Pastile pe bază de clor stabil în soluție de lucru și cu spectru larg de acțiune.
Ambalate în borcane.
Categoria de produs: biodistructiv.
Grupa principal: Tip de produs 2 și 4 .
Modul de utilizare: produse utilizate pentru dezinfectarea aerului, suprafețelor, materialelor, echipamentelor și mobilierului, care nu sunt în contact direct cu produsele alimentare.
Să fie utilizat la dezinfectarea echipamentelor, containerelor, obiectelor de inventor, suprafețele sau conductele folosite pentru producer, transportul , depozitarea ori consumul produselor alimentare.
Termen de valabilitate a produsului este minim un an din momentul 1ivrării.
Termen de valabilitate a produsului să fie nu mai putin de 24 luni
suma planificată 111,688.00 MDL
| Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
|---|---|---|---|---|
| 111,688.00 MDL | 24400000-8 | Pastile dezinfectante | 178700 Bucata |
28.09.2021 - 31.12.2021 str. Aleco Russo, 57 |
Respectati decizia ANSC cu Nr. 03D-598-21 Data: 24.08.2021. Unde calculul necesităților în produse biocide se efectuează pentru fiecare domeniu de utilizare a produsului, în litri soluției de lucru. Timpul de expunere, Spectrul de activitate.
bună ziua, AC - achiziționează produsul în baza Ordinului Ministerului Educație, Culturii și Cercetarii nr.253 din 11.10.2017 privind ”Standartele Minime de Dotare a Instituției de Educație Timpurie” compartimentul XII Depozite lit.d) depozite pentru detergenți și dezinfectanți NORMELE DE DETREGENȚI LA DEPOZIT (pentu instituția cu 4 grupe de copii) pentru un trimestru -3 luni și sbpunct.d) Dezinfectanți cu următoruul cuprins ”-pastile 1320 pastile”.
Conform LEGII 131/15, art. 40, alin.1-”autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili în documentaţia de atribuire orice cerinţă, criteriu, regulă şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire”
Buna ziua,cele expuse mai sus ati mentionat si la procedura de contestare a lotului dat. ANSC va explicat interpretarea si aplicarea legislatiei in vigoare conform deciziei Nr. 03D-598-21 din 24.08.2021. Unde Dumneavoastra sunteti obligati sa respectati si sa nu va depasiti atributiile de serviciu.Faptul ca dumneavoastra faceti referire la anumite ordine, norme, nu semnifica ca sunteti corecta sau interpretati corect.Pentru aceasta sunt organele competente.Respectati decizia ANSC Nr. 03D-598-21 din 24.08.2021.O zi buna.
va rog vă conformați următorului ghid de utilizare:
https://tender.gov.md/ro/content/ghid-de-specifica%C8%9Bii-tehnice
cap. 3 DEZINFECTANȚI pagina 11
Tipul produsului 2 si 4
tabelul 1. Specificații tehnice pentru achiziționarea produselor biodistructive
în ce scopuri va fi utilizat pentru AC
Tipul produsului este doar 1 si 2, patru nu-i in tabel
3. DEZINFECTANȚI
1. Domeniul de aplicare
2. Clasificarea
3. Specificații tehnice
Domeniul de aplicare:
Produsele biodistructive reprezintă substanţe active şi preparate, conţinînd una sau mai multe substanţe active, prezentate sub o formă în care sunt livrate utilizatorului, destinate distrugerii, împiedicării, anihilării organismelor dăunătoare, prevenirii acţiunilor acestora sau combaterii lor în orice mod, printr-o acţiune chimică sau biologică (pct. 2, lit. h) din Regulamentul sanitar privind stabilirea condițiilor de plasare pe piață a produselor biodistructive, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 564 din 10 septembrie 2009.
Fișa tehnică reglementează achiziția produselor biodistructive utilizate pentru dezinfecție în instituții medico-sanitare pentru a distruge majoritatea, sau toate microorganismele patogene, cu excepţia sporilor bacterieni de pe obiectele din mediul inert.
