Servicii de elaborare a documentației de proiect - 4 loturi
suma planificată 1,010,355.00 MDL
Lot | Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|---|
Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru amenajarea cuvetei rîulețului de evacuare a apelor pluviale din str. Schinoasa Vale pînă la str. Cîmpului 47 | 283,173.00 MDL | 71300000-1 | Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru amenajarea cuvetei rîulețului de evacuare a apelor pluviale din str. Schinoasa Vale pînă la str. Cîmpului 47 | 1 Bucata |
08.06.2020 - 31.12.2020 str.Costiujeni, 8 |
Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru construcția stradelelor Pomicultorilor, str. Sihastrului or.Codru (inclusiv trotuar) | 245,800.00 MDL | 71300000-1 | Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru construcția stradelelor Pomicultorilor, str. Sihastrului or.Codru (inclusiv trotuar) | 1 Bucata |
08.06.2020 - 31.12.2020 str.Costiujeni, 8 |
Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru construcția trotuarelor din str. Valea Apelor cu L-400 m și str. Schinoasa Deal - 1920 m. | 240,616.00 MDL | 71300000-1 | Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru construcția trotuarelor din str. Valea Apelor cu L-400 m și str. Schinoasa Deal - 1920 m. | 1 Bucata |
08.06.2020 - 31.12.2020 str.Costiujeni, 8 |
Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru construcția str. Soarelui din or.Codru (inclusiv trotuar) | 240,766.00 MDL | 71300000-1 | Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru construcția str. Soarelui din or.Codru (inclusiv trotuar) | 1 Bucata |
08.06.2020 - 31.12.2020 str.Costiujeni, 8 |
Ati omis sa modificati termenul si in formularul F4.2!
Acest formular nu va schimba nimic. Daca acum se fac modificări în documentație se va prelungi termenul de depunere a ofertelor.
Din prevederile pct. 11 AP și pct. 3.5 FDA, rezultă că termenul de prestare solicitat de AC este 90 zile. Astfel, vă solicităm să modificați pct. 7 AP, pct. 2 FDA și coloana 9 F4.2, potrivit cărora termenul ar fi de 30 zile.
Vor fi modificate!
Conform AP, se solicita ca ofertantul sa prezinte: pct. 6 „Graficul de indeplinire a lucrarilor”, pct. 11 „Cazier juridic al ofertantului” si pct. 14 „Graficul de executie”. Explicatine va rog care e diferenta dintre documentul mentionat la pct. 6 si respectiv pct. 14, iar in partea ce tine pct. 11 rugam sal excludeti, dat fiind faptul ca exista formularul F3.5, F3.6 si DUAE care include in sine informatia despre antecedente penale.
Punctul 14 și 15 au fost excluse. Insă punctul 11 rămâne, deoarece este o dovadă importantă privind antecedentele penale ale operatorului economic.
In termenul de 90 zile se include ori nu etapa de verificare/expertizare și coordonare/avizare.
Se include!
Potrivit pct. 6.10.2 din CP L.01.01-2012 - „mijloacele pentru efectuarea controlului de autor de către organizaţiile de proiectare privind execuţia lucrărilor de construcţii se aplică în mărime de 0,3% din totalul capitolelor 1-9 şi se includ în coloanele 7 şi 8”. Capitolele 1-9 fac parte din documentația de deviz, care se elaborează în baza documentației de proiect. Vă informăm că la această etapă este imposibil de determinat costul efectuării controlului de autor, or această procedură de atribuire are ca și obiect anume achiziționarea serviciilor de elaborare a documentației de proiect. Controlul de autor urmează a efectuat în baza unui contract separat între autoritate contractantă şi autor(i) de proiect. Reieșind din cele expuse, solicităm să confirmați că aceste cheltuieli nu trebuie să fie prevăzute în propunerea financiară.
Conform caietului de sarcini.
Stimata AC, am invocat mai sus prevederile unui act normativ, care are forta juridica obligatorie, si intr-o eventuala contestare a documentatiei de atribuire la ANSC, normele imperative ale cadrului legal prevaleaza asupra cerintelor din documentatia de atribuire/anuntul de participare/caietul de sarcini care ii contrazic.
Ați solicitat să confirmăm că aceste cheltuieli nu trebuie să fie prevăzute în propunerea financiare. Și autoritatea contractantă a confirmat că aceste cheltuieli sunt prevăzute în caietul de sarcini care a fost elaborat de către un operator economic. Faceti diferență vă rog dintre supravegherea lucrărilor de contrucție care evident sunt prevăzute în devizele pentru realizarea contrucției și supravegherea de autor care este preconizată pentru elaborarea proiectelor. Trebuie să includeti în proprunerea financiară supravegherea de autor, CONFORM CAIETULUI DE SARCINI. Totuși este straniu să întrebați așa lucruri odată ce trebuie să cunoașteți asemenea elemente distinctive.
