Achiziție - Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în cadrul serviciului guvernamental de notificare electronică (MNotify)

Achiziție Agentia de Guvernare Electronica

Informație generală

Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în cadrul serviciului guvernamental de notificare electronică (MNotify)
1,700,000.00 MDL
activ
ocds-b3wdp1-MD-1602248757643

Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în cadrul serviciului guvernamental de notificare electronică (MNotify)


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Da
limba: Romana

publicată
15/10/2020 17:46
clarificări
04/11/2020 13:00
depunere
16/11/2020 13:00
deschidere oferte
17/11/2020 13:00
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 09/10/2020 13:06
Trezoreria de Stat

suma planificată 1,700,000.00 MDL

Detalii achiziție

Lot Valoare Pas minim CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare Deschidere oferte Link Public
Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în rețeaua Moldcell 550,000.00 MDL 5,500.00 MDL 64200000-8 Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în rețeaua Moldcell 3300000 Unitate 17.11.2020 - 31.12.2021
Mun. Chișinău, str. Al.Pușkin 42B
2020-11-17 13:00:00
Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în rețeaua Orange Moldova 966,666.67 MDL 9,666.00 MDL 64200000-8 Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în rețeaua Orange Moldova 5800000 Unitate 17.11.2020 - 31.12.2021
Mun. Chișinău, str. Al.Pușkin 42B
2020-11-17 13:18:30
Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în rețeaua Moldtelecom 150,000.00 MDL 0.00 MDL 64200000-8 Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în rețeaua Moldtelecom 900000 Unitate 17.11.2020 - 31.12.2021
Mun. Chișinău, str. Al.Pușkin 42B
Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în rețele internaționale 33,333.33 MDL 0.00 MDL 64200000-8 Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în rețele internaționale 200000 Unitate 17.11.2020 - 31.12.2021
Mun. Chișinău, str. Al.Pușkin 42B

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
Anexa nr. 1 la Anunțul de participare_modificat_02.11.2020technicalSpecificationsAchizițieAnexa nr. 1 la Anunțul de participare02/11/2020 11:56Descarca
Anexa nr. 1 modificata la Anunțul de participaretechnicalSpecificationsAchizițieAnulat28/10/2020 19:15Descarca
Anexa nr. 1 la Anunțul de participare_specificații tehnice.signedtechnicalSpecificationsAchizițieAnulat15/10/2020 17:46Descarca
Anunt_de_participare_sms_MNotify.signedbiddingDocumentsAchizițieAnunț de participare15/10/2020 17:46Descarca
DUAE_sms_MNotify.signedbiddingDocumentsAchizițieDUAE15/10/2020 17:46Descarca
Documentatia_standard_sms_MNotifyprojectPlanAchizițieDocumentația standard word15/10/2020 17:46Descarca
DUAE_sms_MNotifybiddingDocumentsAchizițieDUAE word15/10/2020 17:46Descarca
Documentatia_standard_sms_MNotify.signedbiddingDocumentsAchizițieDocumentația standard15/10/2020 17:46Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Clarificari
pentru Achiziție
25.10.2020 17:54

La data de 09.10.2020 de către Agenția de Guvernare Electronic a fost publicat Anunţul de participare la procedura de achiziţie publică de tip Licitaţie deschisă cu criteriul de evaluare Preţul cel mai scăzut nr. ocds-b3wdp1-MD-1602248757643, cu obiectul achiziţiei Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în cadrul serviciului guvernamental de notificare electronică (MNotify).

În temeiul art. 35 al Legii privind achiziţiile publice nr. 131 03.07.2017, solicită Agenției de Guvernare Electronic, în calitate de autoritate contractantă, clarificarea unor informaţii indicate în documentația de atribuire a procedurii de achiziţie publică nr. ocds-b3wdp1-MD-1602248757643 din 09.10.2020, propunând modificarea şi completarea documentaţiei conform celor descrise mai jos:

