Sistem de semnalizare antiincendiară adresabil radio fără fir, frecvență industrială normală -350-433 MHz în: blocul de studii din str. Gh. Iablocikin 5; blocul de studii din str. Drumul Viilor 26a; căminul din str. V. Cheltuială 11 al Universității de Stat din Tiraspol.
suma planificată 790,000.00 MDL
Pct. 10.5.1 din caietul de sarcini "Proiectul tehnic cu toate avizele" trebuie sa fie prezentat de catre ofertant este gresit, deoarece proiectul tehnic trebuie sa fie prezentat de catre autoritatea contractanta pina a incepe careva lucrari.
Pct. 11.5 din caietul de sarcini "Dovada experientei similare" (3 contracte a Sistemului de semnalizare antiiincendiara adresabil radio fara fir) rugam sa fie modificat cu "Sistemul de semnalizare antiincendiara", deoarece sistemul radio fara fir a fost aprobat si certificat de catre Agentia de Supraveghere Tehnica cu putin timp in urma, astfel companiile si-au desfasurat activitatile doar ce tine de Sisteme de semnalizare antiincendiara adresabil radio cu fir. Aceasta cerinta limiteaza multe companii la participarea acestei proceduri de achizitie.
Pct.15.2 din Anuntul de participare "Oferta" este obligatoriu Devizul local WinSmeta 2000, rugam sa fie exclusa acesta cerinta, deoarece daca participantul prezinta specificatiile tehnice F.4.1 si specificatiile de pret F.4.2 devizul local WinSmeta nu este necesar.
Tinem sa mentionam ca in conformitatea cu Hotarirea Guvernului 212/2018 privind gestionarea Echipamentelor Electrice si Electronice si deseuri ce rezulta din ele (Regulament DEEE), beneficiarul licitatiei are obligatia de a solicita de la ofertant numarul de inregistrare in Lista Producatorilor EEE. Reiesind din faptul ca ati organizat Licitatie pentru Echipament Electric si Electronic, care cade sub incidenta acestui Regulament, rugam sa solicitati in mod obligatoriu acest numar de inregistrare de la ofertanti.
Totodata, Conform Hotărîrii Guvernului nr.960 din 08.08.2016 este necesar de a prezenta de catre ofertanti, Avizul Agenției pentru Supraveghere Tehnică “Organul supravegherii de stat a măsurilor contra incendiilor “.
Buna ziua. În timpul cel mai apropiat v-or fi efectuate modificările în caietul de sarcini în măsura posibilităților. Vă mulțumim. O zi bună,
În caietul de sarcini în mai multe locuri este utilizat cuvîntul ”echivalentul” ca exemplu - Panoul de control de semnalizare de incendiu adresabil radio 16 zone frecvență industrială normală 350- 433 MHz echivalent. Solicităm sa ne clarificați, ce presupune acest echivalent? Ca exemplu 320-450 este echivalent la 350-433 sau 15 zone este echivalent la 16 zone?
Articolul 37. Regulile privind descrierea bunurilor, lucrărilor şi serviciilor
(2) Specificațiile tehnice pot descrie și caracteristici referitoare la procesul sau metoda specifică de producție sau de execuție a lucrărilor, furnizare a bunurilor sau prestare a serviciilor solicitate sau la un proces specific pentru o altă etapă a ciclului de viață al acestora chiar și în cazul în care astfel de factori nu fac parte din substanța lor materială, cu condiția să aibă legătură cu obiectul contractului și să fie proporționale cu valoarea și obiectivele acestuia.
(5) La redactarea specificațiilor tehnice, proiectelor, desenelor tehnice, schiţelor şi descrierilor, autoritatea contractantă efectuează descrierea fizică a bunurilor, lucrărilor sau serviciilor solicitate doar în cazurile în care nu este posibilă descrierea performanţelor şi/sau a cerinţelor funcţionale.