Prin „supravegherea de autor” se subintelege supravegherea lucrărilor de contrucție de catre proiectant. Or, notiunile „supravegherea de autor”, „supravegherea lucrărilor de contrucție” si „controlul de autor” - de facto au acelasi sens, fapt care se confirma si prin urmatoarele aspecte: pct. 13 din CS prevede ca „supraveghere de autor este nесеsаr”, iar pct. 7 subpct. 2.6 din AP si pct. 2 subpct. 2.6 din FDA stipuleaza sarcini și responsabilități impuse proiectantului - „să efectueze supravegherea lucrărilor de construcție”. Astfel, cerinta dvs precum ca „trebuie să includeti în proprunerea financiară supravegherea de autor” este contrara prevederilor legale, in conditiile in care pct. 6.10.2 din CP L.01.01-2012 reglementeaza expres ca „mijloacele pentru efectuarea controlului de autor de către organizaţiile de proiectare privind execuţia lucrărilor de construcţii se aplică în mărime de 0,3% din totalul capitolelor 1-9 şi se includ în coloanele 7 şi 8”. In acest sens, reiteram ca capitolele 1-9 fac parte din documentația de deviz, care se elaborează în baza documentației de proiect si că la această etapă este imposibil de determinat costul efectuării controlului de autor, or această procedură de atribuire are ca și obiect anume achiziționarea serviciilor de elaborare a documentației de proiect. Consulati operatorul economic care v-a elaborat CS pentru a va asigura ca noi nu va inducem cumva in eroare. Solutia optima propusa grupului de lucru spre examinare, este ca la aceasta solicitare de clarificari autoritatea contractanta sa raspunda in mod clar ca cheltuieli pentru pozitia data nu trebuie să fie prevăzute în propunerea financiară. Tine a fi precizat faptul ca in acest fel nu va fi necesara operarea unor modificari in documentatia de atribuire (inclusiv AP si CS).
Recapitulăm - supraveghere TEHNICĂ a lucrărilor de construcție înseamnă a face conform devizelor un contract cu RESPONSABILUL TEHNIC care va supravegherea realizarea propriu zisă a obiectivului. Supravegherea de AUTOR are loc atunci cînd se elaborează proiectul obiectului inclusiv cu supravegherea obiectului care urmează a fi realizat. Operatorul economic care a realizat caietul de sarcini a confirmat necesitatea acestei poziții.
Sincer, avem impresia de parca vorbim in limbi diferite. Nimeni nu pune la indoiala faptul ca supravegherea tehnica se realizeaza de catre un RESPONSABIL TEHNIC. Or, această procedură de atribuire are ca și obiect anume achiziționarea serviciilor de elaborare a documentației de proiect, respectiv continutul documentatiei de atribuire stipuleaza sarcini și responsabilități impuse PROIECTANTULUI, si in momentul in care ati prevazut la pct. 7 subpct. 2.6 din AP si pct. 2 subpct. 2.6 din FDA ca PROIECTANTUL VA TREBUI „să efectueze supravegherea lucrărilor de construcție” - asta deja reprezinta o supraveghere de autor. Iar supravegherea (controlul) de autor nu se poate determina pana la elaborarea documentatiei de proiect si deviz, respectiv operatorii economici participanti nu pot in prealabil „ghici” costul acestor activitati.
Complicați lucruri. Conform caietului de sarcini este indicat și elaborarea inclusiv a devizelor. Dacă doriți să participați vă conformați includeți în propunerea financiară supravegherea de autor.
Precizati va rog modul de demonstrare a îndeplinirii prevederilor pct. 8 din anuntul de participare - „Ofertantul este obligat să facă cunoştinţă cu obiectivul (cerință obligatorie)...”. Multumim anticipat
Vizitați Grădinița nr. 194. din or.Codru pentru a vedea pavilioanele.
Potrivit pct. 2 FDA și coloana 9 F4.2 termenul de prestare ar fi de 30 zile, pe cand acesta trebuie sa fie 90.
Se va modifica în 90 de zile.
Cum va putea ofertantul sa demonstreze autorității contractante ca a vizitat obiectele (act confirmativ)?
O simplă declarație că a vizitat obiectivul.
De catre cine vor fi suportate cheltuieli pentru etapa de verificare/expertizare și coordonare/avizare?
Analizați punctul 9 din caietele de sarcini.
Solicitam repetat sa modificati termenul de prestare de la pct. 2 FDA și coloana 9 F4.2 (nu 30 zile, dar 90).
S-a modificat!