(1) Construcția apeduct magistral, cu conectare la punctul de traversare „Măcărești” a r.Prut către 13 localități – 29, 8 km. (2) Construcția rețele interioare în localitățile Brătuleni și Isăicani – 24,3 km. (3) Construcția 4 stații de pompare, 10 castele și 6 rezervoare de apă.
suma planificată 51,799,208.33 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
51,799,208.33 MDL | 45200000-9 | Îmbunătățirea calității vieții populației rurale prin construcția apeductului de interconexiune a rîului Prut - s. Măcărești cu apă potabilă a 13 localități din raioanele Nisporeni și Ungheni | 1 Bucata |
07.07.2022 - 30.12.2027 str. Alexandru cel Bun, 33 |
Deviz 2-3-1, poz.36 si 66 specificați tipul pieselor de legătură?
Flanșa se sudează la o țeavă din oțel. Poziția 36 si 66 include flanșa D 80 mm.
Prin ce se motiveaza detinerea a 5 miln lei? Cit de proportionala este acasta cerinta in raport cu suma alocata pentru anul curent? Ce suma aveti alocata pe anul 2022?
Conform legislației în vigoare, Grupul de Lucru a decis deținerea a 5 mln lei. La moment pentru anul 2022 a fost aprobată suma de 10608000 lei.
4.11. Autoritatea contractantă eliberează/restituie garanţia de bună execuţie Antreprenorului după
semnarea procesului-verbal de recepţie finală/ procesului-verbal la terminarea lucrărilor în cel mult
15 zile. Concretizati cind se restitue garantia de buna executie, dupa receptia finala sau totusi dupa receptia la terminarea lucrarilor?
Garanția de bună execuție se eliberează după semnarea procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor.
Pentru excluderea intebarilor privind materialele marunte cit si resusele din anumite pozitii va rugam sa publicati Forma 5 fara preturi. In speta acasta este relevant pe motiv ca se vede ca au lucrat mai multi devizieri si autori de proiect
Autoritatea contractantă nu dispune de F5, astfel oferta se va întocmi conform caietului de sarcini în baza indicatorilor normei de deviz aprobat de către Organul Național de Dirijare în Construcții.
Prin ce se motiveaza detinerea a 5 miln lei? Cit de proportionala este acasta cerinta in raport cu suma alocata pentru anul curent? Ce suma aveti alocata pe anul 2022?
Răspuns (15 iun 2022, 08:57):
Conform legislației în vigoare, Grupul de Lucru a decis deținerea a 5 mln lei. La moment pentru anul 2022 a fost aprobată suma de 10608000 lei.
In sensul art. 7 din LEGEA 131, in speta principiul propornalitatii cerintelor cum de se cere ca ofertantul sa detina 50% din suma alocata? Acasta suma poate fi relevanta in cazul ca aveati 50 mln. Cum acasta suma se vatranspune in anul 2023 -24? Proportional ar fi 10% de la suma alocata asa cum prevede LEGEA 181
din 25-07-2014. pentru investitori.
Conform legislației în vigoare, Grupul de Lucru a decis deținerea a 5 mln lei. La moment pentru anul 2022 a fost aprobată suma de 10608000 lei dar aceasta sumă poate fi modificată prin decizia Consiliului Național de Coordonare a Dezvoltării Regionale și Locale prin redistribuirea surselor financiare suplimentare în limita alocărilor de finanțare pentru anul 2022.
In caietul de sarcini sunt un mare numar de pozitii care urmeaza a fi clarificate. Avem nevoe de F5
Autoritatea contractantă nu dispune de F5, astfel oferta se va întocmi conform caietului de sarcini în baza indicatorilor normei de deviz aprobat de către Organul Național de Dirijare în Construcții.
Deviz 2-1-1, poz. 1 prevede Hidrant, in ce pozitie se regaseste suportul sau picorul pentru hidrant?
Suportul pentru hidrant servește teul din fonta cu flanșe care se regăsesc la poziția 58.
deviz 2-1-1 poz. 11. IA41B
Reductor de presiune pentru instalatiile de
incalzire centrala, avind racorduri de 80 sau 100
mm. precizati concret diametrul racordului 80 sau 100?
Montarea reductorului de presiune conform poziției 11, diametrul 100 mm - 1 buc., diametrul de 80 mm - 5 buc. A se vedea pozițiile 3 si 4.
deviz 2-1-1 poz. 12, IA41A
Reductor de presiune pentru instalatiile de
incalzire centrala, avind racorduri de 50 sau 65, precizati diametrul racordului 50 sau 65, flansele difera dupa cost
Montarea reductorul de presiune conform poziției 12 are diametrul de 65 mm. A se vedea poziția 5.
deviz 2-1-1 poz. 121-122, Capac compozit pas liber 600 rama 887 C250, Capac compozit pas liber 600 rama 887 B125. deviz 2-3-1 Capac compozit pas liber 600 rama 887 B125. Cit de bligatorii sun cerinta privind diametru 600, rama 887 mm? Aici se facrelevante prevederile reglamentarii privind descrierea bunurilor
Pasul liber de 600mm si rama de 887 mm sunt dimensiuni minime care trebuie respectate.
caietul de sarcini
Întrebare: In caietul de sarcini sunt un mare numar de pozitii care urmeaza a fi clarificate. Avem nevoe de F5
Răspuns (15 iun 2022, 09:40):
Autoritatea contractantă nu dispune de F5, astfel oferta se va întocmi conform caietului de sarcini în baza indicatorilor normei de deviz aprobat de către Organul Național de Dirijare în Construcții.