I. a) În Caietul de sarcini Autoritatea contractantă, la cerința Specificaţii tehinice – Descriere solicită:
Conexiunile de bază trebuie să ofere în sumă un minim de 100 TPS
Luând in calcul volumul de trafic estimat, consideram ca această cerința ca fiind una exagerată, iar pentru acoperirea necesitaților autorităţii contractante este suficientă o limită mai mică. Mai mult decât atât, în cazul rezervării unei asemenea capacitați, operatorul îşi expune sub risc de degradare a serviciilor sale de baza printre care recepționarea şi expedierea mesajelor P2P între abonații săi, SLA-urile setate în relația cu parteneri şi clienți existenți, însă nelimitându-se la aceasta. Pentru a oferi rezervarea unei asemenea limite fără expunerea riscurilor sus menționate, se presupune necesitatea unor investiții considerabile pentru extinderea capacitații centrului de mesaje al operatorului şi revizuirea licenței centrului de mesaje. De asemenea, în asemenea condiții o asemenea limitarea poate fi interpretata drept favorizarea operatorilor cu o cota de piață mai mica şi respectiv, cu un număr de abonați mai mic. Menţionăm că conform contractelor încheiate cu agregatorii şi alţi operatori volumul TPS pentru tot traficul constituie maxim 60% din volumul solicitat în caietul de sarcini.

In contextul celor expuse, propunem modificarea acestei specificații tehnice în următoarea redacţie:
Conexiunile de bază trebuie să ofere în sumă un minim de 20 TPS
b) de asemenea propunem modificarea sintagmei „Va fi oferit funcţional de definirea perioadei de valabilitate (validity period), iar Type of Number (TON) va fi – 5 (Alphanumeric), cu libera posibilitate a operatorului
interconectat (STISC) de a seta orice valoare necesare la cazul corespunzător” cu următoarea redacţiei:

Va fi oferit funcţional de definirea perioadei de valabilitate (validity period), iar Type of Number (TON) va fi – 5 (Alphanumeric), cu libera posibilitate a operatorului interconectat (STISC) de a seta orice valoare necesara la cazul corespunzător, cu excepţia denumirilor care pot crea confuzie cu denumirea operatorului, produsele şi/sau serviciile Operatorului, mărcile utilizate de acesta, denumiri identice cu produsele şi/sau serviciile companiilor competitoare.

II. În Caietul de sarcini Autoritatea contractantă, la cerința Nivelul de disponibilitate - Descriere solicită:

Prestatorul este responsabil pentru asigurarea funcționării continue a serviciilor în limitele zonei sale de responsabilitate
Constatăm faptul că autoritatea contractantă nu a descris modul de interconectare cu centrul de mesaje, criteriu pe care îl considerăm extrem de important în delimitarea zonei de responsabilitate a operatorului. Pentru a stabili cert zona de responsabilitate a operatorului, propunem completarea sintagmei Prestatorul este responsabil pentru asigurarea funcționării continue a serviciilor în limitele zonei sale de responsabilitate cu
Prestatorul este responsabil pentru asigurarea funcționării continue a serviciilor în limitele zonei sale de responsabilitate, în care nu se include componenţa serviciului de transport până la punctul de interconectare cu centrul de mesaje al operatorului.

III. La cerinţa Asistență și garanție a Caietului de sarcini propunem completarea şi modificarea următoarelor solicitări ale autorităţii contractante ținând cont de criteriul delimitării responsabilităţii operatorului descris la pct. II. de mai sus şi anume:
a) expunerea sintagmei va elimina toate defectele raportate de AGE în următoarea redacţie:
va elimina toate defectele raportate de AGE în limitele zonei de responsabilitate ale operatorului
b) expunerea sintagmei va soluționa toate incidentele raportate de AGE în conformitate cu nivelul de disponibilitate convenit. în următoarea redacţie:
va soluționa toate incidentele raportate de AGE în conformitate cu nivelul de disponibilitate convenit în limitele zonei de responsabilitate ale operatorului
c) modificarea sintagmei Incidentele vor fi soluționate în termen de maxim 4 ore pentru erorile non-critice și 2 ore pentru erorile critice, începând cu momentul escaladării. cu sintagma:
Incidentele vor fi soluționate în termen de maxim 8 ore pentru erorile non-critice și 4 ore pentru erorile critice, începând cu momentul escaladării.

