Achiziție - Servicii curațenie

Achiziție IMSP Asociația Medicală Teritorială Botanica

Informație generală

Servicii curațenie
2,400,000.00 MDL
desemnare câștigător
ocds-b3wdp1-MD-1633765284583

Servicii curațenie


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
09/10/2021 10:53
clarificări
05/11/2021 11:50
depunere
01/12/2021 12:50
deschidere oferte
01/12/2021 12:50
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 09/10/2021 07:42
Trezoreria de Stat

suma planificată 2,400,000.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
2,400,000.00 MDL 90900000-6 Servicii curațenie 1 An 01.12.2021 - 30.12.2022
bd.Dacia 5/2

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
anunț_de_participare_2022 (2).semnat.pdftenderNoticeAchiziție-18/10/2021 09:50Descarca
anunț_de_participare_2022 (2).pdftenderNoticeAchiziție-18/10/2021 08:48Descarca
anunț_de_participare_2022.semnat.pdftenderNoticeAchiziție-09/10/2021 10:53Descarca
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021_botanica.semnat.pdfbiddingDocumentsAchiziție-09/10/2021 10:53Descarca
duae_-_formularul_72.semnat.pdfevaluationCriteriaAchiziție-09/10/2021 10:53Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Autorizația sanitară punct 11
pentru Achiziție
12.10.2021 11:19

Genul de activitate (Activități de întreținere și curățare a clădirilor)nu se supune autorizării sanitare pentru funcționare. temei legal: art. 23(2), din Legea nr 10-XVi din 02.03.2009 privind supravegherea de stat a sănîtății publice; Anexa nr.4 la legea nr.231 din 23.09.2010 cu privind la comerțul interior; Art. 6 alin (8) din legea nr. 160 din 22.07.2011 priving reglementarea prin autorizare a activitâții de întreprinzător; Anexa nr.1 la HG nr 1014 din 17.10.2018 cu privire la aprobarea Metodologiei controlului de stat asupaq activitâții de întreprinzător în baza analizei riscurilor efectuate de către ANSP. Vă rugăm să schimbați punctul 11 criterilor prvind eligibilitatea operatorului economici.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

18.10.2021 08:52

Verificat. Corectam

... afișează tot conținutul

Personal Docum de standart
pentru Achiziție
21.10.2021 09:35

În ce legi ale Republicii Moldova ați fost ghidați la calcularea numărului de persoane?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.10.2021 09:59

experiența anilor precedenți. cantitatea minimă recomandată

... afișează tot conținutul

valoarea estimată
pentru Achiziție
21.10.2021 09:39

Când ați calculat valoarea estimată fără TVA la 2.400.000, ce remunerație pentru personalul de serviciu ați prevăzut?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.10.2021 09:59

este valoarea estimativă. operatorul economic urmează să prezinte descifrarea costului ofertei

... afișează tot conținutul

Utilaje
pentru Achiziție
21.10.2021 09:53

mașină pentru curățenie pe bază de acumulator sau baterie cu capacitatea de
prelucrare a 310 m2 – 1 unit. Costul unei mașini de spălat pardoseală începe de la 25.000 de euro și considerați că este indicat să cumpărați o astfel de mașină?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.10.2021 09:59

operatorul economic trebuie să fie asigurat de așa utilaj

... afișează tot conținutul

Zonă de risc
pentru Achiziție
21.10.2021 09:58

Aveți o zonă de risc specială care este necesară pentru curățarea personalului?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

24.10.2021 15:56

In caietul de sarcini sunt descrise zonele de risc

... afișează tot conținutul

Personal
pentru Achiziție
26.10.2021 11:47

Conform articolului 35 din Legea LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achizițiile publice: (1) Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. (2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, cît mai repede posibil, la orice clarificare solicitată ...

Prin urmare, vrem să punem și întrebarea cum a fost calculat numărul de persoane la 45?

Conform Articolul 37. Regulile privind descrierea bunurilor, lucrărilor şi serviciilor din Legea LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achizițiile publice. Punct 7) Specificaţiile tehnice se vor baza pe standardele naționale și internaţionale, pe reglementările tehnice şi normativele naţionale, după caz. Prin urmare, personalul nu poate fi calculat (experiența anilor precedenți). De asemenea, mai ținem să menționăm că personalul nu se află sub conducerea spitalului de mai bine de 5 ani, deoarece acest tip de serviciu este asigurat de firme de curățenie, ceea ce confirmă și faptul că instituția din Medina nu are capacitatea de a calcula (experiența anilor precedenți).

