(1) Revitalizarea urbană a sectorului Bozu, or.Ialoveni, aflat în stare degradată, prin amenajarea Zonei de agrement multifuncționale: - 150 m drum de acces asfaltat; - teren sportiv; - teatru verde; - parcare, 10 alei pietonale pavate; - 10 căsuțe mobile din lemn, în stil rustic (gherete pentru comerț ambulant la Iarmaroace); - sistem de iluminat; - 2 blocuri sanitare; - consolidarea prin pietruire a malurilor lacului adiacent; - 2 poduțuri
suma planificată 7,313,366.66 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
7,313,366.66 MDL | 45100000-8 | Teren de agrement multifunctional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT) | 1 Bucata |
01.09.2022 - 30.12.2027 str. Alexandru cel Bun, 33 |
Rugam sa publicati Proiectul tehnic pe platforma. Este imposibil sa sa analizezi proiectul altfel. trebuie timp
Nu deținem Proiectul Tehnic în format electronic, acesta poate fi studiat doar în oficiu ADR Centru.
Ce suma este planificata pentru anul 2022?
Vă informăm că pentru anul 2022 sunt aprobate mijloace financiare în sumă de 6 961 897 lei din partea CNCDRL și contribuția APL
Va rugam sa va expuneti, daca valoarea estimativa prezentata la licitatie de catre Autoritatea Contractanta a fost actualizata reesind din preturile la materiale din 2022 si schimbarea si directiva Ministerului de Finance N13-09/94 din 14.04.22
Vă informăm că puteți face cunoștință cu proiectul tehnic fizic la adresa juridică a ADR Centru, or. Ialoveni, str. Alexandru cel Bun, 33 (et4)
Va rugam sa ne dati linkul la proiectul de executie daca exista
Răspuns pentru întrebarea de mai sus: Documentația de deviz este actualizată conform Avizului de verificare din 08.02.2022
Documentatia de deviz trebuia sa fie actualizata conform Directivei Ministerului de finance N13-09/94 din 14.04.22. Avizul de verificare din 08.02.22 nu mai este valabil fiindca aceasta a fost inainte de razboi. Preturile la materiale au crescut cu minimum 30% reesind din inflatie si crisa generala, schimbarea logisticii importului. Cerem actualizarea preturilor in conformitate cu Situatia reala
Avizul de verificare este emis la data de 08.02.22, trimestrul I 2022. Acesta este valabil conform legislației în vigoare.
Cerem publicarea Formei 1 desfasurata asa cum prevede Documentatia standart in anexa 23. Nu ignorați cadrul normativ, reiteram F 1 desfasurata nu F5
Oferta se va întocmi în baza indicatorilor normei de deviz aprobat de către Organul Național de Dirijare în Construcții
In 14.04.2022 Min Finantelor a emis o directiva in legatura cu situatia din tara legata de razboi si actualizarea preturilor. Autoritatile contractante conform directivei date trebuie sa reevalueze toate devizele din considerentele inflatiei si razboiului din Ucraina. Inflatia pentru luna mai este de 33%. Valoarea evaluata de catre Dvs la moment nu este reala. si costul la salariu sa modificat. Va rugam sa faceti schimbarile de rigoare
Scrisoarea Ministerului Finanțelor nr. 13-09/94 din 14.04.2022 prezintă unele recomandări cu referire la soluționarea problemelor apărute în domeniul achiziții publice, ce țin de imposibilitatea executării contractelor de achiziții publice ca urmare a creșterii prețurilor și a indicelui inflației, cât și afectarea lanțului de aprovizionare provocată de războiul din Ucraina, Ministerul Finanțelor, pentru proiectele în curs de implementare.
Scrisoarea Ministerului Finanțelor nr. 13-09/94 din 14.04.2022 prezintă unele recomandări cu referire la soluționarea problemelor apărute în domeniul achiziții publice, ce țin de imposibilitatea executării contractelor de achiziții publice ca urmare a creșterii prețurilor și a indicelui inflației, cât și afectarea lanțului de aprovizionare provocată de războiul din Ucraina, Ministerul Finanțelor, pentru proiectele în curs de implementare. Credeti ca inflatia galopantă din ultimile luni afectează doar trecutul? Repetati acasta procedura deja a patra oară, cat ati oferta formală si dizechilibrata ca ulterior sa fie implementat proiectul de mîntuială?
