Vaccin antirabic pentru imunizarea tuturor speciilor de animale
suma planificată 1,753,000.00 MDL
Buna ziua, in documentele de licitatie este indicat ca termenul de livrare este 15 decembrie. Va rugam sa prelungiti termenul de livrare pina la 25 decembrie, dat fiind faptul ca pregatirea vaccinului pentru livrare dureaza aprox. 6 saptamini (ambalare, etichetare, testare).
Termenul de livrare nu poate fi prelungit deoarece toate plățile la trezorerie trebuie efectuate pînă la 25 decembrie.
Buna ziua,
Potrivit cerințelor tehnice este solicitata formele de ambalare a vaccinului nu mai mult de 10 doze per recipient. Este un aspect care isi are menirea de gestionare si utilizare eficienta a vaccinului achiziționat in scop de minimizare a rebutului.
Însă in cazul diluantului stabilirea formei de ambalare solicitata – maxim 10 ml este o actiune diametral opusa principiului utilizarii eficiente a mijloacelor financiare deoarece in cazul ambalarii diluantului in recipiente cu volum mai mic si anume de maxim 10 ml in scopul pregatirii suspensiei de vaccin aduce preturi mai mai mari de procurare din cauza costurilor suplimentare a materialelor de ambalare si etichetare. Respectiv, pretul unui diluant de volum 10 ml este la acelasi pret cu diluantul in volum de 50 ml, doar ca dvs prin stabilirea acestei cerinte (max. 10 ml) o sa achitati acelasi pret ca si pentru un diluant de volum 50 ml.
Astfel, reieșind din faptul ca dilutia sau diluantul nu impune cerinte specific si administrarea lui este mai putin condiționată deoarece forma farmaceutica a acestuia asigura o stabilitate mai îndelungată,
SOLICITAM RESPECTUOS sa modificați D.A. si sa dati posibilitatea de a oferta diluantul in flacoane cu volum mai mare ce ar permite o concurenta mai larga si respectiv ar fie asigurata o utilizare mai eficienta a mijloacelor publice, fiindcă totodată in procedurile similare organizate de catre ANSA, se acceptau a fi diluantul in recipient cu volum mai mare.
Mai mult decât atât Va informam ca o astfel de cerință marginalizează putinii noștri producători autohtoni fiindcă ei nu ambalează in astfel de volum însă ambalează diluant in flacoane in volum de la 50 ml.
Prezenta constituie o solicitare de modificare din oficiu cerințelor de licitație deoarece prin astfel de modificare se va asigura procurarea in timp a vaccinului propus la un preț de piață adecvat, in condiții nediscriminatorii pentru operatorii economici si nu va constitui un impediment de marginalizare si excludere din competitive a produselor autohtone fabricate de unicii producători de produse farmaceutice de uz veterinar din Republica Moldova precum sunt: SA Medicamentum si SA Farmavet.
Respectiv, identificați o alta cerință care nu ar fi restrictiva si ar facilita si producătorii autohtoni.
Va mulțumim pentru recepționare si consideram ca veți avea o abordare obiectiva!
Într-adevăr formele de ambalare a vaccinului doze per recipient au fost dictate de principiul utilizării raționale, fapt influențat direct de numărul de animale din gospodăriile particulare.
Astfel, pe de o parte având în vedere că formele liofilizate de vaccin nu pot fi fracționate și pentru a asigura o cantitate suficientă de antigen vaccinal pe o doză de vaccin reconstituită, suficientă de a induce răspunsul imun adecvat conform prospectului, acesta urmează a fi dizolvat în întregime în cantitatea de dizolvant indicată în prospect.
Pe de altă parte utilizarea dizolvantului în ambalaje mai mari ar genera anumite riscuri și anume:
- dizolvare eronată a formei liofilizate;
- afectarea sterilității prin contaminarea dizolvantului prin extrageri repetate,
- generarea de costuri suplimentare nejustificate prin rebutări frecvente de dizolvant neutilizat.