Ce legi și reglementări ați urmat atunci când calculați personalul?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.10.2021 13:41

Numarul de personal a fost calculat reieșind din unitățile de personal cu atribuții în exercitarea curațeniei pe care IMSP AMT Botanica le-a avut pînă la externalizarea servicului dat. Totodată, acest număr a fost determinat și din personalul care de facto efectuiază servicile de curațenie pe parcursul anilor contractării serviciilor date.

... afișează tot conținutul

Personal cantitatea minimă recomandată Conform răspunsului dvs la a doua întrebare
pentru Achiziție
26.10.2021 12:33

Dorim să menționăm că opusul răspunsului dumneavoastră este scris în documente standard. Și anume (Numărul de personal care va presta serviciile conform regimului de muncă prestabilit și cerințelor caietului de sarcini: 45 persoane: în CCD – 12 persoane, în CMF nr.1 - 7 persoane, în CMF nr.2 - 15 persoane, în CMF nr.3 - 9 persoane, în CS Muncești - 2 persoane) Nu sunt minimă recomandată, ci se referă la CONDIȚIILE SPECIALE A CONTRACTULUI, Și asta înseamnă că sunt un criteriu de selecție obligatoriu și un criteriu de execuție. Vă reamintim că conform Articolul 22. Capacitatea tehnică şi/sau profesională Legea LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achizițiile publice (2) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de servicii…
c) informații referitoare la personalul / organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al activității angajamentului de participare a fost oferit de către ofertant / candidat, on special pentru asigurarea controlului calității;
d) informații referitoare la studiile, pregătirea profesională și calificarea personală de conducere, precum și ale persoanelor responsabile pentru îndeplinirea contractului, dacă acestea nu sunt factori de evaluare stabiliți art. conform prevederilor 26 alin. (7);
e) declarația referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat și ale cadrelor de conducere în ultimii 3 ani;
Cerința dumneavoastră determină numărul specific de personal 45. Prin urmare, vă rugăm să modificați documentele de standard în conformitate cu răspunsul dvs la a doua întrebare din lista de clarificai.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.10.2021 13:44

Numarul de personal a fost calculat reieșind din unitățile de personal cu atribuții în exercitarea curațeniei pe care IMSP AMT Botanica le-a avut pînă la externalizarea servicului dat. Totodată, acest număr a fost determinat și din personalul care de facto efectuiază servicile de curațenie pe parcursul anilor contractării serviciilor date.
Va rugăm mult, nu blocați procedura. daca aveți întrebări telefonați și răspundem la toate întrebările, sau doriți să faceți cunoștință cu spațiile, vă invităm la noi. Va fi asigurat acces și prezentate planurile la încăperi, dacă este nevoie pentru efectuarea calcului. mulțumim mult pentru înțelegere!

... afișează tot conținutul

teritoriului extern adiacent
pentru Achiziție
26.10.2021 13:22

Câți metri pătrați pentru curățarea zonei exterioare pentru fiecare diviziune?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.10.2021 14:11

CCD - 2107,3 m2; CMF nr.1 - 2470,5 m2; CMF nr.2 - 4820,9 m2; CMF nr.3 - 2147,3m2; CS Muncești - 500 m2

... afișează tot conținutul

Suprafata
pentru Achiziție
26.10.2021 14:38

În anii precedenți, suprafața pentru curățarea spațiilor interioare era de 15209,20 mp, iar anul acesta, această suprafață este de 12347,87 mp. Numărul de personal necesar conform licitațiilor anterioare a fost de 74, anul acesta 45. Dacă faci calcule matematice simple, atunci 12347,87 / 15209,20 * 100% = 81%. Să facem același calcul pentru personal 74 * 81% = 60 de persoane. Întrebarea din ce calcule a fost optimizarea unei persoane pentru 15 persoane sau o diferență de 20% bazată pe calcule matematice?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.10.2021 14:44

In caitul de sarcini este descifrat fiecare birou unde va fi prestate serviciile de curațenie.
Numarul de personal a fost calculat reieșind din unitățile de personal cu atribuții în exercitarea curațeniei pe care IMSP AMT Botanica le-a avut pînă la externalizarea servicului dat. Totodată, acest număr a fost determinat și din personalul care de facto efectuiază servicile de curațenie pe parcursul anilor contractării serviciilor date.

