Achiziție - Lucrări publice de reabilitare a trotuarelor

Achiziție Primaria Inești

Informație generală

Primaria Inești
1007601005501
Lucrări publice de reabilitare a trotuarelor
398,490.00 MDL
activ
ocds-b3wdp1-MD-1645079286215

Lucrări publice de reabilitare a trotuarelor


COP
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
17/02/2022 08:42
clarificări
26/02/2022 08:51
depunere
06/03/2022 08:51
deschidere oferte
06/03/2022 08:51
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 06/03/2022 06:51
Trezoreria de Stat

suma planificată 398,490.00 MDL

Surse proprii

suma planificată 398,490.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
398,490.00 MDL 45230000-8 Lucrări publice de reabilitare a trotuarelor 1 Unitate 15.03.2022 - 15.06.2022
s, Inești

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
duae_ro_.signedeligibilityCriteriaAchizițieDUAE17/02/2022 08:42Descarca
ds_lucrari.doc 2022.signedevaluationCriteriaAchizițieDOCUNENTE STANDART17/02/2022 08:42Descarca
Inesti trotuar (1) (2).signedbillOfQuantityAchizițieCAIET DE SARCINI17/02/2022 08:42Descarca
anunt_de_participare_ (2).signedbiddingDocumentsAchizițieANUNT DE PARTICIPARE17/02/2022 08:42Descarca

Persoană de contact

Clarificări

ISO 45001:2018
pentru Achiziție
23.02.2022 16:14

Din ce considerent sa inclus certificatul ISO 45001? Solicitam excluderea acestui punct pe baza legislatiei RM si deciziei ANSC. Va transmitem o sectiune din aceasta decizie. Subsecvent, cu referire la art. 73 din Legea nr. 131/2015 citat de către autoritatea contractantă, se reține că acesta reglementează „Condițiile speciale de executare a contractului de achiziții publice”, care sunt stabilite de către autoritatea contractantă în anunțul de participare și urmează a fi implementate pe parcursul derulării/executării contractului de achiziție atribuit în scopul asigurării îndeplinirii obiectivelor stabilite de norma prenotată, iar având în vedere faptul că standardul ISO 45001:2018 reflectă modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul de management implementat, în partea ce ține de domeniul sănătății și securității ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice. Astfel, Agenția apreciază faptul că autoritatea contractantă eronat a identificat, reieșind din prevederile enunțate mai sus, condițiile speciale care țin de executarea viitorului contract de achiziții publice, care ar determina în consecință „îmbunătățirea condițiilor de muncă și securitatea muncii”. În context, este de menționat că Agenția nu pune la îndoială necesitatea executării lucrărilor care constituie obiectul procedurii de achiziție publică litigante de către ofertanți calificați, cât și impunerea unor condiții speciale de executare a acestora, având în vedere regulile impuse în acest sens de către organizațiile de profil, fapt menționat în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației, însă aceste cerințe/condiții urmează a fi stabilite prin prisma prevederilor legislației din domeniul achizițiilor publice, în măsura în care standardul contestat nu reprezintă un act permisiv care urmează a fi implementat/deținut în mod obligatoriu de către operatorii economici.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

24.02.2022 08:51

autoritatea contractantă a procedat conform legislației și mai sus am expus baza legală. cerințele date sunt la solicitarea finanțatorului extern. Chiar și Agenția de constații informează că nu trebuie să luam ca bază prevederile examinate anterior sunt cazuri specifice la fiecare procedură aparte. aveți dreptul să contestați incuderea certificatului in documentația de atribuire.

... afișează tot conținutul

Solicitarea actelor pentru crit de calificare.
pentru Achiziție
18.02.2022 14:28

Buna ziua.
Luând în considerare faptul că atât finanțatorul extern cât și cerințile impuse EXCLUSIV doar de către acesta nu sunt publicate, astfel prin faptul că se solicită prezentarea unor acte care nu sunt cu caracter obligatoriu și acestea nu se regăsesc în lista Documentației Standart pentru realizarea achizițiilor publice în conformitate cu ordinul Nr. 69 din 07.05.2021 se incalcă art.7 din Legea 131/2015
Așadar solicităm excluderea punctelor care nu sunt expres prevăzute de lege.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.02.2022 11:14

În conformitate cu Articolul 22, (3), L. 131/2015 unde expres este expus că autoritatea contractantă are dreptul să solicite informații referitor la asigurarea controlul calității, informații referitor la pregătirea profesională, informații privind protecția mediului. Conform art. 23 autoritatea contractantă poate să solicite prezentarea unor certificate, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii. În urma acestor solicitări autoritatea contractantă , conform art. 22, (4) a indicat în documentaţia de atribuire şi cerințele solicitate.

... afișează tot conținutul

Participanți

Lucrări publice de reabilitare a trotuarelor 398,490.00 MDL
06/03/2022 07:37
330,763.86 MDL
Ofertă acceptată
04/03/2022 17:32
382,299.93 MDL
Ofertă refuzată