Totuși, în marea majoritate a cazurilor producătorii vaccinuri sub formă liofilizată plasează pe piață vaccinul respectiv în ambalaje însoțit de diluat în cantitatea necesară dizolvării formei liofilizate, formula căruia a fost testată și oferă suficiente garanții că nu afectează în sens negativ calitatea vaccinului propriu-zis.
In anunțul de participare publicat solicitati sa prezentam in forma obligatorie pentru calificare – Declarația privind dotările specifice, necesare îndeplinirii contractului – Conform Formularului!
Studiind documentatia de atribuire publicata, se constata ca dumneavoastră nu ați anexat la documentația de atribuire modelul Formularului solicitat in anuntul de participare.
Deci la moment nu putem elabora oferta conform cerințelor solicitate de aceia cerem sa faceți corectările de rigoare in anunțul de participare sau sa anexati in documentația standard modelul de Formular solicitat si sa-l plasați in SIA “RSAP”.
Cerința respectivă va fi modificată
Anuntul de participare la pct. 15 nr. d/o 7 stabileseste conditia obligatorie de prezentare a autorizatiei
sanitar-veterinare pentru transport specializat.
Solicitam sa ne faceti o clarificare ce fel de transport specializat necesita sa fie autorizat sanitar-
veterinar iar ca sa nu fie interpretari subiective de catre operatorii economici si de catre grupul de lucru
in procesul de evaluare a ofertelor cerem sa indicati si sa scriti clar si concret ce gen de activitate al
autorizatie sanitar-veterinara necesita sa detina unitatea de transport specializata?
In scopul asigurarii unei proceduri de achizitii transparente, cerem sa fie inclus in documentele de
atribuire genul sau profilul autorizatiei sanitar veterinare a unitatii de transport specializat in caz contrar
respectivele actiuni au tentativa de incalcare a principiului transparentei procedurii de achizitie publica
iar evaluarea si examinarea ofertelor va fi viciata.
In cazul daca nu doriti sa faceti modificarile respective, vom notifica actiunile ilegale ale
dumneavoastra.
Transportul specializat trebuie să dispună de autorizație sanitar-veterinar în conformitate cu prevederile alin (2) al art. 18 din Legea nr. 221/2007, având drept profil transportarea medicamentelor de uz veterinar.
Obiectul COP-ului constituie: vaccin antirabic pentru imunizarea tuturor speciilor de animale.
Potrivit documentelor de atribuire solicitați sa fie prezentata obligatoriu autorizația sanitar veterinara de funcționare pentru depozit farmaceutic cu profilul obligatoriu – importul si distribuția angro a regenților si seturilor de diagnostic de uz veterinar.
Explicați care este temeiul argumentat al solicitării unei astfel de autorizații pentru genul de activitate – importul regenților si seturilor de diagnostic in cazul când dumneavoastră solicitați totodată sa prezentam autorizația sanitar-veterinara pentru importul medicamentelor de uz veterinar?
De ce ați impus obligatoriu sa fie prezentata autorizația sanitar-veterinara pentru importul regenților daca genul de activitate respective nu are nimic comun cu obiectul de achiziție iar vaccina nu este reagent si nici set de diagnostic.
Dumneavoastră prin așa cerință doriți sa facilitați operatori economici selectați si apropiații dumneavoastră sau cum explicați o asa cerință abuziva?
Solicitam in regim de urgenta sa fie excluse aceste abuzuri si sa eliminați cerințele care nu au legătura cu obiectul de achiziție si sa reveniți la cerințe care sunt aferente obiectului de achiziție.
Prezenta cerință a fost formulată reieșind din prevederile art. 15-19, 23 și 25 din Legea nr. 119/ 2018. Astfel, pentru a nu crea neclarități această cerință va fi reformulată după cum urmează „Autorizație sanitar-veterinară de funcționare pentru depozit”.
