Procurarea bunurilor pentru cabinetul lingofonic
suma planificată 439,040.00 MDL
„Produs electronic pentru clasa de calculatoare, pentru conectarea, organizarea și gestionarea clasei multimedia la învățarea limbilor străine, limbilor române și rusă, Informaticii, disciplinelor școlare de cultură generală, desfășurarea prezentărilor, gestionarea clasei de calculatoare…”
- explicati va rog daca platforma software propusa de ofertanti trebuie sa fie furnizate lectiile pentru studierea disciplinelor enumerate deodata de la producator, sau este suficient sa aiba doar posibilitatea ca acele subiecte sa poata fi incarcate si studiate pe baza functionalului platformei software. In caz ca afirmativ rugam sa concretizati daca programa de studii de la producatorul de soft trebuie sa fie verificata si aprobata de Ministerul Invatamantului RM, sau se accepta „as-it-is”?
Trebuie oare sa detina totusi careva informatii/module pentru studiere?
1.aFuncțiile și instrumentele incorporate ale Programului Educațional Lingvistic Licențiat trebuie să permită desfășurarea lecțiilor la toate disciplinele menționate în specificațiile tehnice. Astfel, softul trebuie sa permită organizarea și gestionarea clasei multimedia de calculatoare la învățarea limbilor străine, limbilor române și rusă. Programul trebuie sa aibă interfața in limba română pentru studierea și a altor discipline școlare cum ar fi Informatică, disciplinele școlare de cultură generală, desfășurarea prezentărilor și gestionarea calculatoarelordin acest laboratormultimedia.
1.bEste suficientă Software Declaration pentru Programul Educațional Lingvistic Licențiat emisă de producător
1.c Funcțiile de bază obligatorii ale Programul Educațional Lingvistic Licențiat sunt descrise în specificațiile tehnice.
- creare de cel puțin 10 grupe cu activități diferite –
de ce anume este nevoie de 10 grupe, ci nu de 1, 5 sau 25?
In baza la ce criteriu a fost stabilit acest parametru?
Este acesta flexibil sau obligatoriu?
Toate cerințele din Specificațiile Tehnice sunt obligatorii, inclusiv susținerea lucrului elevilor în grupe. Pe lucrul elevilor în grup se bazează toate metodele moderne de predare. 1 grup nu are sens, deoarece aceasta e clasa întreagă, 25 nu are sens deoarece este numărul elevilor în clasă, 5 este un număr mare de elev în grup, 10 este numărul optim de grupe cu cca 3 elevi în fiecare grup. La predarea limbilor străine este important ca elevii să exerseze în producere orală prin comunicare, de aceea clasa trebuie sa fie împărțită în grupe de lucru a câte 2, maximum 3 participanți.Este obligatoriu ca Programul Educațional Lingvistic Licențiat să susțină desfășurarea activităților diferite în fiecare grup, deci până la 10 activități diferite simultan.
”e-testare de tip quiz & exam cu raspuns de tip: dual, cu o singura soluție, multiple soluții, de tip eseu, de completare, de tip Ascultă audio și răspinde în voce, de tip Tidy up, Drag&Drop, HotSpot” - – sunt neclare cerintele stipulate pentru expresiile ce nu se regasesc în limba română (de stat). Rugăm traducerea/explicarea modalității de lucru a celor selectate si neclarificate de noi.
”instruire citire rapidă” – cum trebuie sa aiba loc acest proces? Rugam sa exemplificati!
”simularea convorbirei telefonice”- Ce se are in vedere?
”video streaming” – dintre cine si cu cine trebuie sa fie posibila aceasta functionalitate. Vor fi doar cei 25 de utilizatori sau ar mai putea participa cineva?
Tipurile de itemi pentru sistemul de testare: Tidyup – aranjarea răspunsurilor într-o anumită ordine; Drag &Drop – aranjarea răspunsurilor corecte ale textului pe zonele relevante ale imaginii;Hot Spot – alegerea zonelor imaginii ca răspuns corect la întrebare; Instruire citire rapidă –salvarea trackului elevului și compararea cu master-track; Video streaming – tehnologie multimediaprin care transferul de date de la sursă la o destinație este perceput ca un flux continuu. Prin streaming fișierele video sau audio se deschid și rulează în timp real, în timp ce se încarcă. Sunt termeni general acceptați. Dacă nu-i cunoașteți, înseamnă că nu sunteți din domeniu.
