Lucrări de proiectare cu privire la remedierea degradărilor atestate la podurile de șosea, poziționate pe următoarele drumuri publice: R32 M3–Vulcănești–Cahul–Taraclia, km 46,800; R35 Comrat–Cantemir–R36, km 24,640; G100 R33–Sofia–Cărpineni–Mingir–R34, km 37,220
suma planificată 729,000.00 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
729,000.00 MDL | 71300000-1 | Lucrări de proiectare cu privire la remedierea degradărilor atestate la podurile de șosea, poziționate pe următoarele drumuri publice: R32 M3–Vulcănești–Cahul–Taraclia, km 46,800; R35 Comrat–Cantemir–R36, km 24,640; G100 R33–Sofia–Cărpineni–Mingir–R34, km 37,220 | 1 Bucata |
31.12.2020 - 31.08.2021 mun. Chișinău, str. Bucuriei 12a |
La pct. 7 din caietul de sarcini, autoritatea contractantă a stabilit următoarea condiție: „După caz, se va proiecta drum de ocolire pe perioada reparației podurilor”. Urmare a unei vizite în teren la obiectivele supuse proiectării, s-a stabilit că drumul de ocolire urmează a fi proiectat în mod obligatoriu, ceea ce în consecință majorează semnificativ volumul de lucru, în măsura în care, este necesară executarea de prospecțiuni (topo, hidro și geo) suplimentare + proiectarea drumului de ocolire, dar și a podețelor. În același timp, construcția drumului de ocolire și acceselor la pod, include și lucrări de descărcare a pământului în volum de peste 500 m3, care sunt condiționate de existența unui carier, însă dat fiind faptul că în apropierea podurilor respective acesta lipsește, apare și necesitatea de a proiecta unul. Astfel, rugăm să precizați dacă ofertanții trebuie, sau nu, să includă respectivele cheltuieli în propunerea financiară?
La elaborarea soluțiilor de proiect, proiectantul va prioritiza (opta) pentru soluții care permit executarea lucrărilor de reparație pe jumătăți de cale (fără interzice accesului către poduri) sau cu înaintarea către beneficiar a schemei de organizare a circulației rutiere prin ocolirea podului supus reparației, utilizând sectoarele de drum (străzi) existente, astfel fiind optimizate cheltuielile pentru execuția lucrărilor de reparație.
Adițional, menționăm că în cazuri în care nu este posibilă executarea lucrărilor de reparație pe jumătăți de cale sau redirecționarea traficului rutier către alte drumuri (străzi) existente, prin urmare fiind necesară proiectarea unui drum de ocolire, proiectantul va prezenta spre aprobare către beneficiar conceptul soluțiilor de proiect privind reparația lucrărilor de artă, înclusiv eventualele lucrări adiționale, (prospecțiuni geotehnice, hidrologice, topogeodezice suplimentare, pentru proiectarea drumurilor de ocolire, proiectarea carierelor de împrumut) toate acestea prevăd costuri adiționale, respectiv după caz se va purcede la elaborarea unui acord adițional la contract.