Solicitam sa ne clarificați următoarele:
La data de 30.10.2020 ați publicat anunțul de participare a Cererii Ofertelor de Preturi – ocds–b3wdp1-MD–1604060312278pe platforma guvernamentala Mtender cu mențiunea - COP repetat!
Informați-ne cand a fost desfășurată achizitia inițială in procedura similara aplicata ca si la moment, adica COP?
Informati-ne, va rog, numarul si data Buletinului de Achizitie Publica unde a fost publicat prealabil anunțul de intenție?
La fel menționăm ca art. 28 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice si al prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1419/2016 cu privire la aprobarea Regulamentului privind modul de planificare al contractelor de achiziții publice garantează dreptul operatorilor economici la informarea prealabila a organizării si desfășurării unei proceduri de achiziții publice, respectându-se caracterul publicității si a principiului transparenții achizitiei publice, prin publicarea separata pentru fiecare procedura de achiziții publica in parte, in termen de cel mult 30 zile de la data aprobării bugetului propriu al autorității contractante, anunțul de intentie al COP-ului in B.A.P. reieșind din faptul ca valoarea estimata al acestuia este egala cu 800000 lei.
Procedura inițială nr. ocds-b3wdp1-MD-1592311904278 din 16.06.2020. Deoarece pentru lotul respectiv achiziția nu a avut loc în cadrul procedurii inițiale, acesta se repetă sub forma COP
Va rugam frumos sa ne clarificați care termeni de valabilitate a bunurilor trebuie sa-i luam in clacul din cei doi indicați in documentația de atribuire la procedura de achiziție publicata in SIA RSAP, deoarece exista discrepante si contraziceri in textul acestora fiindcă solicita termini de valabilitate diferiți.
Clarificați, va rog, acești termeni, indicați clar si într-o forma unica fiindcă nu putem elabora si înainta propunerea tehnica si financiara din cauza discrepantelor admise de catre dumneavoastră in documentația de atribuire prin faptul ca ati indicat valori diferite.
Va mulțumim pentru operativitate!
Documentația standard va fi modificată și ajustată conform anunțului de participare.
Rugam sa ne clarificați termenul de livrare solicitat – 15.12.2020 in cazul cind procedura de achiziție publica demarata de catre dumneavoastră in cei mai scurți timpi se poate valida iar eventualul contract de achizitie poate a fi aprobat de catre Agentia Achizitii Publice nu mai devreme de 12.12.2020 reisind din faptul ca contestatii nu vor fi. Respectiv, livrarea marfii de fapt trebuie sa fie executata de catre operatorul economic in parcurs de 2 -3 zile ceia ce nu este real de efectuat fiindcă doar transportarea si vămuirea acestui vaccin durează cel putin 7 zile, reiesind din faptul ca RM nu este producătoare de astfel de produs.
Se concluzionează ca aveti înțelegeri prealabile cu cineva in respective achizitie de aceia si ați stabilit un astfel de termen!
Solicitam sa prelungiți termenul de livrare pana la data valabilității contractului de achizitie, sau stabiliți o solutie de determinare a termenului de livrare in zile calendaristice sau lucratoare care o sa înceapă sa curgă dupa semnarea si intrarea in vigoare a eventualului contract de achizitii publice.
Va mulțumim!
Termenul de livrare nu poate fi prelungit deoarece toate plățile la trezorerie trebuie efectuate pînă la 25 decembrie.
Prin răspunsul acordat la clarificarea “termenul de livrare” informați ca plățile trezoreriale se efectuează pana la 25 decembrie.
Respectiv cerem sa ne clarificați de ce Documentația de Atribuire prevede un alt termen contradictoriu celui menționat de către dumneavoastră in răspunsul clarificării?