... afișează tot conținutul

Legea
pentru Achiziție
26.10.2021 15:26

De asemenea, vă reamintim că vă rugăm să vă dați un răspuns care nu se bazează pe presupunerile dumneavoastră, dar pe baza unor acte legislative și în conformitate cu legea. articolului 35 din Legea LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achizițiile publice: (1) Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. (2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, cît mai repede posibil, la orice clarificare solicitată ... Articolul 37. Regulile privind descrierea bunurilor, lucrărilor şi serviciilor (9) Specificaţiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire şi nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrîngă concurenţa între operatorii economici. (10) Fără a aduce atingere normelor tehnice obligatorii la nivel național, în măsura în care sînt compatibile cu reglementările internaționale, specificațiile tehnice se formulează în unul din următoarele moduri: b) făcînd trimitere la specificații tehnice și, în ordinea preferinței, la standardele naționale care transpun standarde europene, la evaluări tehnice naționale/europene, specificații tehnice comune, standarde internaționale, alte sisteme de referință tehnice instituite de către organismele de standardizare naționale/europene sau – în lipsa oricăror dintre acestea – la standarde naționale, la agremente tehnice naționale sau specificații tehnice naționale referitoare la proiectarea, calcularea și execuția lucrărilor și la utilizarea bunurilor; fiecare trimitere este însoțită de mențiunea „sau echivalent”; De asemenea, dacă luăm în considerare standardele internaționale ale The Official ISSA Cleaning Times, atunci îți trebuie 12347,87 / 350 = 35 de persoane pentru 8 ore, dar programul tău de zile lucrătoare și luând în considerare sâmbăta este în medie de 11,5 ore pe zi, ceea ce înseamnă că aplicăm un coeficient de 11 ,5 / 8 = 1,43. Total 1,43 * 35 = 50 de persoane. Prin urmare, vă rugăm să indicați ce acte normative ați folosit pentru calcul? Prin urmare, vă rugăm să modificați clauza din documentația standard în care 45 de persoane fac parte din contract și criteriile de selecție pentru redactare (număr minim recomandat). Pentru că calculele DVS. nu au o bază legitimă.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

03.11.2021 11:52

Numărul de 45 persoane a fost determinat reieșind din următoarele aspecte normative, cât și necesitățile evaluate de autoritatea contractantă:
1. În temeiul Ordinului Ministerului Sănătății nr. 46/2016 cu privire la modificarea și completarea Ordinului nr. 695/2010, autoritatea contractantă a determinat suprafața care revine la o persoană pentru exercitarea lucrărilor de curățenie – cca 280 m 2 .
2. Suprafața totală nu poate fi inclusă în calculul exact pentru a determina normativul ce revine la o persoană, deoarece periodicitatea serviciilor de curățenie diferă, ceea ce compensează zilele de sâmbăta, invocate de dumneavoastră în întrebare.
3. Menționăm că regimul de muncă al instituției în zilele de sâmbăta este redus. Totodată, nu toți specialiștii activează în zilele respective, context în care, lucrările de curățenie vor fi exercitate conform programului prestabilit de autoritatea contractantă și nu vor fi prestate în volum deplin.

... afișează tot conținutul

Utilaje
pentru Achiziție
26.10.2021 15:32

Conform solicitării dvs. din paragraful 6. Echipamentele, instalaţiile, utilajele, sculele, instrumentele, dispozitivele şi alte obiecte necesare pentru prestarea serviciilor.
Utilaje: - mașină pentru curățenie pe bază de acumulator sau baterie cu capacitatea de
prelucrare a 310 m2 – 1 unit.
Conform standardelor europene The Official ISSA Cleaning Times suprafata minima pentru curatenie de catre o persoana este de 350 mp. În ce scopuri ar trebui o firmă de curățenie să aibă o mașină de spălat pentru curățarea 310 mp, atunci când se achiziționează mașini de spălat pardoseli pentru optimizarea resurselor umane și eficiența curățării unor suprafețe mari de minim 1500 mp? Daca firma nu are o astfel de masina, aceasta firma va fi descalificata?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

03.11.2021 11:52

Menționăm, că autoritatea contractantă a solicitat prestarea serviciilor de curățenie cu utilizarea unei mașini de curățenie pe bază de acumulator doar în cadrul unei subdiviziuni - Centrul Consultativ Diagnostic, unde zilnic se înregistrează un flux impunător de pacienți. Utilizarea acestui dispozitiv este o cerință pentru a asigura securitatea pacienților, prin evitarea traumatismelor din cauza podelei umede, formate de la aplicarea altor metode de prelucrare a suprafețelor.