În calitate de Co-finanțator al proiectului dat vă informăm că Autoritatea contractantă ia în considerație și prevederile art.7 , lit. a) utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităților contractante. Totodată se ia în considerație bugetul aprobat din FNDRL cât și posibilitățile de contribuție financiară a Beneficiarului final.
Caiet de sarcini
Întrebare: Scrisoarea Ministerului Finanțelor nr. 13-09/94 din 14.04.2022 prezintă unele recomandări cu referire la soluționarea problemelor apărute în domeniul achiziții publice, ce țin de imposibilitatea executării contractelor de achiziții publice ca urmare a creșterii prețurilor și a indicelui inflației, cât și afectarea lanțului de aprovizionare provocată de războiul din Ucraina, Ministerul Finanțelor, pentru proiectele în curs de implementare. Credeti ca inflatia galopantă din ultimile luni afectează doar trecutul? Repetati acasta procedura deja a patra oară, cat ati oferta formală si dizechilibrata ca ulterior sa fie implementat proiectul de mîntuială?
Răspuns (15 iul 2022, 11:27):
În calitate de Co-finanțator al proiectului dat vă informăm că Autoritatea contractantă ia în considerație și prevederile art.7 , lit. a) utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităților contractante. Totodată se ia în considerație bugetul aprobat din FNDRL cât și posibilitățile de contribuție financiară a Beneficiarului final.
IN cazul dat de ce nu se indica clar in anuntul de participare ca ofertele ce depasesc suma estimativa vor fi respinse? Nu lasati loc pentru interpretari si abuzuri. Deci intrebare concrata ofertele mai scunpe ca pretul estimativ vor fi acceptate si daca da atunci spuneti ce depasire a pretului estimativ va fi acceptat?
Vă informăm că în legătură cu depunerea unei contestații, procedura va fi suspendată.
Vă informăm că în legătură cu depunerea unei contestații, procedura va fi suspendată.
Decizia de suspendare este pe pagina Web a ANSC, poate va mobilizati si publicati F1 desfasurata, lasind contestatia fara subiect?
Potrivit pct. 4.1.6 din documentul normativ CPL.01.01-2012 „Instrucțiuni privind întocmirea devizelor pentru lucrările de construcții-montaj prin metoda de resurse”, aprobat prin Ordinul Ministrului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr. 6 din 23.01.2013 formularul Nr.1 și Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, se constată că Autoritatea contractantă a publicat formularul care corespunde cerințelor documentelor normative sus menționate.
În acest context, Agenția învederează prevederile din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres prin Notă că „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, ceea ce autoritatea contractantă nu a efectuat, prevederea respectivă necesita a fi respectată întru asigurarea principiului transparenței prevăzut la art. 7, respectiv și art. 37 supra citat din Legea nr. 131/2015 și anume pentru a oferi o descriere exactă și completă a specificațiilor tehnice care în consecință pune ofertanții în condiții egale la elaborarea ofertelor, iar la evaluarea acestora duce la asigurarea principiului tratamentului egal față de ofertanti; Aici va oferim un extras din decizia ANSC Nr. 03D-352-22 Data: 29.06.2022
Retineti ca ANSC de regula nu isi modifica practica, proiectantul genereaza F1 desfasurat fara probleme, fapt ce scoate multe intrebari
Atit timp cit cadrul normativ CPL.01.01-2012 „Instrucțiuni privind întocmirea devizelor pentru lucrările de construcții-montaj prin metoda de resurse”, aprobat prin Ordinul Ministrului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr. 6 din 23.01.2013 prevede formularul Nr.1 cum generează programa alt tip de formular Nr. 1 nu există (nu generează nici programa, dar nici actul normativ nu prevede).
