate anuntati suma alocata pentru anul 2022?
Există contract semnat, perioada de finațare 11 luni
Buna ziua, un anunt de participare puteti plasa normal nu de 11 foi a cite 3 rinduri pe foaie? Sau incarcati-l in word va rog.
La fel s a primit si in WORD nu permite sa-l modific
Redactati-l atunci normal si plasati documentatia frumos la fel cum fac alte zeci de primarii.
Multumesc pentru sugestii
Devizul 7-1, poz 15 si 16 prevad montarea bordurelor, in forma 5 ati exclus betonul (pentru informare) -unde se regaseste betonul necesar montarii acestor bordure?
la cantitatea totala de beton
devizul 7-1 poz. 36-37 autocisterna gaz 53 nu e o exagerare, venim cu un zis 150 se va accepta?
sunt detalii tehniuce
Garanţia de bună execuţie poate fi sub forma de rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți sau rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate? Multumesc.
Sunt ageeate ambele modalitati
Rechizitele bancare va rog pentru Garantia bancara de 1%
Primaria comunei Sărata Veche
c/f 1007601002692
TREZMD2X
MD93TRPCDK518410A01515AA
Devizul 7-1, poz 15 si 16 prevad montarea bordurelor, in forma 5 ati exclus betonul (pentru informare) -unde se regaseste betonul necesar montarii acestor bordure?
Răspuns (15 aug 2022, 13:17):
la cantitatea totala de beton,
Va rugam sa concretizati in ce pozitie se regaseste acest beton inclusiv marca betonului.
La Pozitia 15,16 este indicat ciment, nisip și apă, respectiv și cantitatea lor, deci rezulta ca betonul se fabrică pe loc la montarea bordurelor
In descrierea pozitiei mentionati 50 % de utilizat din desfaceri, dar daca sa ne uitam in F5 al AC....piatra este exclusa total din resurse. Totusi, se va folosi 50 % din desfaceri si 50 % procurata sau 100 % din desfaceri ? Oferiti-ne o claritate va rugam !
Se va folosi 50 % din desfaceri si 50 % procurata
Volumul pentru scara cu vanguri care este ? Totodata, in F5 se poate vedea ca si la resursul Beton B15 sunt facute modificari,insa in descriere nu este mentionat nimic depsre beton. Care este volumul total de beton la aceasta pozitie ?
Mortar -ciment M 50 m3 0,0860
Cifra medie pe afaceri in ultimii 3 ani 16 000 000, ati zis ca modificati?
In total pe trei ani minim 16000000, e deja modificat, uitati-Vă bine
Devizul 7-1, poz 15 si 16 prevad montarea bordurelor, in forma 5 ati exclus betonul (pentru informare) -unde se regaseste betonul necesar montarii acestor bordure? Răspuns (15 aug 2022, 13:17): la cantitatea totala de beton, Va rugam sa concretizati in ce pozitie se regaseste acest beton inclusiv marca betonului.
Răspuns (18 aug 2022, 20:36):
La Pozitia 15,16 este indicat ciment, nisip și apă, respectiv și cantitatea lor, deci rezulta ca betonul se fabrică pe loc la montarea bordurelor
Dtre glumit, cu 2,9 kg ciment si 8 kg de nisip veti monta o bordura de 1 metru lungime? Cimentul e prevazut pentru legatura dintre bordure , la colturi., Consul tati normativele la drumuri apoi raspundeti.
Pozitiile 15-16 se introduc conform normativelor solicitate in caietul de sarcini.
Beton marca....(pentru informatii) a fost exclus din consinderentele folosirii materialelor respective inlocuitoare conform normativelor date