... afișează tot conținutul

ordin
pentru Achiziție
26.10.2021 15:54

Dacă utilizați această ordine, atunci 57% se referă la 45 dintre aceste persoane?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

03.11.2021 11:52

Normativul cu privire la suprafață a fost calculat în baza ordinului Ministerului Sănătății, reieșind din faptul că autoritatea contractantă este instituție medico-sanitară publică. Salarizarea personalului de către ofertant se efectuiază în temeiul cadrului normativ care reglementează garanțiile salariale în sectorul real, conform formei de organizare juridică a ofertantului.

... afișează tot conținutul

Personal
pentru Achiziție
03.11.2021 15:52

În acest caz, numărul de persoane pe care îl indicați ca criteriu de selecție, nu îl puteți conta pe baza actelor legislative ale Ministerului Sănătății. Permiteți-mi să repet că acest lucru încalcă și legile de mai sus. Prin urmare, schimbați documentele standard (Numărul de personal care va presta serviciile conform regimului de muncă prestabilit și cerințelor caietului de sarcini: 45 persoane: în CCD – 12 persoane, în CMF nr.1 - 7 persoane, în CMF nr.2 - 15 persoane, în CMF nr.3 - 9 persoane, în CS
Muncești - 2 persoane).

... afișează tot conținutul

Răspuns:

03.11.2021 17:16

În conformitate cu alin.1 al art.14 al Legii privind achiziţiile publice, nr.131/2015, (1) Autoritatea contractantă îşi exercită atribuţiile prin intermediul unui grup de lucru, creat în acest scop din funcţionari şi specialişti cu experienţă profesională în domeniul achiziţiilor publice, din cadrul autorităţii contractante, în limitele personalului scriptic.
Conform p.13 al Regulamentului cu privire la modul de planificare a contractelor de achiziţii publice, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. nr. 1419 din 28 decembrie 2016, 13. Planul de achiziţii publice: 1) se coordonează cu bugetul entităţii publice în corespundere cu strategia de dezvoltare a entităţii; 2) se întocmeşte, într-o primă variantă, înainte de elaborarea propunerii de buget; 3) se definitivează după aprobarea bugetului propriu al autorităţii contractante.
Totodată, atragem atenția asupra prevederilor alin.3 al art.15 al Legii privind achiziţiile publice, nr.131/2015, conform căruia, (3) În exercitarea atribuţiilor, membrul grupului de lucru, precum și specialistul certificat în domeniul achizițiilor publice sînt autonomi, imparțiali şi se supun numai legii. Se interzice exercitarea oricărei influențe cu scopul de a determina membrul grupului de lucru, precum și specialistul certificat în domeniul achizițiilor publice, să îşi îndeplinească atribuţiile contrar prevederilor prezentei legi, iar în conformitate cu Legea integrității, nr.82/2017, prin noțiunea de influenţă necorespunzătoare se înțelege imixtiune în activitatea profesională a agentului public din partea terţelor persoane, manifestată prin presiuni, ameninţări sau rugăminţi, în vederea determinării acestuia să își desfăşoare activitatea profesională într-un mod anumit, atunci cînd imixtiunea dată este ilegală şi nu este însoţită de promisiunea, oferirea sau darea, personal sau prin mijlocitor, de bunuri, servicii, privilegii sau avantaje sub orice formă, ce nu i se cuvin (nu întruneşte elementele unei infracţiuni).

... afișează tot conținutul

Participanți

Servicii curațenie 2,400,000.00 MDL
01/12/2021 12:34
2,157,820.80 MDL
Ofertă refuzată
01/12/2021 09:16
2,318,179.20 MDL
Ofertă refuzată
01/12/2021 11:37
2,512,619.10 MDL
Ofertă acceptată