achiziționarea unui tractor multifuncțional și accesorii pentru necesitățile primăriei
suma planificată 615,000.00 MDL
Pentru libera concurenta, si pentru pastrarea bugetului de stat este bine sa divizati lotul in loturi separate si sa nu indicati caracteristicile exacte ale unui producator anume ci sa oferiti posibilitate de participare si altor furnizori de tehnica agricola.
Prin prezenta Primăria s.Maşcăuţi, r. Criuleni, cu referinţă la contestația S.R.L.”SV-MOTOGRUP” nr.11c/19 din 28 noiembrie 2019, vă comunică următoarele.
În urma examinării contestaţiei, vă informăm faptul că a fost modificată descrierea specificației tehnice, s-a omis descrierea fizica a bunului solicitat. Specificația tehnică a fost adusă în concordanță cu art. 37 alin. (4) al Legii nr. 131/2015, lotul indicat a fost divizat în mai multe loturi. Modificînd specificația tehnică, considerăm că Specificația tehnică al obiectului achiziției solicitate de autoritatea contractantă reprezintă o descriere a bunului solicitat și nu face referință la o anumită marcă comercială sau un anumit agent economic.
Efectuînd modificările respective, considerăm că nu am încălcat prevederile art. 37 al Legii 131/2015 . Dreptul dvs de a participa la tender este prevăzut prin art. 37 alin. 11, al Legii prenotate, cu modificările și completările ulterioare, care stipulează:
În cazul în care o autoritate contractantă utilizează opțiunea prevăzută la alin. (10) lit. a) de a formula specificațiile tehnice în termeni de performanță sau cerințe funcționale, aceasta nu respinge o ofertă de bunuri, lucrări sau servicii conforme cu un standard național care transpune un standard european, cu un agrement tehnic european, cu o specificație tehnică comună, cu un standard internațional sau cu un sistem tehnic de referință elaborat de un organism european de standardizare, dacă aceste specificații vizează performanțele sau cerințele funcționale pe care le-a impus autoritatea respectivă.
Art. (12) menționează faptul că în cazul în care autoritatea contractantă defineşte specificaţiile tehnice din caietul de sarcini prin precizarea performanţelor şi/sau cerinţelor funcţionale solicitate, nicio ofertă nu poate fi respinsă dacă ofertantul demonstrează, prin orice mijloc adecvat, că bunurile, lucrările sau serviciile oferite asigură îndeplinirea performanţelor sau cerinţelor funcţionale solicitate deoarece sînt conforme cu:
a) un standard naţional/european:
b) o omologare tehnică naţională/europeană;
c) o specificaţie tehnică comună;
d) un standard internaţional;
e) alte reglementări tehnice elaborate de organismele de standardizare europene.
Art. (13) , un mijloc adecvat de a dovedi conformitatea cu specificaţiile tehnice solicitate îl poate reprezenta dosarul tehnic al producătorului sau un raport de încercare/testare emis de un organism recunoscut, cum ar fi, după caz, un laborator neutru de încercări şi calibrare sau un organism de certificare şi inspecţie care asigură respectarea standardelor naţionale/europene aplicabile. Autoritatea contractantă are obligaţia de a accepta certificate emise de organisme recunoscute în oricare dintre statele membre ale Uniunii Europene.
Art. (14) Autoritatea contractantă are dreptul de a impune în documentaţia de atribuire, în măsura în care acestea sînt compatibile cu dreptul comunitar, condiţii speciale de îndeplinire a contractului, prin care se urmăreşte obţinerea unor efecte de ordin social sau în legătură cu protecţia mediului şi promovarea dezvoltării durabile.
Art. (15) În cazul în care intenționează să achiziționeze bunuri, lucrări sau servicii cu anumite caracteristici de mediu, sociale sau de altă natură, autoritatea contractantă are dreptul să solicite în specificațiile tehnice, criteriile de atribuire sau condițiile de executare a contractului o etichetă specifică drept dovadă că bunurile, lucrările sau serviciile corespund cerințelor solicitate, dacă sînt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
a) cerințele de etichetare se referă numai la criterii care sînt legate de obiectul contractului și sînt adecvate pentru a defini caracteristicile lucrărilor, bunurilor sau serviciilor care fac obiectul contractului;
b) cerințele de etichetare se bazează pe criterii nediscriminatorii și verificabile în mod obiectiv;
c) etichetele sînt create printr-o procedură deschisă și transparentă, în cadrul căreia au dreptul să participe toate părțile interesate, inclusiv organisme guvernamentale, consumatori, parteneri sociali, producători, distribuitori și organizații neguvernamentale;
d) etichetele sînt accesibile tuturor părților interesate;
e) cerințele de etichetare sînt stabilite de o parte terță asupra căreia operatorul economic care solicită acordarea etichetei nu exercită o influență decisivă.
Sperăm și contăm pe faptul că relațiile de concurență, pe care le au operatorii economici între ei, nu afecteze buna desfășurare a procedurii de achiziție și locuitorii satului Mașcăuți, se vor bucura de tehnică propusă a fi achiziționată, pentru necesitățile localității.
Anexăm caitul de sarcini cu specificația tehnică solicitată.
Primarul de Maşcăuţi Carţîn Valeriu
Buna ziua,
Vrem sa participam la un singur lot individual ci nu la toate, iar faptul ca toate loturile sunt integrate intr-o singura oferta de pret - ne pune in imposibilitate de a participa cu produsul nostru.
Buna ziua, lotul nr. 3 a fost divizat in loturi separate, pentru a oferi posibilitatea sa participati la concurs.