Clasificarea:
În cazul produselor biodistructive, legislația în vigoare prevede 4 grupe principale de produse:dezinfectanţi și produse biodistructive generale; produse de întreţinere; produse de combatere a paraziţilor și alte produse biodistructive (Anexa nr. 1 la din Regulamentul sanitar privind stabilirea condițiilor de plasare pe piață a produselor biodistructive).
Dezinfectanţii şi produsele biodistructive generale, categorie care exclude produsele de curăţare fără efect biodistructiv, inclusiv detergenţii lichizi, prafurile și produsele similare (Grupa principală 1) care pot fi utilizate în instituții medico-sanitare care sunt redate în prezenta Fișă, se clasifică în:
produse biodistructive pentru igiena umană - sînt produse biodistructive utilizate pentru igiena umană (Tipul de produse 1).
dezinfectanţi de uz casnic, pentru domeniul sănătăţii publice şi alte produse biodistructive - produse utilizate pentru dezinfectarea aerului, suprafeţelor, materialelor, echipamentelor şi mobilierului, care nu sînt în contact direct cu produsele alimentare sau hrana pentru animale, folosite în uzul casnic, în locurile publice sau în scopuri industriale, inclusiv spitale, precum şi produse algicide. Produsele sînt destinate pentru piscine, acvarii, ape de bazin sau alte ape; sisteme de climatizare; pereţii şi podelele din instituţiile medicale sau de alt tip; toaletele ecologice, apele reziduale, deşeurile de la spitale, sol sau alte substraturi (terenuri de joacă) (Tipul de produs 2).
produse biodistructive de igienă veterinară - produsele din această categorie sînt produse biodistructive utilizate pentru igiena veterinară, inclusiv produse folosite în zonele în care se cresc, se adăpostesc sau se transportă animale.
dezinfectanţi pentru suprafeţele în contact cu produsele alimentare sau hrana pentru animale - sunt utilizate pentru dezinfectarea echipamentelor, containerelor, obiectelor de inventar, suprafeţelor sau conductelor folosite pentru producerea, transportul, depozitarea ori consumul produselor alimentare, hranei pentru animale sau al băuturilor (inclusiv apa potabilă) de uz uman şi animalier (Tipul de produs 4).
dezinfectanţi pentru apa potabilă - produse utilizate pentru dezinfectarea apei potabile (pentru consum uman şi animalier) (Tipul de produs 5).
În funcție de tipul de microorganisme patogene distruse şi avînd în vedere timpul de contact necesar substanţelor dezinfectante pentru a distruge microorganismele, dezinfecţia, în conformitate cu Ghidul de supraveghere și control în infecțiile nosocomiale (pct. 3.2.5), aprobat prin Ordinul Ministerului Sănătății nr. 51 din 16 februarie 2009, se clasifică în 3 nivele:
dezinfecţie de nivel înalt - realizează distrugerea tuturor microorganismelor, cu excepţia unui număr mare de spori bacterieni. Timpul de contact necesar al substanței chimice cu substratul tratat trebuie să fie de cel puțin 20 minute;
dezinfecţie de nivel mediu - realizează distrugerea Mycobacterium tuberculosis, virusurilor și a fungilor a tuturor bacteriilor în formă vegetativă, dar nu şi a sporilor bacterieni. Timpul de contact necesar al substanței chimice cu substratul tratat este 10 minute;
dezinfecţie de nivel scăzut - poate distruge cele mai multe bacterii în forma vegetativă, unele virusuri, unii fungi, dar nu distruge microorganisme rezistente, cum sunt Mycobacterium tuberculosis, sau sporii bacterieni. Timpul de contact necesar al substanţei chimice cu substratul tratat este de sub 10 minute.