Lista cu cantitaţile de lucrări № DL-01/3 poz. 3 de10 a ce ne spuneti despre marca betonului si daca ramine asa cum e in normativ (pentru informare) dati receta betonului de marca ,,pentru informare"
Betonul necesar pentru montarea bordurii este indicat in poziția 4 a aceluiași deviz – cod CA01C1 ”Preparare beton cu betoniera pe șantier pentru punerea in opera cu mijloace clasice, beton clasa C 15/12 (Bc 15/B 200) pentru fundații” unde este indicat clasa, rețeta și cantitatea betonului.
Atit timp cit cadrul normativ CPL.01.01-2012 „Instrucțiuni privind întocmirea devizelor pentru lucrările de construcții-montaj prin metoda de resurse”, aprobat prin Ordinul Ministrului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr. 6 din 23.01.2013 prevede formularul Nr.1 cum generează programa alt tip de formular Nr. 1 nu există (nu generează nici programa, dar nici actul normativ nu prevede).
Aici noi suntem in cadsrul Legii 131, Articolul 37. Regulile privind descrierea bunurilor, lucrărilor şi serviciilor
(1) Specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziţiei, astfel încît fiecare cerinţă şi criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite., Anume in baza acestor prevederi sunteti obligati sa publicati F1 desfasurata. Faptul ca nu o puteti face nu va scuteste de obligatia in cauza. Nu poate un ordin a MDR sa fie superior ordinului MF, achizitiile publice sunt subordonate MF. Publicarea F1 desfasurate nu e un moft, ia scoate ori si care iterpretari privind resursele utilizate deci si intrebari de tipu marca betonului, materiale marunte ....
Pentru a exclude toate interpretative privind resursele utilizate, oferta se va întocmi în baza indicatorilor normei de deviz aprobat de către Organul Național de Dirijare în Construcții și cantitățile de lucrări prevăzute în caietul de sarcini.
in contextul intrebarii de mai sus poz 4 CA01C1
Preparare beton cu betoniera pe santier pentru
punerea in opera cu mijloace clasice, beton clasa
C 15/12 (Bc 15/B 200) pentru fundatii. Acest beton merge la ce, putem presupune ca la bordure?
Aveți perfectă dreptate!
studiind caietul de sarcini se denota faptul ca in devizul DL-01/3, poz. 3 nu este scris nimic despre betonul pentru bordure dar in program este indicat pentru informare, mai jos aveti poz 4 unde este prevazut beton C15/12 in volum de 15,52 m3, cantitate ce coincide cu cantitate de beton ce ar urma a fi utilizata la montarea a 345 m de bordura 345x0,045=15,52m3, deci reiteram in pozitia 3 este beton si daca da de ce marca? si daca acolo este beton la ce ar mai merge poz. 4?
Resursa Beton clasa...(pt.informatie) urmează să fie exclusă deoarece betonul necesar pentru montarea bordurii se regăsește cu o poziție mai jos.
Exact aceeași abordare de aplică la devizul local DL-01/1 poziția 14 betonul se regăsește la poziția 15. Caietul de sarcini a fost actualizat. Mizăm pe o comunicare/colaborare cit mai eficientă pentru a evita neînțelegerile din documentația de deviz.
Deci v-ati convins că in resursul de 10 sunteti obligati sa publicati resursul desfasurat. Si se confirma ca dețineți F5. La Dtre resursul DE 10 ba contine beton ba nu, poate si in alte proiecte nu este prevazut betonul in resursul dat?
Referitor la DE10 vă aducem la cunoștință că devizele de cheltuieli sunt întocmite de diviziei diferiți care au abordări diferite la întocmirea devizului. Analizând comentariile anterioare (26 iul 2022, 11:24; 26 iul 2022, 11:26 și 26 iul 2022, 11:35) observăm că va luat doar 9 minute ca să înțelegeri logica devizul.
Mizăm pe o comunicare/colaborare cit mai eficientă pentru a evita neînțelegerile din documentația de deviz.