IV. La cerinţa Managementul schimbărilor a Caietului de sarcini propunem:
a) modificarea sintagmei Modificările operate de Prestator cu privire la prestarea serviciilor, ce pot avea impact semnificativ asupra parametrilor de calitate vor fi autorizate de AGE. în următoarea redacţie:
Modificările operate de Prestator cu privire la prestarea serviciilor, ce pot avea impact semnificativ asupra parametrilor de calitate vor fi coordonate preventiv cu AGE.
b) excluderea sintagmei Prestatorul va pune la dispoziția AGE, instrumente de monitorizare a serviciilor prestate, inclusiv parametrii MTBF (Mean time between failures), MTTF (Mean time to failure) și MTTR (Mean time to repair).

Considerăm că documentaţia de atribuire a procedurii de achiziţie publică nr. ocds-b3wdp1-MD-1602248757643, din 09.10.2020 cu obiectul achiziţiei „Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în cadrul serviciului guvernamental de notificare electronică (MNotify)”, în redacţia publicată, încălcă principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice: „transparenţa achiziţiilor publice”, „asigurarea concurenţei şi combaterea concurenţei neloiale în domeniul achiziţiilor publice” şi „tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici” prevăzute de lit. b), c) şi h) ale art. 7 al Legii privind achiziţiile publice nr. 131 din 03.07.2015.

Astfel, în vederea excluderii neconcordanţelor şi ambiguităţilor specificaţiilor tehnice, solicităm respectuos revizuirea şi ajustarea documentaţiei procedurii de achiziţie publică nr. ocds-b3wdp1-MD-1602248757643 din 09.10.2020, luând în considerare cele expuse supra.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

28.10.2020 19:01

Bună seara!

Mai jos sunt răspunsurile la clarificări:

1.Întrebare/clarificare: “Conexiunile de bază trebuie să ofere în sumă un minim de 20 TPS”

Răspuns: Se acceptă parțial. S-a modificat după cum urmează: “Conexiunile de bază trebuie să ofere în sumă un minim de 50 TPS”.

2.Întrebare/clarificare: „Va fi oferit funcţional de definirea perioadei de valabilitate (validity period), iar Type of Number (TON) va fi – 5 (Alphanumeric), cu libera posibilitate a operatorului interconectat (STISC) de a seta orice valoare necesara la cazul corespunzător, cu excepţia denumirilor care pot crea confuzie cu denumirea operatorului, produsele şi/sau serviciile Operatorului, mărcile utilizate de acesta, denumiri identice cu produsele şi/sau serviciile companiilor competitoare.”


Răspuns: Se acceptă parțial. S-a modificat după cum urmează:
Va fi oferit funcțional de definire a perioadei de valabilitate (validity period), iar Type of Number (TON) va fi – 5 (Alphanumeric), cu libera posibilitate a operatorului interconectat (STISC) de a seta orice valoare necesară la cazul corespunzător, cu excepția denumirilor care pot crea confuzie cu denumirea Prestatorului, produsele şi/sau serviciile Prestatorului, mărcile utilizate de acesta, denumiri identice cu produsele şi/sau serviciile companiilor competitoare, cu condiția prezentării în prealabil a acestei liste de excepții către AGE sau STISC.

3. Întrebare/clarficiare: “Prestatorul este responsabil pentru asigurarea funcționării continue a serviciilor în limitele zonei sale de responsabilitate, în care nu se include componenţa serviciului de transport până la punctul de interconectare cu centrul de mesaje al operatorului”.

Răspuns: Se acceptă parțial. S-a modificat după cum urmează:
“Prestatorul este responsabil pentru asigurarea funcționării continue a serviciilor în limitele zonei sale de responsabilitate și componentelor aflate în responsabilitatea sa”.

4. Întrebare/clarificare: “va elimina toate defectele raportate de AGE în limitele zonei de responsabilitate ale operatorului”

Răspuns: Se acceptă. S-a modificat după cum urmează:
“va elimina toate defectele raportate de AGE în limitele zonei sale de responsabilitate”.