Se vede ca au lucrat divizieri diferiti avind redactari si abordari diferite de cele aprobate de către Organul Național de Dirijare în Construcții, poate totusi incercati sa faceti rost de F5 chiar si partial?
Autoritatea contractantă nu dispune de F5, astfel oferta se va întocmi conform caietului de sarcini în baza indicatorilor normei de deviz aprobat de către Organul Național de Dirijare în Construcții.
intrebare
Întrebare: Buna ziua, din ce motiv a fost anulata prima procedura?
Răspuns (15 iun 2022, 08:50):
Bună ziua, motivul anulării procedurii a fost expus în scrisoare și transmis către ofertanți. Fiți atenți la întocmirea ofertei, caietul de sarcini a fost modificat.
Sa intelegem acest raspuns ca o invitatie sa participe doar cei ce au participat la licitatia anulata? Noi de unde vedem ce ati scris?
Motivul anulării este că au fost omise câteva compartimente de deviz, de aceea am scris că caietul de sarcini a fost modificat.
De ce nu a-ti anulat prima procedura pe platforma indicind si motivul acesteia asa cum platforma reprezinta un instument in primul rind pentru transparenta achizitiilor publice?
Procedura a fost anulată în sistem.
va rugam sa clarificati, cum se face ca au fost adaugate lucrari destul de costisitoare, iar suma estimata ramine neschimbata? cind a fost efectuata actualizarea preturilor a acestui proiect? luind in consideratie cresterea preturilor la materialele de constructii si combustibil, pentru a putea oferi o oferta cit mai relevanta rugam sa ne spuneti cu cite % putem majora suma ofertei fara a fi descalificati?
Devizele au fost actualizate în Trim. I 2022 și în suma estimativă se regăsea și compartimentele care au fost omise și introduse în caietul de sarcini actual. Autoritatea contractantă se ghidează de legislația națională în domeniul achizițiilor publice.
În acest context, Agenția învederează prevederile din Documentația standard pentru
realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr.
69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”,
care stabilește expres prin Notă că „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul
de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat
(publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, ceea
ce autoritatea contractantă nu a efectuat, prevederea respectivă necesita a fi respectată
întru asigurarea principiului transparenței prevăzut la art. 7, respectiv și art. 37 supra
citat din Legea nr. 131/2015 și anume pentru a oferi o descriere exactă și completă a
specificațiilor tehnice care în consecință pune ofertanții în condiții egale la elaborarea
ofertelor, iar la evaluarea acestora duce la asigurarea principiului tratamentului egal față de ofertanti; Aici va oferim un extras din decizia ANSC Nr. 03D-352-22 Data: 29.06.2022 si cerem repetat publicarea F 5 sau a F1 DESFASURAT si asta pentru a exclude contestațiile ulterioare pe faptul ofițerilor neconforme
Autoritatea contractantă nu dispune de F5, astfel oferta se va întocmi conform caietului de sarcini în baza indicatorilor normei de deviz aprobat de către Organul Național de Dirijare în Construcții.
În acest context, Agenția învederează prevederile din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres prin Notă că „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, ceea ce autoritatea contractantă nu a efectuat, prevederea respectivă necesita a fi respectată întru asigurarea principiului transparenței prevăzut la art. 7, respectiv și art. 37 supra citat din Legea nr. 131/2015 și anume pentru a oferi o descriere exactă și completă a specificațiilor tehnice care în consecință pune ofertanții în condiții egale la elaborarea ofertelor, iar la evaluarea acestora duce la asigurarea principiului tratamentului egal față de ofertanti; Aici va oferim un extras din decizia ANSC Nr. 03D-352-22 Data: 29.06.2022 si cerem repetat publicarea F 5 sau a F1 DESFASURAT si asta pentru a exclude contestațiile ulterioare pe faptul ofițerilor neconforme
Răspuns (1 iul 2022, 11:24):
Autoritatea contractantă nu dispune de F5, astfel oferta se va întocmi conform caietului de sarcini în baza indicatorilor normei de deviz aprobat de către Organul Național de Dirijare în Construcții.
Vi sa indicat norma legala care indica clar ca sunteti obligati sa publicati forma 1 desfasurata, ofertantii accepta si F5, faptul ca nu le aveti denota doar ca nu ati pregatit caietul de sarcini asa cum prevede ordinul MF, ordin publicat in Monitorul oficial deci este obligatoriu pentru AC si ofertanti. Ezitare de la comformarea normei prenotate ne impune depunerea unei contestatii fapt ce va tergiversa mersul licitatiei, acasta va doriti?
Ve-ți elabora oferta Dvs. conform normelor de elaborare a devizelor și documentației de proiect.
Refuzați să publicati Forma 1 desfășurata , atunci indicati pentru poz 21 deviz 7-1-1marca butonului si daca el este prevazut?
Ve-ți elabora oferta Dvs. conform normelor de elaborare a devizelor și documentației de proiect.
Marca betonului si dacă este prevazut el in poz. 21 deviz 7-2-2 si poz 20, deviz 7-3-1 ?
Ve-ți elabora oferta Dvs. conform normelor de elaborare a devizelor și documentației de proiect.
Poz. 21 in devizele 7-5-1, 7-5-2 si 7-6-2 precizati daca punem pret la beton si ce marca prevedem?
Ve-ți elabora oferta Dvs. conform normelor de elaborare a devizelor și documentației de proiect.
Poz. 21 devize 7-6-2, 7-9-1,, 7-2-1 precizati marca betonului, cantitate si da il folosim? Aceiasi intrebare si la poz 20 din devizul 7-8-1
Ve-ți elabora oferta Dvs. conform normelor de elaborare a devizelor și documentației de proiect.