”învățare online și la distanță, generarea statisticilor în HTML, CSV, TXT. ”-
Din sarcina se subintelege ca calculatoarele se procura pentru instalarea acestui software. Vor fi totusi lectii la calculatoare in clasa/la distanta / sau se doreste mixarea acestor posibilitati? Rugam sa explicati si descrieti cum va avea loc procesul de instruire. Modul descrierii in forma actuala nu ne permite clar sa intelegem functionalitatile si cerintele exacte fata de program.
Instrumentele Programului Educațional Lingvistic Licențiat trebuie să susțină:
• învățarea în clasă;
• învățarea online când legătura este posibilă prin faptul că programul este vizibil pentru elevi chiar dacă lecția este online;
• învățarea la distanță când elevii pot să lucreze cu documentele acestui program de acasă.
Aceasta trebuie să fie demonstrat de către informația oficială de pe site-ul producătorului.
Sistemul de evaluare al Programului Educațional Lingvistic Licențiat generează statistica evaluărilor de în HTML, CSV, TXT.
Procesul de instruire va fi unul mixt: în clasă, la distanță și online.
Va rugam mult sa publicati specificatiile complete si CORECTE din punct de vedere stiintific ale programului solicitat. Daca e program lingvistic, de ce se mai solicita si (organizarea și gestionarea clasei multimedia la învățarea limbilor străine, limbilor române și rusă, Informaticii, disciplinelor școlare de cultură generală, desfășurarea prezentărilor, gestionarea clasei de calculatoare). Programul lingvistic e una, iar programul de gestionare a clasei multimedia este un produs diferit, ce implica si costuri diferite. Nu este indicat numarul de utilizatori unici pe care il poate sustine programul. Va rugam mult sa clarificati si acest aspect.
Subliniem că instrumentele multimedia ale Programului Educațional Lingvistic Licențiat trebuie să permită atât învățare de limbi străine, cât și lecțiile de cultură generală, desfășurarea prezentărilor și gestionarea clasei de calculatoare. De exemplu, instrumentele care permit comunicarea între administrator și orice utilizator stau și la baza gestionării clasei de calculatoare. În mod normal, producătorul menționează toate posibilitățile programului în descrierea acestuia.. Astfel, dacă în informația de pe site-ul producătorului nu este menționat despre o anumită funcție, atunci programul nu susține această funcție – gen lucrul în grupe sau gestionarea clasei de calculatoare
Dvs soliciati (învățare online și la distanță). Din moment ce dvs instalati softul LICENTIAT pe 24 calcuatoare din clasa multimedia, dvs va dati seama de faptul ca instruirea elevilor de la distanta nu are nimic cu softul procurat, ci depinde doar de modul in care elevul poate accesa computerul de la distanta? Va rugam mult sa formulati sarcinile tehnice in limbaj tehnic si profesionist si nu in limbajul promotional al vanzatorului de soft, care va induce in eroare.
Când vorbim despre învățarea online și la distanță aceasta înseamnă că elevii pot folosi de acasă instrumentele de bazăale programului atât în timp real în cadrul lecției online, cât și în timpul lucrului individual – ce ține de învățarea la distanță. Contăm pe companii profesioniste care cunosc și au în portofoliu Programele Educaționale Lingvistice Licențiate și au experiență în organizarea cabinetelor multimedia lingvistice
Buna ziua ! Luind in consideratie parametri solicitate in caietul de sarcini, am constatat ca parametri indicati apartin modelului concret unic.
Dar in cazul dat este o nepotrivire, si anume :Cameră frontal - 8 Mp. Ca urmare solicitam sa modificati acest parametru la 5Mpx sau sa extindeti raza posibila, pentru posibilitatea de a propune model care coincide. Va multumim !
buna ziua!! facem modificari