5. Întrebare/clarificare: “va soluționa toate incidentele raportate de AGE în conformitate cu nivelul de disponibilitate convenit în limitele zonei de responsabilitate ale operatorului”

Răspuns: Se acceptă. S-a modificat după cum urmează:
“va soluționa toate incidentele raportate de AGE în conformitate cu nivelul de disponibilitate convenit în limitele zonei sale de responsabilitate”.

6. Întrebare/clarificare: “Incidentele vor fi soluționate în termen de maxim 8 ore pentru erorile non-critice și 4 ore pentru erorile critice, începând cu momentul escaladării.”

Răspuns: Se acceptă. S-a modificat după cum urmează:
“Incidentele vor fi soluționate în termen de maxim 8 ore pentru erorile non-critice și 4 ore pentru erorile critice, începând cu momentul escaladării.”

7. Întrebare/clarificare: “Modificările operate de Prestator cu privire la prestarea serviciilor, ce pot avea impact semnificativ asupra parametrilor de calitate vor fi coordonate preventiv cu AGE.”

Răspuns: Se acceptă. S-a modificat după cum urmează:
“Modificările operate de Prestator cu privire la prestarea serviciilor, ce pot avea impact semnificativ asupra parametrilor de calitate vor fi coordonate preventiv cu AGE.”

8. Întrebare/clarificare: excluderea sintagmei “Prestatorul va pune la dispoziția AGE, instrumente de monitorizare a serviciilor prestate, inclusiv parametrii MTBF (Mean time between failures), MTTF (Mean time to failure) și MTTR (Mean time to repair).”

Răspuns: Se acceptă. S-a exclus sintagma.

Toate modificările au fost incluse și în caietul de sarcini conform Anexei nr.1 modificate la Anunțul de participare.

Totodată, considerăm nefondate învinuirile privind încălcarea principiilor de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice. În acest sens, pentru a ne putea expune punctat asupra învinuirilor aduse, solicităm suplimentar argumentarea lipsei transparenței în demararea acestei achiziții cu exemple concrete unde și ce a fost tăinuit; argumentarea lipsei de imparțialitate și aplicarea tratamentului inegal față de participanții la achiziție cu exemplele concrete; argumentarea lipsei de asigurare a concurenței, în special ținînd cont că această achiziție a fost divizată pe loturi pentru a permite participarea tuturor operatorilor economici.
În cazul neprezentării argumentelor sus-menționate, solicităm dezmințirea acuzațiilor generale aduse față de AGE prin publicarea mesajului prin intermediul SIA RSAP.

... afișează tot conținutul

Clarificare
pentru Achiziție
30.10.2020 18:45

Informația a cărei clarificare a fost solicitată de Autoritatea Contractantă se referea la efectele pe care le pot avea cerințele respective și nici de cum nu sugerează că Autoritatea Contractantă ar fi avut intenția de a admite încălcarea procedurilor relevante.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

02.11.2020 11:48

Buna ziua!
Am luat act de mesajul Dvs.
Totodata, am ținut cont de această solicitare și am efectuat modificările de rigoare după cum urmează:
”Conexiunile de bază trebuie sa ofere în sumă un minim de 20 TPS”.
Caietul de sarcini din Anexa nr. 1 la Anunțul de participare modificată la data de 02 noiembrie 2020 se anexează pe platformă.
O zi buna.

... afișează tot conținutul

Participanți

Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în rețeaua Moldcell 550,000.00 MDL
16/11/2020 12:36
412,500.00 MDL
Ofertă acceptată
16/11/2020 10:26
549,780.00 MDL
Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în rețeaua Orange Moldova 966,666.67 MDL
16/11/2020 12:35
725,000.00 MDL
Ofertă refuzată
16/11/2020 12:28
1,160,000.00 MDL
Ofertă acceptată
Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în rețeaua Moldtelecom 150,000.00 MDL
16/11/2020 12:36
112,500.00 MDL
Ofertă acceptată
Servicii de expediere mesaje scurte (SMS) în rețele internaționale 33,333.33 MDL
16/11/2020 12:35
250,000.00 MDL
Ofertă refuzată