Rugam sa ne comunicati- in baza raspunsului din 19.07.22- procedura de licitatie va fi anulata sau nu???
Suntem în așteptarea Deciziei ANSC. Autoritatea contractantă nu are scopul să anuleze procedura dată.
studiind caietul de sarcini se denota faptul ca in devizul DL-01/3, poz. 3 nu este scris nimic despre betonul pentru bordure dar in program este indicat pentru informare, mai jos aveti poz 4 unde este prevazut beton C15/12 in volum de 15,52 m3, cantitate ce coincide cu cantitate de beton ce ar urma a fi utilizata la montarea a 345 m de bordura 345x0,045=15,52m3, deci reiteram in pozitia 3 este beton si daca da de ce marca? si daca acolo este beton la ce ar mai merge poz. 4?
Răspuns (27 iul 2022, 11:19):
Resursa Beton clasa...(pt.informatie) urmează să fie exclusă deoarece betonul necesar pentru montarea bordurii se regăsește cu o poziție mai jos. Exact aceeași abordare de aplică la devizul local DL-01/1 poziția 14 betonul se regăsește la poziția 15. Caietul de sarcini a fost actualizat. Mizăm pe o comunicare/colaborare cit mai eficientă pentru a evita neînțelegerile din documentația de deviz.
Cum ramine cu afirmatiile ca devizul a fost expertizat? Acum ati introdus modificarea in baza la ce? Modificarea a fost trecuta prin expertiza?
Vă aducem la cunoștință că modificările introduse în caietul de sarcini sunt neesențiale și vin să aducă o claritate mai mare și o înțelegere cit mai bună a viitoarelor lucrări care urmează să fie realizate. Toate modificările operate sunt efectuate de autorul de proiect în strictă corespundere cu prevederile din HG nr.361 din 25.06.1996 Regulament cu privire la verificarea proiectelor şi a execuţiei construcțiilor şi expertizarea tehnică a proiectelor şi construcțiilor.
Devizul DL 01/3 POZ. 1 PREVEDE :
TsC54A Strat de fundatie din nisip, h=10cm m3 241,00 ceia ce ar permite asternerea pe o arie de 2410 m2 , poz. 2
DA12B
Strat de fundatie sau reprofilare din piatra sparta,
pentru drumuri, cu asternere mecanica, executat
cu impanare fara innororire, h=15cm m3 361,50 , acest volum de petris ne da o arie de asternere de 2410m3, poz. 6 si 7 prevede ca asfaltul va fi asternut pe o arie de 2410 m2 deci petrisul si nisipul va fi utilizat sub poz 6 si 7. Intrebare: bordurele si betonul din poz. 3 si 4 vor fi amplasate direct pe sol sau mai precis inde se regasesc cantitatile de nisip si petrisi de sub bordure? Acest proiect a fost verificat?
Vă aducem la cunoștință că lucrările de construcție vor fi efectuate în baza documentației de proiect, cu respectarea nodurilor de execuție și detaliilor tehnice. Vă recomandăm insistent să consultați proiectul tehnic la sediu ADR Centru situat în or. Ialoveni, str. Alexandru cel Bun, 33
Devizul DL 01/3 POZ. 1 PREVEDE : TsC54A Strat de fundatie din nisip, h=10cm m3 241,00 ceia ce ar permite asternerea pe o arie de 2410 m2 , poz. 2 DA12B Strat de fundatie sau reprofilare din piatra sparta, pentru drumuri, cu asternere mecanica, executat cu impanare fara innororire, h=15cm, m3 361,50 , acest volum de petris ne da o arie de asternere de 2410m2, poz. 6 si 7 prevede ca asfaltul va fi asternut pe o arie de 2410 m2 deci petrisul si nisipul va fi utilizat sub poz 6 si 7. Intrebare: bordurele si betonul din poz. 3 si 4 vor fi amplasate direct pe sol sau mai precis inde se regasesc cantitatile de nisip si petrisi de sub bordure? Acest proiect a fost verificat?
Răspunsul îl găsiți mai sus.