Deci, cerem sa clarificați si sa indicați in documentația de atribuire condițiile de plata justificate si reale armonizate cu politicile aplicate de către Trezoreria de Stat pentru anul bugetar 2020 si anume conform termenului celui indicat in răspunsul de clarificare din 05.11.2020 ora 14:13.
De ce duceți in eroare operatorii economici indicând in FDA termenul de achitare: “60 zile conform facturii fiscale” totodată justificând ca nu puteți face plăți după 25 decembrie 2020, care este atunci adevărul cel indicat in FDA sau din răspunsul clarificării?
Cerem sa clarificări termenul de achitare si sa stabiliți un termen unic si clar in documentația standard reieșind din circumstanțele reale (luând in calcul politicele trezoreriale si ajunul sfârșitului anului bugetar 2020) pentru asumarea răspunderii de către ambele parți.
În documentația standard, termenul de achitare va fi modificat.
In pct. 3.7, capitolul 3 din fisa de date a achiziției scrieti ca metoda si conditiile de plata vor fi: 60 de zile conform facturii fiscale, efectuata prin sistemul e-facturare. In acelasi timp cereti ca contractul de achizitii publice sa fie valabil pana la 31.12.2020. Reieșind din faptul ca procedura de achizitie publica ati demarat-o abia la 30.10.2020 insa termenul de deschidere urmeaza sa fie pe 12.11.2020, cum o sa asigurați plata in cazul cand aceasta va expira in anul 2021 iar contractul de achiziție o sa fie expirat?
De ce indicati asa termeni eronati in documentele de achizitie daca totodata spuneti ca platile la trezorerie se efectuează pana la data de 25.1.2020 si valabiliatea contractului este 31.12.2020.
Stabiliți asa cerinte confuse ca sa speriati operatorii economici sa nu participe sis sal avantajati pe un anumit operator economic?
Cerem sa faceti o clarificare si sa prelungiți termenul egal cu termenul de achitare sau sa modificați termenul de plata in corespundere cu situația reala.
În documentația standard, termenul de achitare va fi modificat.
Urmare a răspunsului dumneavoastră din data de 09.11.2020 ora 14:12 prin care ne informați ca anunțul de intenție pentru COP-ul respectiv nu este publicat prealabil deoarece procedura inițiala a fost licitația publica nr. ocds-b3wdp1md-1592311904278.
Constatam ca la data de 09.11.2020 ați modificat documentele de atribuire a procedurii prin ați introdus cerințe noi fata de terenul de valabilitate a produsului care nu corespund cerințelor inițial stabilite de dumneavoastră in licitația publica anunțată si a cerințelor inițiale a COP-ului anunțate la moment impunând operatorii economici sa se conforme la termenii de livrare subiectivi care asigura câștigul doar a unui operator economic - SRL Decebal Impex.
In acest context solicitam excluderea cerințelor restrictive fata de termenul de valabilitate a mărfii livrate prin stabilirea acelorași condiții cerințelor inițiale si anume: termenul de valabilitate la momentul livrării restant va constitui nu mai puțin de 60% din cel inițial pentru produse cu o valabilitate de 2 si mai mulți ani iar termenul de valabilitate la momentul livrării restant va constitui nu mai puțin de 80% pentru produsele cu o valabilitate de pana la 2 ani.
Va mulțumim!
Stabilirea acestei condiții a fost dictatată de faptul că acest medicament de uz veterinar urmează a fi utilizat pt vaccinarea animalelor contra rabiei pe parcursul întregului an 2021. Indispensabilitatea acestui vaccin este îndeosebi în eradicarea focarelor de rabie izbucnite și care pot apărea în oricare perioadă a anului, fapt care impune ca ANSA să dețină în stocuri suficient vaccin pentru vaccinarea animalelor din aceste focare.Totodată, menționăm că în Registrul de stat al medicamentelor de uz veterinar sunt înregistrate cateva vaccinuri destinate vaccinarii animalelor contra rabiei a căror termen de valabilitate variază de la 12 luni pînă la 36 luni.