În dependență de suportul tratat dezinfectanții pot fi destinați pentru:
suprafeţe (exemplu: pavimente, pereți, uși, ferestre, mobilier, mese de operație, mese pentru instrumentar, mese de înfășat, mese de lucru în laborator, mușamale din cauciuc sau plastic, cărucioare, brancarde, etc);
obiecte sanitare, recipiente de colectare, materiale de curățenie (exemplu: băi, băițe pentru copii, chiuvete, bazine de spălare; ploști, olițe, urinare, recipiente pentru colectarea de produse patologice; grupuri sanitare (WC, bazine, scaune WC), sifoane de pardoseală, sifoane de scurgere);
lenjerie și echipament de protecție;
zone de preparare și distribuire a alimentelor;
instrumente și echipamente*;
igiena mâinilor.
* Pentru instrumentarul și echipamentu medical pot fi utlizate produse clasate la dispozitive medicale reglementate prin Legea nr. 92 din 16 aprilie 2012 cu privire la dispozitivele medicale și care nu sunt subiectul prezentei Fișe.
Specificaţii Tehnice (cu titlu de exemplu):
În ceea ce privește dezinfectanții trebuie precizate în mod obligatoriu următoarele aspecte (Tab. 1):
grupa principală;
tipul de produse;
domeniul;
utilizare;
activitatea produselor biodistructive;
componența după substanța (substanțele) activă(e);
forma produsului;
ambalare;
termen de valabilitate;
cantitatea.
Tabelul 1. Specificații tehnice pentru achiziționarea produselor biodistructive
Nr. d/o Grupa principală Tipul de produse Domeniul Utilizare Activitatea produselor biodistructive Componența după substanța (substanțele) activă(e) Forma produsului Ambalare Termen de valabilitate* Cantitatea
1. 1 1 Igiena umană Dezinfecția antiseptică/ igienică a mîinilor în domeniul sănătății publice bactericidă Produse ce conțin cel puțin o substanță activă din cel puțin din grupa de substanțe - Alcooli Lichid sau gel Flacon, plastic, volum nu mai mult 1,0 l cu dozator încorporat Minimum 1 an x
2. 1 1 Igiena umană Dezinfecția chirurgicală a mâinilor în domeniul sănătății publice bactericidă Produse ce conțin cel puțin o substanță activă din cel puțin din grupa de substanțe – Alcooli Clorhexidina Lichid Flacon, plastic, volum nu mai mult 1,0 l cu dozator încorporat Minimum 1 an x
3. 1 2 Domeniul sănătății publice Dezinfecția suprafețelor virulicidă Produse ce conțin cel puțin o substanță activă din cel puțin din grupa de substanțe – Alcooli și/sau Săruri Cuaternare de Amoniu Șervețele de bumbac, dimensiuni minimum 10x15cm Recipient plastic a câte maximum 100 bucăți Minimum 1 an x
4. 1 2 Domeniul sănătății publice Dezinfecția suprafețelor virulicidă Produse ce conțin cel puțin 2 substanțe active din cel puțin 2 grupe de substanțe –Săruri Cuaternare de Amoniu și Aldehide Lichid Flacon cu volum nu mai mare de 1,0 l Minimum 1 an x
5. 1 2 Domeniul sănătății publice Dezinfecția instrumentarului, echipamentului medical virulicidă Produse ce conțin cel puțin una din următoarele substanțe: Peroxid de hidrogen, acid piracetic, perborat de natriu Lichid sau praf Recipient nu mai mult de 1,0 l/kg Minimum 1 an x
6. 1 2 Domeniul sănătății publice Dezinfecția suprafețelor sporicidă Clor activ Tablete pastile/ comprimate Flacon, plastic, volum nu mai mult 1,0 l Minimum 1 an x
7. 1 2 Domeniul sănătății publice Dezinfecția suprafețelor virulicidă Produse ce conțin cel puțin 3 substanțe active din cel puțin 3 grupe de substanțe –Săruri Cuaternare de Amoniu și Aldehide Formol Spray Recipient nu mai mult de 1,0 l/kg Minimum 1 an x
*Notă: Autoritatea contractantă, în cazul achiziției preparatelor biodistructive își va stabili cerințele proprii (acțiunea dezinfectantului, timpul de expoziție etc.) reieșind din specificul instituției și necesitățile proprii.
