Реконструкция детского сада нр.1 в г. Тараклия
suma planificată 4,669,170.87 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
4,669,170.87 MDL | 45200000-9 | Реконструкция детского сада нр.1 в г. Тараклия | 1 Bucata |
01.06.2021 - 31.12.2021 Taraclia, str. Lenin, 128 |
pozitiile 65-79 nu sunt corecte codurile, codurile date conform normativelor presupun montarea tevilor de plastic. Pentru montarea mufelor este cod separat la bucati. Sa produs o eroare deoarece titlul pozitiilor nu corespunde codului iar unitatea de masura a fost modificata. Oferiti indicatii, deoarece conform legii nu aveti dreptul sa modificati normativele. Trebuie sa operati modificari.
Caetul de sarcini si devizul sint elaborate de proectant (IPS Iprocom) si verificate de serviciul de verificare de stat
Au trecut expertiza devizele date? Din greselile depistate se intelege ca nu au fost verificate de expert.
Caetul de sarcini si devizul sint elaborate de proectant (IPS Iprocom) si verificate de serviciul de verificare de stat
in word aveti caietul de sarcini?
Numai PDF
pozitiile 14-22 nu sunt corecte codurile, codurile date conform normativelor presupun montarea tevilor de plastic. Pentru montarea mufelor este cod separat la bucati. Sa produs o eroare deoarece titlul pozitiilor nu corespunde codului iar unitatea de masura a fost modificata. Oferiti indicatii, deoarece conform legii nu aveti dreptul sa modificati normativele. Trebuie sa operati modificari.
Caetul de sarcini si devizul sint elaborate de proectant (IPS Iprocom) si verificate de serviciul de verificare de stat
pozitiile 28-33 nu sunt corecte codurile, codurile date conform normativelor presupun montarea tevilor de plastic. Pentru montarea mufelor este cod separat la bucati. Sa produs o eroare deoarece titlul pozitiilor nu corespunde codului iar unitatea de masura a fost modificata. Oferiti indicatii, deoarece conform legii nu aveti dreptul sa modificati normativele. Trebuie sa operati modificari.
Caetul de sarcini si devizul sint elaborate de proectant (IPS Iprocom) si verificate de serviciul de verificare de stat
De ce nu sau folosit coduri ce fac referire la mufa, cot, teu s.a. din normativ la bucata fara a opera modificari semnificative. SA20A, SA21D, SA20B, SA20B, SA21C, SA21E in normativul S au unitate de masura m si presupune montarea tevii. Mai jos aceleasi coduri fac referire la teava de diferite diametri. Pentru a nu incalca legea si normativele ar fi corect de utilizat normativul I, codul IC38A Piesa de racordare (fiting COT, MUFA), cu 2 imbinari, din polipropilena imbinate prin polifusiune cu teava din polipropilena armata, avind diametrul exterior de pina la 20,0 mm, inclusiv si IC38G Piesa de racordare (fiting TEU), cu 3 imbinari, din polipropilena imbinate prin polifusiune cu teava din polipropilena armata, avind diametrul exterior de pina la 20,0 mm, inclusiv. Codul modificat la diametru diferit.
Caetul de sarcini si devizul sint elaborate de proectant (IPS Iprocom) si verificate de serviciul de verificare de stat
pozitia 4 argumentati de ce sa utilizat codul SD03A (Robinet pentru lavoar sau spalator), codul dat presupune montarea bateriei amestecatoare (смеситель) dar in descriere (Вентиль запорный муфтовый 1561 бк ф 15мм). Nu e corect de aplicat la coduri arbitrare descrieri nepotrivite. In pozitia 6 se utilizeaza alt cod SD07E (in alte pozitii la fel) ce presupune montarea robinetului iar in descriere e ventil. Ar fi corect sa fie schimbat codul si aplicat corect.
Caetul de sarcini si devizul sint elaborate de proectant (IPS Iprocom) si verificate de serviciul de verificare de stat
Aceste norme de deviz contin urmatoarea mentiune (Nоrmеlе si mаrса resurselor cu valoarea 0 (zero) se determina dupa proiect) va rugam sa publicati descifrat consumul acestor resurse.
in fiecare pozitie din caet de sarcini (poziţiile 120-130) sint indicate toate marimile canalelor, inclusiv si grosimea metalului
pozitia 5 argumentati de ce sa utilizat codul SD03A (Robinet pentru lavoar sau spalator), codul dat presupune montarea bateriei amestecatoare (смеситель) dar in descriere (Вентиль запорный муфтовый 1561 бк ф 20мм). Nu e corect de aplicat la coduri arbitrare descrieri nepotrivite. In pozitia 6 se utilizeaza alt cod SD07E (in alte pozitii la fel) ce presupune montarea robinetului iar in descriere e ventil. Ar fi corect sa fie schimbat codul si aplicat corect. LA FEL LA TOATE POZITIILE SIMILARE.
Caetul de sarcini si devizul sint elaborate de proectant (IPS Iprocom) si verificate de serviciul de verificare de stat
pozitia 23 Ce inseamna - Смеситель CM-M Ни для мойки?
