Reparația capitală a sistemului de încalzire în Gimnaziul s. Slobozia-Dușca, r. Criuleni”
suma planificată 1,886,567.00 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
1,886,567.00 MDL | 45200000-9 | Reparația capitală a sistemului de încalzire în Gimnaziul s. Slobozia-Dușca, r. Criuleni” | 1 Bucata |
16.06.2022 - 30.08.2022 s. Slobozia-Dusca |
Din ce considerent sa inclus certificatul ISO 45001? Solicitam excluderea acestui punc pe baza legislatiei RM si deciziei ANSC. Va transmitem o sectiune din aceasta decizie. Subsecvent, cu referire la art. 73 din Legea nr. 131/2015 citat de către autoritatea contractantă, se reține că acesta reglementează „Condițiile speciale de executare a contractului de achiziții publice”, care sunt stabilite de către autoritatea contractantă în anunțul de participare și urmează a fi implementate pe parcursul derulării/executării contractului de achiziție atribuit în scopul asigurării îndeplinirii obiectivelor stabilite de norma prenotată, iar având în vedere faptul că standardul ISO 45001:2018 reflectă modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul de management implementat, în partea ce ține de domeniul sănătății și securității ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice. Astfel, Agenția apreciază faptul că autoritatea contractantă eronat a identificat, reieșind din prevederile enunțate mai sus, condițiile speciale care țin de executarea viitorului contract de achiziții publice, care ar determina în consecință „îmbunătățirea condițiilor de muncă și securitatea muncii”. În context, este de menționat că Agenția nu pune la îndoială necesitatea executării lucrărilor care constituie obiectul procedurii de achiziție publică litigante de către ofertanți calificați, cât și impunerea unor condiții speciale de executare a acestora, având în vedere regulile impuse în acest sens de către organizațiile de profil, fapt menționat în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației, însă aceste cerințe/condiții urmează a fi stabilite prin prisma prevederilor legislației din domeniul achizițiilor publice, în măsura în care standardul contestat nu reprezintă un act permisiv care urmează a fi implementat/deținut în mod obligatoriu de către operatorii economici.
Grupul de lucru a decis că Certificatul ISO 45001 să fie considerat obligator.
pozitiile sub nr. 44, 45, 46 si 47 au in descriere ,,фитинги 40%". Oferiti o explicatie la aceasta descriere. Ce trebuie de efectuat in aceste norme?
Sunt piesele de conexiune și îmbinare a țevilor din respectivele poziții, ce prevăd 40% din suma țăvii.
pozitiile sub nr. 71,72, 104, 105. Ce grosime are izolatia?
La pozițiile indicate termoizolația va fi nu mai puțin de 30 mm.
Concretiza-ti va rog elementele din beton armat la pozitia 10.
nu avem asa pozitie
Intrebarea cu traseu termic nu se refera la obiectul dat.
acceptat
Conform caietului de sarcini este prevăzută țeava ppr de tip: EKOPLASTIK FIBER BASALT PLUS PP-RCT S 3,2 / SDR 7.4 / PN 28. Consideram ca PN 28 este supradimensionat ca condiție.
Daca putem aplica / prevedea țeava ppr cu PN nominal de PN25?
Se acceptă și țeavă ppr cu PN 25.
Conform Legii 131 Articolul 37. Regulile privind descrierea bunurilor, lucrărilor şi serviciilor alin. (6) Specificațiile tehnice nu vor face referinţă la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiţă sau un tip de bunuri, de lucrări şi de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret. În caietul de sarcini publicat sunt mentionate mărci la majoritatea materialelor: Day Lux, GIACOMINI, EKOPLASTIK FIBER BASALT PLUS s.a., sunt folosite cu scop informațional?
Nu se insistă pe anumite mărci comerciale, dar se solicită respectarea caracteristicilor tehnice a materialelor și utilajelor, conform normelor și standardelor menționate în caietul de sarcini.