Criterii de alegere a dezinfectanților:
să aibă spectrul de activitate adecvat obiectivelor fixate;
să fie compatibil cu materialul pe care se aplică;
să fie uşor de dozat;
Cerinţe generale obligatorii:(cerințele respective urmează a fi reflectate de autoritățile contractante în documentele de atribuire și rezidă în obiectul achiziției)
1. Documente obligatorii specifice:
Certificat de înregistrare de stat/avizare sanitară a produselor eliberat de Ministerul Sănătății al RM
Fișă tehnică de securitate în limba de stat (pct. 106 al Regulamentului sanitar)
Instrucțiune de utilizare, dacă produsul este însoțit de instrucțiune de utilizare în limba de stat (pct. 106 al Regulamentului sanitar)
2. Criteriul de evaluare – per poziție corespunzătoare specificațiilor tehnice și cel mai mic preț pentru:
a) Poziția nr. 1 și 2 – per 1 litru soluție concentrată;
b) Poziția nr. 3 – pentru 1 șervețel;
c) Poziția nr. 4 și 5 – pentru 1 litru soluție de lucru pentru actuivitate virulucidă expoziția 60* minute;
d) Poziția nr. 6 – pentru 1 gr substanță activă – clor;
e) Poziția nr. 7 – pentru 1 litru soluție de lucru expoziția 60* minute.
* Timpul de expunere poate fi modificat în funcție de specificul de activitate a instituție.
Timpul de expunere poate fi modificat în funcție de specificul .... Este o abordare netransparentă ca factor de apreciere a celui mai bun produs. Conform lg 131 din 2015 privind achizitii publice stabileste clar faptul ca autoritatea contractanta este obligata sa expuna conditii clare de apreciere a produsului cistigator,nu ulterior dupa bunul plac.Va rugam cititi legislatia in vigoare,ulterior sa faceti modificarile cuvenite. CE modificare faceti ???
AC va fii nevoita sa anuleze procedura daca nu va este clar cerintele
Buna ziua...Necesitatea se face conform Hotărîrii medicului şef sanitar de stat al Republicii Moldova nr.2 din 30.04.2010 nu dupa bunul plac al AC.AC nu este in drept sa faca contrar legii dupa bunul plac.FACETI MODIFICARI.
AC va fii nevoita sa anuleze procedura daca nu va este clar cerintele
Buna ziua,analizind Lg 131 din 2015 ce modificari faceti?
AC va fii nevoita sa anuleze procedura daca nu va este clar cerintele
Buna ziua
Care este cantitatea litri solutiei de lucru, timpul si expozitia?
în dependentă de Marca produsului se va citi instructiunea si va fii stabilit ”cantitatea litri solutiei de lucru” - la moment nu putem favoriza careva OE
buna ziua.va rog sa concretizati , care este spectrul de actiune expozitia si de citi litri solutie de lucru aveti nevoie.
Timpul de expunere poate fi modificat în funcție de specificul de activitate a instituție
,,în dependentă de Marca'' Buna ziua.Nu încălcăţi principiul loialităţi şi transparenţei privind selectarea produsului celai mai eficient. Astfel de apreciere este contrar legii. Va rugam insistent sa faceti conditii de participare clare,ca sa nu fim nevoiti sa sesiyam Consiliul Concurentei etc. Va rugam corectati.
in cazul cind produsul dat era să fie evaluat după criteriul ”raport calitate pret”- AC era să tină cont de ”cantitatea litri solutiei de lucru”.