(6) Specificațiile tehnice nu vor face referinţă la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiţă sau un tip de bunuri, de lucrări şi de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret. În cazul în care nu există un mod suficient de exact de expunere a cerinţelor faţă de achiziţie, iar o astfel de referinţă este inevitabilă, caracteristicile vor include cuvintele „sau echivalentul”.
Conform specificației tehnice temperaturile de lucru practic la toate dispozitivele este de –30 ... 55 °С – din ce considerente a fost aleasa așa temperatura de lucru? Tinem sa va informăm că în frigidere nu se instalează sensori de fum. Atunci de ce nu ati indicat deja și umeditatea relativă a aerului? Solicităm excluderea acestui punct din specificații ca fiind nejustificat.
În conformitate cu noul normativ NCM E.03.03:2018 Siguranța la incendii Instalații de semnalizare și avertizare la incendiu în camerele frigorifice unde sunt stelaje și alte construcții din lemn, chiar dacă sunt temperaturi sub 0 grade trebuie de instalat sistem antiincendiar..
Conform caietului de sarcini ati stipulat - Echipamentul, specificatiile tehnice și cantitățile necesare ale produselor care constituie obiectul contractului sunt prezentate mai jos, conform proiectului “Instalații automate de semnalizare și avertizare a incendiilor” aprobat de verificator. Puteti sa incarcati si proiectul, poate este vre-o eroate tehnica si deaceea au aparut atitea intrebari?
Nu. proiectul va fi oferit numai după tender operatorului economic câștigător după semnarea contractului.
Articolul 34. Disponibilitatea în format electronic a documentaţiei de atribuire
(3) Prin excepție de la alin. (1), în cazul în care nu se oferă accesul liber, direct, total și gratuit, prin mijloace electronice, la o parte din documentația de atribuire din cauza caracterului confidențial al informațiilor, autoritatea contractantă indică în anunț sau în invitația de participare măsurile necesare pentru asigurarea protecției caracterului confidențial al informațiilor, precum și modalitatea de obținere a accesului la documentele în cauză.
Prin prezenta, ținînd cont de faptul că ati inițiat o precedură de achiziție publică de bunuri/servicii prin cererea ofertelor de prețuri solicităm să excludeți din pct. 15 subpct.2 ”Devizul local (WinSmeta 2000 – formularele 3,5,7 )” deoarece aceasta este pentru lucrări dar nu pentru servicii, aceeași situație se atestă și pentru pct. 15 subpct. 3 ”Dovada experienței similare – Copia a minimum 3 contracte – lucrări de instalare și montare a Sistemului de semnalizare antiincendiară adresabil radio fără fir frecvență industrială - 350-433 MHz” – aceasta este o cerință inventată de Dvs. deoarece articolul 22 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publuce spune – Capacitatea tehnică şi/sau profesională prevede că:
(2) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de servicii, în
scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea serviciilor ce urmează să fie prestate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele:
a) lista principalelor servicii similare prestate în ultimii 3 ani, conţinînd valori, perioade de prestare,
beneficiari, indiferent dacă aceştia din urmă sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi. Prestările de
servicii se confirmă prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de către clientul privat beneficiar. În cazul în care beneficiarul este un client privat şi, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obţinerii unei certificări/confirmări din partea acestuia,demonstrarea prestărilor de servicii se realizează printr-o declaraţie a operatorului economic;
Astfel, ați inițiat o procedură de achiziție de servicii dar solicitați experiență similară pentru lucrări , or excludeți or inițiați o procedură de lucrări cu respectarea prevederilor normative în acest sens.
Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publuce:
Articolul 18. Criterii de calificare şi selecţie
Autoritatea contractantă va aplica criterii proporţionale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare numai la:
a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului;
b) capacitatea de exercitare a activităţii profesionale;
c) capacitatea economică şi financiară;
d) capacitatea tehnică şi/sau profesională;
e) standarde de asigurare a calităţii;
f) standarde de protecţie a mediului.
