Servicii de întreținere și reparație a sistemelor de pază, control acces și antiincendiu ale Complexului SNMFR
suma planificată 99,000.00 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
99,000.00 MDL | 50413200-5 | Servicii de întreținere și reparație a sistemelor de pază, control acces și antiincendiu ale Complexului SNMFR | 1 Unitate |
01.04.2022 - 30.12.2022 Strada N. Dimo 22/20 |
Buna ziua, conform pct 7 din caietul de sarcini: Prețul estimativ a serviciilor
Valoarea estimată pentru execuția serviciilor de mentinanță aferentă contractului este de:
a) Servicii de întreținere și revizie a sistemelor de pază, control acces și antiincendiu pe 9 luni – 72 000 lei
b) Servicii de reparație a sistemelor de pază, control acces și antiincendiu (lucrări efective) – 27 000 lei
Total: 99 000 lei, respectiv daca in decursul a 9 luni nu apare necesitatea de a repara sistemele, suma estimativa de 27000 nu va fi transferata pe contul OE? Astfel in oferta trebuie inclusa doar suma pentru serviciire de intretinere? Consideram ca ar fi fost mai clar daca licitatia ar fi divizata pe 2 loturi: servicii de intretinere si servicii de reperatie.
Buna ziua, conform pct. 3.10.2 al Normativului în construcție moldovenesc E.03.03:2018 „Siguranța la incendii, instalații de semnalizare și avertizare la incendiu” (aprobat și pus în aplicare prin ordinul ministrului Economiei și Infrastructurii nr. 200 din 07.08.2019, cu aplicare din 16.08.2019) noțiunea de întreținere tehnică se definește ca lucrări periodic efectuate, la intervale de timp stabilite, pentru verificarea, prevenirea și, dacă este necesar, repararea instalației pentru ai menține funcționalitatea (inclusiv curățarea, calibrarea, reglarea și înlocuirea).
Reieșind din scopul achiziției publice, separarea serviciilor de întreținere de cele de reparație ar crea impedimente sau ar îngreuna îndeplinirea (asumarea) obligațiunilor contractuale de către prestator.
Reparația sistemelor/echipamentelor urmează a fi efectuate de acelaș operator economic, deoarece întreținerea tehnică și reparația, în acest caz sunt inseparabile.
Astfel în ofertă trebuie de inclus suma pentru întreținerea sistemelor plus suma pentru reparații cu completarea tabelului anexat la specificația de preț. Suma totală va constitui oferta ce urmează a fi plasată pe platforma.
Dacă pe parcursul derulării contractului nu se vor depista piese uzate, care necesită a fi înlocuite, achitări din suma de 27 000 lei nu se vor efectua.
Buna ziua, tinem sa remarcam ca prestarea serviciilor de proiectare, instalare si intretinere a sistemelor de alarmare este permisa nu doar de catre Autorizatie dar si de catre Licenta de activitate eliberata de catre Camera Licentierii de Stat, in componenta careia este stipulata permiterea prestarii serviciilor respective. Respectiv Operatorii Economici pot prezenta Autorizatia sau Licenta de activitate.
Buna ziua, autoritatea contractantă solicită prezentarea obligatorie a Autorizației, prevăzute de Legea privind activitatea particulară de detectiv și de pază nr. 283-XV din 04.07.2003.
În cazul în care operatorul economic deține Licența eliberată de Camera Licențierii de Stat conform Legii privind reglementarea prin licențiere a activității de întreprinzător nr. 451-XV din 30.07.2001 (abrogată la 27.10.2017), însă Licența este valabilă pe perioada anului 2022 și prevede expres permiterea prestării serviciilor de proiectare, instalare și întreținere a sistemelor de alarmare, a componentelor acestora, precum și exploatarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor, atunci aceasta va fi acceptată.