Baterie amestecatoare cu brat basculant stativa pentru lavoar sau spalator, indiferent de modul de inchidere, inclusiv pentru handicapati, avind diametrul de 1/2"
pozitia 24 Ce inseamna - Смеситель CM-M для душа?
Baterie amestecatoare pentru baie, cu dus flexibil
pozitia 45 Ce presupune (Душевая сетка на гибком шланге)? Dimensiuni?
Montarea unui dus cu tragator automat, cu diametrul de 1/2"
deviz intocmit haotic
Caetul de sarcini si devizul sint elaborate de proectant (IPS Iprocom) si verificate de serviciul de verificare de stat
pozitia 54 Ce grosime are vata minerala?
5 cm
pozitia 97 Ce dimensiuni se solicita pentru lavoiar?
Conform regulamentului sanitar pentru institutiile prescolare (HG nr.1211 din 04.11.2016)
pozitia 103 Ce se solicita concret? Ce inseamna descrierea - Кран водоразборный к мойке эммал?
Robinet de serviciu, simplu sau dublu cu racord, indiferent de modul de inchidere, avind diametrul de 3/8" - 1/2"
Duceti raspundere pentru raspunsuri si pentru calitatea finala a lucrarilor obtinute desinestatator
Nu e clara intrebarea
Potrivit prevederilor pct. 25.1 lit. b) din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 176 din 05.10.2018, la caz, documentația de atribuire, ofertantul are obligația de a demonstra conformitatea propunerii de executare a lucrărilor cu cerințele prevăzute în caietul de sarcini și lista cu cantitățile de lucrări. În acest scop oferta tehnică va conține documentația de deviz (formularele nr. 3, nr. 5, nr. 7 corespunzător CPL.01.01-2012, conform Formularului de deviz nr. 1 – lista cu cantitățile de lucrări, în speță, caietul de sarcini al autorității contractante. Subsecvent, potrivit pct. 3.2.3 din documentul normativ CPL.01.01-2012 „Instrucțiuni privind întocmirea devizelor pentru lucrările de construcții-montaj prin metoda de resurse”, aprobat prin Ordinul Ministrului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr. 6 din 23.01.2013, la întocmirea listelor cu cantitățile de lucrări, devizelor locale și calculelor, volumul lucrărilor se determină în baza documentației de proiect (sau în baza descrierii lucrărilor – pentru lucrările de reparație și de restaurare) conform normelor de deviz și regulilor de calcul a volumelor de lucru.
Concomitent, pct. 4.2 din documentul normativ menționat supra, prevede că evidențierea resurselor se efectuează în conformitate cu normele de deviz în vigoare pe teritoriul RM:
- norme de deviz orientative, care figurează ca Norme de deviz pentru lucrări de construcții, montaj, reparații, restaurare și de punere în funcțiune a mecanismelor, puse în aplicare, începând de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Național de dirijare în Construcții;
- baza normativă proprie a utilizatorului, din care fac parte normativele de deviz individuale, care țin cont de condițiile reale de activitate a întreprinderii executant de lucrări.
Totodată, dacă indicii de resurse din norma de deviz aprobată diferă de consumurile resurselor reale cu mai mult de 5%, în norma de deviz urmează să fie introduse modificările necesare cu aprobarea de Organul Național de Dirijare în Construcții (ONC).
Caetul de sarcini este oformat conform Formularului de deviz nr. 1 – lista cu cantitățile de lucrări, în baza documentației de proiect, în conformitate cu normele de deviz în vigoare pe teritoriul RM.
mai sus e o secventa din decizia Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor, Nr. 03D-464-20 Data: 10.07.2020. Doriti sa incercati o contestare preventiva?
Pentru a rezolva neclaritatile, nu evitati posibilitatea de a vizita santierul lucrarilor pentru orice precizari.
INCA O SECVENTA din alta decizie: Astfel, Agenția apreciază drept întemeiate pretențiile contestatorului, în măsura în care, pe de o parte, ofertantul desemnat câștigător nu a respectat cerințele caietului de sarcini, prin respectarea consumului normat de resurse aferent normelor de deviz publicate, iar pe de altă parte, autoritatea contractantă nu a publicat descifrat devizul său estimativ pe portalul guvernamental MTender (cel puțin în partea ce ține de consumul resurselor din normele de deviz modificate), precum și nici nu a demonstrat faptul punerii la dispoziția potențialilor ofertanți a acestei informații prin alte modalități.
În acest context, din considerentele celor menționate, Agenția constată că, aferent procedurii de atribuire supuse examinării devin incidente prevederile art. 71 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 131/2015, în sensul anulării acesteia, or, luând în considerare cele expuse, se apreciază că autoritatea contractantă a admis abateri grave de la prevederile legislative, care afectează procedura de atribuire din speță, iar la caz, este de menționat că prin abateri grave de la prevederile legislative se înțelege faptul că omisiunea autorității contractante privind nepublicarea descifrată în caietul de sarcini a informațiilor cu privire la consumurile de resurse (cel puțin pentru normele
9
de deviz modificate) sau precizărilor exacte în acest sens, în conformitate cu necesitățile reale ale instituției, care în consecință determină imposibilitatea de a evalua obiectiv ofertele primite.
Pentru a rezolva neclaritatile, nu evitati posibilitatea de a vizita santierul lucrarilor pentru orice precizari.