Articolul 20. Documentul unic de achiziţii european
(1) La momentul depunerii cererilor de participare sau a ofertelor, autoritatea contractantă acceptă documentul unic de achiziții european (în continuare – DUAE)
b) îndeplineşte criteriile privind capacitatea, astfel cum au fost solicitate de autoritatea contractantă;
(7) Autoritatea contractantă poate solicita ofertanţilor/candidaţilor să depună toate sau o parte din documentele justificative ca dovadă a informaţiilor cuprinse în DUAE, în orice moment pe durata desfăşurării unei proceduri de achiziții publice, dacă acest lucru este necesar pentru a asigura desfăşurarea corespunzătoare a procedurii.
Articolul 22. Capacitatea tehnică şi/sau profesională
(1) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de bunuri, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de cantitatea şi de complexitatea bunurilor ce urmează să fie furnizate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sînt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe, următoarele:
a) lista principalelor livrări de bunuri similare efectuate în ultimii 3 ani, conținînd valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca aceștia din urmă sînt autorități contractante sau clienți privați. Livrările de bunuri se confirmă prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de către clientul privat beneficiar. În cazul în care beneficiarul este un client privat și, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obținerii unei certificări/confirmări din partea acestuia, demonstrarea livrărilor de bunuri se realizează printr-o declarație a operatorului economic;
b) declaraţia referitoare la echipamentele tehnice şi la măsurile aplicate în vederea asigurării calităţii, precum şi, dacă este cazul, la resursele de studiu şi cercetare;
c) informaţii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obţinut de către ofertant/candidat, în special pentru asigurarea controlului calităţii;
d) certificate sau alte documente emise de organisme abilitate în acest sens, care să ateste conformitatea bunurilor, identificată clar prin referire la specificaţii sau standarde relevante;
e) mostre (în măsura în care necesitatea prezentării este justificată), descrieri şi/sau fotografii a căror autenticitate trebuie să poată fi demonstrată în cazul în care autoritatea contractantă solicită acest lucru.
(3) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele:
a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit;
b) informaţii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obţinut de către candidat/ofertant, în special pentru asigurarea controlului calităţii;
c) informaţii referitoare la studiile, pregătirea profesională şi calificarea personalului de conducere, precum şi ale persoanelor responsabile pentru execuţia lucrărilor, dacă acestea nu reprezintă factori de evaluare stabiliți conform prevederilor art. 26 alin. (7);
d) declaraţia referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat şi ale cadrelor de conducere în ultimii 3 ani;
e) dacă este cazul, informaţii privind măsurile de protecţie a mediului pe care operatorul economic le poate aplica în timpul îndeplinirii contractului;
f) declaraţia referitoare la utilajele, instalaţiile, echipamentele tehnice de care va dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului;
g) informaţii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intenţia să o subcontracteze.
(4) Criteriile de calificare a bunurilor, lucrărilor şi serviciilor similare sînt stabilite de Guvern.
Pct. 15 subpct 6 din anunțul de participare solicitați ”Certificat de conformitate SR EN 54-2:AC 2010 și SR EN 54-7:2019” pentru care servicii solicitați aceste certificate or aceste certificate sînt pentru bunuri dar nu pentru servicii și nu pentru toate bunurile, rugăm indicați exact care sunt bunurile pentru care solicitați certificatele menționate or le excludeți.
pentru toate bunurile incluse în caetul de sacini
Cod CPV -31211110-2; 31625100-4; 35121700-5; 31620000-8; 31620000-8; 31682530-4; 31321210-7; 44163100-1; 31321600-8
Pct. 15 subpct. 7 din anunțul de participare ”Numărul de ănregistrare în lista producătorilor EEE” care este scopul acestei cerințe sau aceasta are ca scop doar limitarea participanților la procedura de achiziție publică, solicităm sa fie exclusă.
