Constructia retelelor exterioare de alimentare cu apa
suma planificată 9,522,716.67 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
9,522,716.67 MDL | 45200000-9 | Constructia retelelor exterioare de alimentare cu apa in s. Sudarca, r-nul Donduseni | 1 Unitate |
27.11.2020 - 31.12.2021 s.Sudarca |
Statie de clorinare containerizata prefabricata - parametrii stației?
Debitul pompei dozatoare – Debit minim 2,5 ml/h; debit maxim 7,5 l/h.
Diametrul debitmetrului – 50 mm
Restul parametrilor le gasiti in Fisa Tehnica
Pentru ce materiale sau echipamente avem nevoie de imputernicirea de la produator? Acest lucru nu este specificat nicaieri in documentatia de licitatie. Va multumesc pt. raspuns
Pentru statia de clorinare containerizata
Conform legii 131/2016, AC are dreptul sa solicite certificari conform stantaterdelor Europene sau Internationale. Agrementul tehnic si avizul sanitar nu se refera nici la standarde Europene nici la Standarde Internationale. Cum argumentati aceasta solicitare?
Articolul 23. Standarde de asigurare a calităţii
(1) În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate.
Avizul Tehnic si Evaluare Tehnica emise de autoritatile din Republica Moldova si Aviz Sanitar emis de catre autoritatile din Republica Moldova, sunt avizele nationale si prin Hotarirea de Guvern nr.913 din 25.07.2016 capitolul 3 aceste avize sunt obligatorii.
Mai jos vom scoate din HG 913 capitolul 3:
III. Punerea la dispozitie pe piata si punerea in functiune a produselor pentru constructii
4. Constructiile trebuie sa corespunda atit in ansamblu, cit si pe parti separate, utilizarii preconizate, ca sa asigure sanatatea si siguranta persoanelor implicate de-a lungul intregului ciclu de viata al constructiilor. In conditiile unei intretineri normale, constructiile trebuie sa indeplineasca cerintele fundamentale aplicabile constructiilor pe o durata de utilizare rezonabila din punct de vedere economic.
5. Produsele pentru constructii, utilizate la realizarea constructiilor, trebuie sa indeplineasca prevederile prezentei Reglementari tehnice atunci cind sint introduse si puse in functiune pe piata Republicii Moldova pentru prima data.
6. Toate grupele de produse utilizate in domeniul constructiilor se supun in mod obligatoriu evaluarii conformitatii cu cerintele prezentei Reglementari tehnice.
7. Se interzice folosirea produselor de constructii fara certificarea acestora la lucrarile de constructie care trebuie sa asigure nivelul de calitate corespunzator cerintelor fundamentale.
8. La lucrarile de constructii care trebuie sa asigure nivelul de calitate conform cerintelor fundamentale se vor folosi produse traditionale, precum si altele noi pentru care exista evaluari tehnice corespunzatoare.
In urma parcurgerii intregului capitol, este clar ca toate produsele din constructii sunt supuse obligatoriu certificarilor si agrementarilor conform cerintelor fundamentale de calitate si siguranta, inainte sa fie puse pe piata R.Moldova. Agrementarile si Evaluarile Tehnice se realizeaza cu mult inaintea comercializarii si utilizarii in constructii. Niciunde nu este mentionat ca Agrementele si Evaluarile Tehnice, se pot obtine numai atunci, cand sunt importate, ba dimpotriva, este obligatorie obtinerea documentatiei inainte de importul acestora pentru a se adeveri si concretiza conformitatea cu normele nationale si internationale.
Se poate veni cu oferta unui producator/furnizor care nu detine certificare ISO 50001? Nu am reusit sa identificam nici un producator sau furnizor pentru statia de clorinare, care este de altfel un echipament banal, care sa detina aceasta certificare.
Aceasta solicitare incalca grav Articolul 7. Principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiilor publice, puncul c: asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice;
Conform legii 131/2016 articolul 23, autoritatea contractanta este in drept sa solicite certificate europene sau internationale. Certificatul ISO 50001 este un certificat european.
Producatorul statiei de clorinare containerizata care va fi declarant in oferta operatorului economic trebuie sa detina obligatoriu certificatul ISO 50001.
1. Rugam A/C sau proiectantul sa ne specifice care sunt grosimile celor 3 straturi ale tevii D.20 SRD17?
2. Care este grosimiea tevii PEHD RC SDR 17 PE100 PN10 d20mm triplustrat (A1)? Asa diametru de teava (D.20) la SDR17 nu exista conform standard EN12201 (Stanardul European de baza pentru tevile HDPE pentru apa potabila si canalizare). Conform teoriei, grusimiea peretelui la teava D.20 SDR17 ar trebuie sa fie 1.2mm. Cum este posibil sa coextrudezi 3 starturi la aceasta grosime? Rugam modificarea devizului cu un tip de teava ce poate fi produs, si care este conform standardului in vigoare in Rep. Moldova SM EN 12201.
Grosimea tevii este de 2,0mm. Pentru pozitia 49 norma AcA52A din devizul “Castel de apa V=50mc, H=15m.(2buc) Platforma A1” se accepta teava RC dintr-un singur strat.
In baza carui carei legi si a carui articol A/C solicita o linie de creditare in valoare de 75% din valoare estimata?
Care este de fapt rostul acestei solicitari?
Disponibilitatea
Ce ține de mijloacele financiare disponibile vă informăm că conform articolul 21 alin. (1) din Legea privind achizițiile publice nr. 131 din 03.07.2015, suntem în drept să solicităm demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi: a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional, în acest context nu este clară pretenția dvs. Solicitarea intervine în măsura în care operatorii economic inițiază lucrările și nu le execută și solicită achitarea și respectiv tergiversează execuția lucrărilor din lipsa de resurse.