O achizitie publică nu poate fii evaluată pe baza a două criterii
Timpul de expunere poate fi modificat în funcție de specificul .... Este o abordare netransparentă ca factor de apreciere a celui mai bun produs. Conform lg 131 din 2015 privind achizitii publice stabileste clar faptul ca autoritatea contractanta este obligata sa expuna conditii clare de apreciere a produsului cistigator,nu ulterior dupa bunul plac.Va rugam cititi legislatia in vigoare,ulterior sa faceti modificarile cuvenite.Multumim.
bine
Va rugam cititi legislatia in vigoare,ulterior sa faceti modificarile cuvenite. Lg 131 din 2015,Capitolul V PUBLICITATEA ŞI TRANSPARENŢA,Capitolul VI CERINŢELE PRINCIPALE PRIVIND PROCEDURA DE ACHIZIŢIE PUBLICĂ etc....Va solicitam sa cititi legea ATENT.Multumim
Corect mentionat Capitolul VI CERINŢELE PRINCIPALE PRIVIND PROCEDURA DE ACHIZIŢIE PUBLICĂ art.40-(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili în documentaţia de atribuire orice cerinţă, criteriu, regulă şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire.
Buna ziua. Inainte de a da astfel de aprecieri de incalca legislatia in vigoare, cititi va rog Hotărîrii medicului şef sanitar de stat al Republicii Moldova nr.2 din 30.04.2010 ,ori adresativa cu o consultanta la ANSP. Faceti modificarile pentru a nu incalca legislatia in vigoare. Multumim.
AC- se va documenta în ceea ce priveste Hotărîrii medicului şef sanitar de stat al Republicii Moldova nr.2 din 30.04.2010, dar nu va uita de prevederile legale ce tine pentru o necesitatile institutiilor de educatie timpurii
Ce modificari veti face ,abordati prin raspunsul bine? Multumim
nu este de inteles intrebarea
Buna ziua.Deci dumneavoastra nu faceti apreciere a produselor dupa criteriul calitate pret? Acest fapt incalca lg 131/2015.Orice produs se apreciaza dupa pret si calitate...Nu incalcati legislatia in vigoare.
Domnule OE- daca nu participati după criteriu ”cel mai scăzut pret„ aveti doar de pierdut, daca solicitati un alt criteriu cum ar fii raport calitate pret- AC NU DISPUNE DE BANI PENTRU ACEST CRITERIU,
BANII ALOCATI SUNT PUBLICII,
...asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire.... Buan ziua va contraziceti...care este informatia completa!? care este spectrul de actiune expozitia si de citi litri solutie de lucru aveti nevoie.
AC va fii nevoita sa anuleze procedura daca nu va este clar cerintele
conform Lg 131 din 2015 este obligatia de a face modificari dupa pret calitate...faceti modificarile
inca odata mentionez- criteriul de evaluare este Criteriu de atribuire Preţul cel mai scăzut
Va solicitam sa faceti modificarile derigoare pentru a nu incalca legislatia...cerintele nu sunt clare...
inca odata mentionez- criteriul de evaluare este Criteriu de atribuire Preţul cel mai scăzut
CE modificare faceti ???
aveti posibilitatea să participati cu oferta dvs in sector privat si sai convingeti ca pastilele dvs sunt cele mai efective
Nu dati raspunsuri abuzive si neclare.Va rugam sa faceti modificari pentru a fi o licitatie clara si transparenta.
odata ce achizitia este publicata- este transparentă ce tine de cum sunt solicitate cerintele si criteriile sunt in baza Legii 131/15- art. 40 alin.1
dvs solicitati careva modificari in favoarea dvs ceea ce se are in vedere ca AC vă va favoriza- cerintele sunt pentru toti participantii si nu limitam participarea OE
Nu dati raspunsuri abuzive si neclare.Va rugam sa faceti modificari pentru a fi o licitatie clara si transparenta.
odata ce achizitia este publicata- este transparentă ce tine de cum sunt solicitate cerintele si criteriile sunt in baza Legii 131/15- art. 40 alin.1
dvs solicitati careva modificari in favoarea dvs ceea ce se are in vedere ca AC vă va favoriza- cerintele sunt pentru toti participantii si nu limitam participarea OE