În conformitatea cu Hotarirea Guvernului 212/2018 privind gestionarea Echipamentelor Electrice si Electronice si deseuri ce rezulta din ele (Regulament DEEE), beneficiarul licitatiei are obligatia de a solicita de la ofertant numarul de inregistrare in Lista Producatorilor EEE. Reiesind din faptul ca este organizată Licitatie pentru Echipament Electric si Electronic, care cade sub incidenta acestui Regulament.
Pct. 15 subpct.8 din anunțul de participare – ”Avizul Agenției pentru Supraveghere tehnică ”Organul supravegherii de stat a măsurilor contra incendiilor ” – O cerință care se referă la lucrări dar nu la servicii cu atît mai mult nu este clarcine urnează să elibereze avizul, solicităm excluderea.
Articolul 17. Datele de calificare ale operatorilor economici
(1) Pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziţie publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autorităţile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziţie publică. În funcţie de obiectul achiziției publice, în sensul art. 1, şi de tipul procedurii alese conform art. 46 alin. (1), autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum şi documentele-suport, prevăzute de legislaţia în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici.
Pct. 19 din anunțul de participare ”Criteriul de evaluare aplicat pentru adjudecarea contractului : cel mai bun raport calitate - cost” aceasta urmează a fi de urmat o serie de criterii după cum prevede atr. 26 alin (5), (6) din Legea nr. 131/2015 - (5) Autoritatea contractantă are obligaţia de a preciza, în mod clar, în anunţul/invitaţia de participare, precum şi în documentaţia de atribuire, factorii de evaluare a ofertei cu ponderile acestora.
(6) Autoritatea contractantă are obligaţia de a preciza în documentaţia de atribuire algoritmul de calcul sau metodologia concretă de punctare a avantajelor care vor rezulta din propunerile tehnice şi financiare prezentate de ofertanţi. – solicităm sa concretizați aceste aspecte.
Legea Nr. 131. Articolul 26. Criterii de atribuire a contractului de achiziţii publice
(3) Pentru determinarea celei mai avantajoase oferte din punct de vedere economic în conformitate cu prevederile alin. (2), autoritatea contractantă are dreptul de a aplica unul dintre următoarele criterii de atribuire:
c) cel mai bun raport calitate-preţ;
6) În sensul alin. (3) lit. c) şi d), cel mai bun raport calitate-preţ/calitate-cost se determină pe baza unor factori de evaluare care includ aspecte calitative, de mediu şi/sau sociale în legătură cu obiectul contractului de achiziţii publice/acordului-cadru.
(7) Factorii de evaluare prevăzuţi la alin. (6) includ:
a) calitatea, inclusiv avantajele tehnice, caracteristicile estetice şi funcţionale, accesibilitatea, conceptul de proiectare pentru toţi utilizatorii, caracteristicile sociale, de mediu şi inovatoare, precum şi comercializarea şi condiţiile acesteia;
b) organizarea, calificarea şi experienţa personalului desemnat pentru executarea contractului, în cazul în care calitatea personalului desemnat are un impact semnificativ asupra nivelului calitativ de executare a contractului;
с) serviciile postvînzare, asistenţa tehnică şi condiţiile de livrare, cum ar fi data livrării, procesul de livrare şi termenul de livrare sau de finalizare.
Articolul 57. Cererea ofertelor de preţuri
(9) Modul de realizare a achiziţiei publice prin cererea ofertelor de preţuri este stabilit în regulamentul aprobat de Guvern.
Din ce considerente a fost aleasă frecvența sistemului 350-433 MHz? De ce nu s-a ales spre exemlu 868 MHZ sau 2,4 GHz?
Clădirile unde urmeaza a fi montată sistema de semnalizare, au foarte multe încăperi, respectiv sunt mulți pereți din beton, ceea ce va face ca senzorii cu diapazonul de 868mhz să creeze probleme la calitate...
Diapazonul 2,4 GHz: distanța15 m, 2 pereți;
Diapazonul 868 MHz: distanța 20 m, 3 pereți;
Diapazonul 433 MHz: distanța 25 m, 4 pereți.